Jump to content

hvordan heve bakparten på 20m taunus


jab

Recommended Posts

har en p7 71 mod som er satt på nye gassdempere men bilen er både for lav bak og myk

skulle gjerne hatt opp rompa litt og evnt stivet den opp

hvor får man tak i fjærer til en gammal taunus - finnes det noe fjærsmier igjen rundt om??

Link to comment
Share on other sites

Disse lager fjærene akkurat slik du vil ha dem

http://www.lesjofors.no/index.htm

 

Ellers må du ha Hi-jackers som de hadde i gamle dager..

 

Mulig RS Euroford kan skaffe nye fjærer bak.

 

Vil du ha stivere demping, så er vel gule koni tingen, hvis de lager det til denne bilen da...

 

 

Billig metoden å heve en bil med bladfjærer er å putte på lengere sjakler på bladfjærene, som de gjorde på 70 tallet, men metoden anbefales ikke...

Edited by Caprinut

94' Mondeo 2.0GLX Stv

01' Mondeo 1.8 125hk

78' Capri Mk3 2.3S

Link to comment
Share on other sites

Hei,

 

Lesjøfors AS er et datterselskap av Lesjöfors AB Industridivisjon og arbeider kun med industrifjærer som leveres til industrikunder i Norge.

 

Vi kan dessverre ikke hjelpe til med bilfjærer men henviser til Lesjöfors Automotive sitt distributørnett i Norge:

(Klikk på firmaene for kontaktinformasjon)

 

Meca

Mekonomen

Rodin & Co

Romnes

Sørensen & Balchen

Bilxtra (inngår i Sørensen & Balchen)

----------------------------------------------------------------------------------------------

 

hi- jackers hadde vært fint på den men har leita etter det lenge - finner ingen ting til en stakkars taunus

Edited by jab
Link to comment
Share on other sites

 

Billig metoden å heve en bil med bladfjærer er å putte på lengere sjakler på bladfjærene, som de gjorde på 70 tallet, men metoden anbefales ikke...

 

hva er bakdelen??

ingen som veit om noe lurt på kjerra her

Link to comment
Share on other sites

oi oi så snillt . vet ikke når jeg skulle fått til å ta turen men det kan vi jo komme tilbake til

 

full pakke 4 stk vil det si 4 fjærer på hver side eller no??

 

og ei ekstra kort / 4 cm senk - hva vil det si ??

Link to comment
Share on other sites

Det stemmer, i tillegg har jeg som sagt ei ekstra av de korteste for å få bilen litt stivere.

Blir litt prøving og feiling det å få det passe høyt og passe stivt.

Senking gjøres ved å klosse mellom bakaksel og anlegg på fjærene. Fåes kjøpt fra England men kan og lages av en lokal "smed".

 

 

Har to ekstra av de nest lengste liggende her, men kan og sikkert få tak i flere. :)

Link to comment
Share on other sites

den skal defenitivt ikke senkes - den er mere en lav nok

1016096_10200599053632360_199160813_n.jpg

 

hva kan evnt de fjærene veie?? tenker på posten :blush:

 

jeg må vertfall stive den og helst et par cm eller 5 opp :cool2:

Edited by jab
Link to comment
Share on other sites

Billig metoden å heve en bil med bladfjærer er å putte på lengere sjakler på bladfjærene, som de gjorde på 70 tallet, men metoden anbefales ikke...

Hvorfor ikke? Hva er ulempene med denne metoden?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

sukk sikle ........... tenk å få tak i uretanforinger til den også :D

leste noe om og støpe eller dreie uretanforinger selv - hadde vært snadder

lengre sjakler hadde også vært gromt men jeg må uansett stive den både foran og bak

den gynger og oppfører seg som ei full ku i svinger med dumper hehe

Edited by jab
Link to comment
Share on other sites

Disse bilene er ikke de med best komfort etter landeveien, de krenger i svingene og er myke på fjæringen. Det jeg anbefaler deg å gjøre er å montere gassdempere fra KYB rundt om. Bilxtra leverer dette merket til bla. P7a og P7b. Jeg kan også anbefale deg å bytte ut fjærbladene bake etter anbefalinger fra feks Haamod, han vet nok hva han snakker om.

Link to comment
Share on other sites

det er nye gassdempere på den - usikker på merke , de ble byttet rett før jeg kjøpte den så den får duge i første omgang

først konsentrere meg om fjæring og evnt foringer etc

noen som har peiling på uretan foringer og få lagd eller støpe???

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...