Jump to content

2L cosworth deler


4x4rune

Recommended Posts

Hei.

 

Holder da på å bygge ny motor i sierra cosworth 4x4 (200 rødtopp) 

noen som har noen anbefalninger til steder å kjøpe nye stempler/råder/lager? skal være deler som tåler juling.

vet ennå ikke om jeg må borre sylindre eller bare hone, så om jeg trenger overdimm stempler kan jeg ikke svare på enda.

 

Om noen vet ca pris på honing/borring så taes det i mot med takk også:)

Link to comment
Share on other sites

Har kjøpt Coilovers på burtonpower, ingenting å si på kvaliteten, men frakten tok litt lang tid :)

 

Ellers stor fornøyd :)

ok, vet ikke helt hvor jeg skal handle enda, men er opptatt av kvalitet. Leter også etter en person jeg kan øse ned med spørsmål, da dette er mitt første motorprosjekt!

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke hva du mener med mye effekt, eller hva slags bakgrunn du har.  Men og bygge en bra motor med mye effekt som skal holde lenge vil jeg ikke påstå er noe nybegynnerprosjekt...

Skal du bygge noe gromt som holder så koster det en god del penger, og da bør du absolutt levere det til noen som vet hva de driver med hvis du ikke har dype lommer.

Link to comment
Share on other sites

En godt overhalt orginalbunndel er antagelig det eneste som har god holbarhet over mange år, de fleste "oppgraderinger" når det gjelder råder og stempler har oftest kortere levetid en de orginale.

Dette fordi de ofte har tynnere stempelringer og mindre skjørter på stempla for og minske friksjon og vekt, noe som er til god hjelp for mere effekt/høyere turtal osv. Men foringer levetiden.

H råder må ofte maskineres en del for og få helt riktige klaringer, noe de færeste gjør riktig.

Husk att disse "værsting" delene oftest er å anse som halvfabikat produkter beregnet på at motorbyggeren har både kompetanse og utstyr for og gjøre de perfekte før montering, de er lagd for performance og ikke holdbarhet.  

'

Om du ønsker en motor med lang holdbarhet (20-50000km) og bruker den hardt ofte, mener jeg 400hk er et magisk tal å holde seg under.

Link to comment
Share on other sites

slik har jeg sett det for meg: bygg for 500, kjør på 400. Tenkte å sette sammen en bra bunndel (da stemplene har smeltet). Har vært i kontakt med sarpsborg motorverksted, og skal ta med blokk dit for inspeksjon. antagelig må jeg ha overdimm stempler. Har en bilmekaniker som hjelper meg å bygge, og kan en del teori... selv.

400 holdbare ærlige hk er noe rundt det jeg har sett for meg, med mulighet for å oppgradere senere. Ønsker ikke at det skal koste meg 100 000kr, men det får koste det det koster å få bilen bra.

Om jeg kan bruke orig råder osv så tror jeg det som sitter i motor nå er i bra stand. (men burde jeg ikke alikevell bytte råde/trøste/bærelager?) 

Burde jeg gjøre noen modifiseringer med bunnpanne? ønsker ikke oljesvinn i sving, hatt problemer med det på orig 2wd før...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...