Jump to content

nybygd cosworth tåler ikke gass


VDtuning

Recommended Posts

  • Replies 72
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Forsåvidt enig .. men har prøvd 2 stk da .. begynner å helle mot bensinpumpe som klarer å oppnå angitt trykk men ikke mengde da dysene begynner å svelge unna ..??prøve å få til bilde..ser ikke reg da men .

20130811_175353.jpg

Edited by VDtuning

Bedre med en liten kjapp en , enn en stor slapp en..

Link to comment
Share on other sites

Hmm ja mulig er det nok . Spennigsfallet er 1v og det er vel ikke nok til att det blir no tull .

Har kansje fått lånt meg ei org pumpe så får se hvordan den blir da ..

Da må du bytte pumpen din, for her er noe som ikke stemmer. Sjekk også tilførsel som Tore skriver

1990 Sierra RS Cosworth 4x4

1990 Sierra 2.0 Doch 4x4

2004 Passat tdi 4-motion

Link to comment
Share on other sites

Men mens jeg venter på pumpe har jeg ett spm til , har kjøpt lite brukt aem bredbåndslamda og der var jo ingen bruksanvisning ser det er brukt kun 3 ledninger rød, sort, hvit sort=jord rød=strøm tenning? Konstant ? Hvit=???

Bedre med en liten kjapp en , enn en stor slapp en..

Link to comment
Share on other sites

Men mens jeg venter på pumpe har jeg ett spm til , har kjøpt lite brukt aem bredbåndslamda og der var jo ingen bruksanvisning ser det er brukt kun 3 ledninger rød, sort, hvit sort=jord rød=strøm tenning? Konstant ? Hvit=???

 

Denne?

 

http://www.aemelectronics.com/Images/Products/Installation%20Instructions%2030-4900.pdf

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Men er bilen freskmeldt :-) :-):-):-):-)

Spinner som ville :-) dro på biltema for å kjøpe biltema "044" bensinpumpe som en nød/reserveløsning for å se om det var der feilen var . Noe det igrunn var pga pumpa vat full av skumgummi/tråder så den var tett .. ikke kjøp skumfylt torshov tank ..

Satte inn BT pumpa og alt i orden .. hadde da lånt MAP så da sku jeg sette på igjen min og da var bilden like enns 'tåler ikke gass . Satte på igjen den lånte MAPen da går den som bare det. . :-)

Konklusjon defekt map og tett bensininngang på pumpe.. ikke grett når det er flere def komponenter på en gang ..

 

Tusen tusen takk for all hjelp .. :-)

Bedre med en liten kjapp en , enn en stor slapp en..

Link to comment
Share on other sites

 

Flott at bilen din fungerer, god følelse når ting er på stell :)

 

Jeg kjøpte en gang eksosbandasjen fra Torshov, den ble til en haug forkullede trårester!

Edited by Ron
Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Ja det var morro å få prøvd den for første gang :-) nå blir det å sortere bort barnesykdommer og litt justeringer ..

Lurer fortsatt på den hvite ledningen som skal ha 0-5v ???

Bedre med en liten kjapp en , enn en stor slapp en..

Link to comment
Share on other sites

Ja det var morro å få prøvd den for første gang :-) nå blir det å sortere bort barnesykdommer og litt justeringer ..

Lurer fortsatt på den hvite ledningen som skal ha 0-5v ???

Den hvite ledningen skal kobbles innpå ett datasprut,så sprutet får signal fra bredbånds lamdasonden,fks vist du bruker closed loop funksjon,eller "target AFR"

Med andre ord,du trenger ikke å tenke på den ledningen:-)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...