Jump to content

Fargevalg motor Capri?


Paul

Recommended Posts

er forskjell i motor effekt oxo på 2.3 svart motor og 2.3 grå motor!

neppe no forskjell på 2.8n da bortsett fra gasser og insprøytning

Den ligger vel i elektronisk tenning? 108hk i gamle svarten og 114hk i grå-motoren?

83 Capri 2.8i hadde vel svart halvblank blokk og grå deksler? eller heil-grå?

Link to comment
Share on other sites

Hva som er orginalt er en ting, hva som kan tillates som tidsriktig er en annen.

 

En 2.8i MFI, med svart/alu plenum, 2.8EFI toppdeksler med samme kombo, fersk gummi, blanke slangeklemmer, reint og fint, det er fint, så kan man gjerne tillate seg blå blokk og topper for å lyse litt opp.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Jeg bryr meg generelt ikke noe særlig om originalitet. Men skal man alikevel ha en original motor i en 83 mod. Capri 2,8i

så hadde jeg personlig helt klart valgt å beholdt den i originalt lysegrått. Årsaken er at det avslører for alle noenlunde kjennere

at bilen faktisk er NYERE enn 82 mod. Og hvis hukommelsen ikke spiller meg et puss så sluttet man vel å ta inn Capri her til lands etter `82. Altså kan det vel godt sies å være rimelig uvanlig med 83- Capri blant øvrigheta...

Aberet er seff at man kan risikere å bli beskyldt for å ha satt inn en nyere 2,8i motor fra Granada/Sierra.. :huh:

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Eldre motor da... bare lureri som med alle andre gamle "originale" Forder :rolleyes:

 

Hva mener du? Alle capri 2.8i hadde 160hk..

20130617_164009.jpg

Et bilde for morro skyld :)

 

Det ser ut som en pen bil du har. Godt å høre at den restureres til tidsriktig stand.

 

Mye som skal gjøres?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nå er bilen helt nedribbet, vært på sandblåsing og ferromax sprøytet, så dukker vel opp til nyttår igjen på jobb ferdi lakkerts osv.

I mellomtiden skal motor å div overhalest :)


20131001_145216.jpg

Blåst motorrom å sprøytet med ferromax.

 

20131001_145554.jpg

Snakkes til nyttår!

 

PS: dette er ikke min bil, bare jeg som jobber på den ved anledning :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...