Christer_Martinsen Posted September 27, 2013 Share Posted September 27, 2013 (edited) Holder på å sette oppe en 7,5" til min Cosworth. Har da 3.64:1 og 3.91:1 liggende på hylla. 215/40-17 DekkerStandard T5 girkasseFullt ladetrykk fra ca 4000 rpm.Bil blir ikke brukt på bane, kun vanlige veier. Noen som har noe synspunkter ang hvilken utveksling som vil passe best? Edited September 27, 2013 by Christer_Martinsen Ford Sierra Cosworth 1988 2wdFord Sierra Cosworth 1990 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted September 27, 2013 Share Posted September 27, 2013 3.9 for veier med litt sving og aktiv kjøring. Passer bilen mye bedre er min oppfatning ihvertfall. Link to comment Share on other sites More sharing options...
escortmk1 Posted September 27, 2013 Share Posted September 27, 2013 helt ennig 3,91 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted September 27, 2013 Share Posted September 27, 2013 (edited) Avhenger av oppsettet, veiene du kjører på og personlige preferanser, men personlig hadde jeg definitivt valgt 3,9 diff. fremfor 3,6 diff. til en 2,0 L motor.En kompis byttet fra 3,62 til 4,27:1 og selv om han stilte seg tvilende og var sterkt skeptisk på forhånd så er han kjempefornøyd med resultatet. Flere rundt her kjører med 4,30 diff. på 450 - 600 + hk motorer og bilene fungerer skikkelig godt. Sistnevnte spant alle 201 M, men klarte likevel hele 159 km/t. Tør påstå at tung utveksling saboterer morrofaktoren. Edited September 27, 2013 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted September 27, 2013 Share Posted September 27, 2013 Du burde gå for 3.91, er som å få en ny bil! Med 4.27 blir turtallet stressende høyt etter veien på langtur, 3.91 er perfekt å en klar forbedring fra den originale utvekslingen. Min mening Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Breda Posted September 28, 2013 Share Posted September 28, 2013 Jeg brukte 4,44 på bane og syntes det var veldig fint på rudskogen for eks, men på veien var det tilbake til 3,64. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slåstad RS Posted September 28, 2013 Share Posted September 28, 2013 Jeg brukte 4,44 på bane og syntes det var veldig fint på rudskogen for eks, men på veien var det tilbake til 3,64.Må vurderes opp i mot hvor en bor. På vestlandsveier er 3,64 unødvendig / ødeleggende høyt, men for å flå på E6 herover vil det være ok. Synes 3,91 er en gylden middelvei, hvis en ikke gidder å bytte diff etter bruk. Aldri noe godt uten at det er galt for noe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Breda Posted September 28, 2013 Share Posted September 28, 2013 Sant det. Jeg har jo store veier hvor jeg ville ha masse fart Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slåstad RS Posted September 28, 2013 Share Posted September 28, 2013 Med 4,27- 4,44 vil det org. 1.giret ofte føles alt for kort, og bør tas med i vurderingen hvis en bygger om kasse. Aldri noe godt uten at det er galt for noe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer_Martinsen Posted September 28, 2013 Author Share Posted September 28, 2013 Takk for svar. Heller nok mest for å velge 3.91, kommer aldri for å sette noen fartsrekord på E6. Dermed tror jeg at jeg vil like bedre akselerasjon fremfor toppfart. Ford Sierra Cosworth 1988 2wdFord Sierra Cosworth 1990 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted September 28, 2013 Share Posted September 28, 2013 (edited) Du burde gå for 3.91, er som å få en ny bil! Med 4.27 blir turtallet stressende høyt etter veien på langtur, 3.91 er perfekt å en klar forbedring fra den originale utvekslingen. Min mening Han karen jeg nevnte kjører en ny T5 Mustang kasse som formentlig har tyngre 5. gear og i tillegg kjører han ulovlig store hjul. Med 3,62:1 kunne han knapt nok bruke 5. gear før han var over grensen for førerkortbeslag. I praksis kjørte han derfor bare på 4. gear som til orientering tilsvarer 4,36:1 diff. på 5. gear.Med 4,27- 4,44 vil det org. 1.giret ofte føles alt for kort, og bør tas med i vurderingen hvis en bygger om kasse.Det er sant og 4,44:1 er i sannhet en Rally utveksling som har lite på veien å gjøre.4,27:1 kommer fra Scorpio som har hjul med stor rulleomkrets i forhold til Sierra.Slik jeg ser det er 3,9 - 4,11 er det rette kompromisset til en gatebil med normale hjul og gearkasse.4000 o/min på 3. gear gir ca. 85 km/t i ærlig hastighet og dette sikrer effektive forbikjøringer. 4000 o/min med 4,11 diff gir 81 km/t.Med 3,64 diff må man over 90 ærlige km/t på 3. gear før det skjer noe.Man må altså begynne forbikjøringen på 2. gear hvis idioten foran ligger og diller i 70 km/t. Edited September 28, 2013 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now