Jump to content

Noen som kjenner til denne Ford Capri 2,8 super i på Finn ?


Skybert

Recommended Posts

Oi, den var pen.

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Slik jeg kjenner eieren, er han en dønn seriøs og ærlig Caprientusiast, så jeg regner med at alt som står om bilen er sant.

 

Har sett denne bilen på treff mange ganger, og jeg husker den bare som klin strøken men med "cosworth" vinge.

Edited by Slåstad RS

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

Så fin ut. Er det denne jeg har sett i en prosjektråd her inne? For leeenge siden.. Eller var den sølv?

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Ja vil påstå jeg kjenner bilen.

Blei bygd på 90 tallet, bygger og eier fram til 2011 var billakkerer og veldig entusiast. Bilen er strøken stort sett overalt hvor jeg har sett. Og er usedvanlig sjelden å se på et salgsmarked.

Man må regne med å gi en slik pris på en slik type bil.

Den er godkjent med turbo ja.

 

Eneste jeg vil sette fingeren på er stereoen som er litt utdatert, samt interiøret. Det er i bra stand, men mindre pent i utseende..

 

Har vunnet pokaler og premier på stort sett hvert capri/ikke capri treff den har vært på..

Link to comment
Share on other sites

Det virker å være en pen bil ja.

Jeg liker å sammenligne litt mot original-skikk bil, men som det sies her så er det skjelden å se disse nå. Vanlig 2.0 ligger fra 50-60 til 100+- med pen lakk og meget fin for rus, dermed tenker jeg at motor og at den er godkjent skal svare til resten av beløpet opp til prisforlangende. Var den dønn original og turboutgave så tenker jeg prisen var ok men at denne er noen høvdinger for dyr.

Link to comment
Share on other sites

Hvis man godtar pris på opp mot 100" for en 2,0 , så er denne helt klart verdt pengene.

 

Må huske på at en original 2,8i spesial /Superinjection i forhold til en 2,0, er like stor forskjell som Sierra 2,0 vs Cosworth!

 

Du trekker liksom ytterpunkter på alt her. Det er ikke det at man godtar en til 100, men man finner dem opp mot dette. Man kan for eksempel finne ett fint eksemplar til 60, da har man 120 å bygge for og enda er det ett lett bygge siden karosseri er pent. Denne er også ombygd. Prismessig så kan du ikke gjøre sammenligningen du gjør siden du ikke betaler mer enn maks 20- 25 for en 2.0 Sierra mot hva en fin Capri går for.

 

Vil bare høre hva folket mener da jeg har en som vurderer kjøp.

Link to comment
Share on other sites

Du trekker liksom ytterpunkter på alt her. Det er ikke det at man godtar en til 100, men man finner dem opp mot dette. Man kan for eksempel finne ett fint eksemplar til 60, da har man 120 å bygge for og enda er det ett lett bygge siden karosseri er pent. Denne er også ombygd. Prismessig så kan du ikke gjøre sammenligningen du gjør siden du ikke betaler mer enn maks 20- 25 for en 2.0 Sierra mot hva en fin Capri går for.

 

Vil bare høre hva folket mener da jeg har en som vurderer kjøp.

??

Forstår ikke hva du mener her.

Har da ikke ment noe negativt med noe av det jeg har skrevet, ser ikke helt hvordan det kan bli tolket til at jeg drar alt til ytterpunkter heller?

 

Da jeg snakker om forskjeller er det ikke prisen jeg mener , men hvor mye mere bil du får i en 2,8inj kontra en trøtt 2,0.

2,8inj har MYE oppgraderinger , ikke bare motor!

 

Du spør om hva folket mener, og sist jeg så etter så kan jeg fortsatt bli ansett som en person, dvs en av folket.

Edited by Slåstad RS

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

??

Forstår ikke hva du mener her.

Har da ikke ment noe negativt med noe av det jeg har skrevet, ser ikke helt hvordan det kan bli tolket til at jeg drar alt til ytterpunkter heller?

 

Du spør om hva folket mener, og sist jeg så etter så kan jeg fortsatt bli ansett som en person, dvs en av folket.

ROLIG NÅ!

Det var ikke kritikk! synst bare ikke det er helt sammenlignbart. ytterpungtet jeg fortalte var prisen på 100 som du sier om noen godtar å betale osv.. det er en pris hvor de fleste blir stående og ikke selges...

Pust med magen, alle får lov å svare her og ha en mening men jeg må også få lov å skrive litt da :) 

Link to comment
Share on other sites

Nei, no ble det litt personforfølgelse her, med antydning til mobbing. MODERATOR: STEEEENG tråden!!!

Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!!

 

93 Escort cosworth

11 BMW F11 535d

05 BMW E87 120d

01 Kawasaki ZX7R

Link to comment
Share on other sites

Hvis du leser det siste jeg la til, så kanskje du forstår hva jeg mener.

 

"Da jeg snakker om forskjeller er det ikke prisen jeg mener , men hvor mye mere bil du får i en 2,8inj kontra en trøtt 2,0.

2,8inj har MYE oppgraderinger , ikke bare motor!"


Hehe,,,tosk :) venta på deg..

Synes det er arti da Arne stikker innom jeg. ;)

Hadde vært trivelig å pratet med ham over en kopp kaffe en gang.

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

Ja, alltid kjekt å sette et fjes til navnene her inne. Får håpe på en god sesong med mye treff neste år.

Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!!

 

93 Escort cosworth

11 BMW F11 535d

05 BMW E87 120d

01 Kawasaki ZX7R

Link to comment
Share on other sites

Jeg leste det også og skjønner hva du skal frem til, det er helt ok.

Jeg skal ikke ha en sur 2.0, men tenker hvor mye man har å rutte med når det kommer til å bygge om en strøken 2.0 til 2,8 turbo kontra å betale 180 for denna. Hjuloppheng og bremser koster ikke all verdens.

Link to comment
Share on other sites

Ja, alltid kjekt å sette et fjes til navnene her inne. Får håpe på en god sesong med mye treff neste år.

Helt klart.

Jeg leste det også og skjønner hva du skal frem til, det er helt ok.

Jeg skal ikke ha en sur 2.0, men tenker hvor mye man har å rutte med når det kommer til å bygge om en strøken 2.0 til 2,8 turbo kontra å betale 180 for denna. Hjuloppheng og bremser koster ikke all verdens.

En kan bygge mye for de pengene hvis en gjør alt selv ja, men jammen forsvinner kronene fort da en skal begynne med litt spesielle deler.

Vet ikke hvordan det er å få godkjent 2,8 turbo nå om dagen?

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke lettest å ringe til selve kilden som eier den da? Han bør jo vite det meste du evnt lurer på.

Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!!

 

93 Escort cosworth

11 BMW F11 535d

05 BMW E87 120d

01 Kawasaki ZX7R

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...