Jump to content

2.8 motor med us-topper?


granadaghia

Recommended Posts

Ops.......går en ned i effekt also? Trudde at me 3eksosporta at en kanskje ville få litt økning. Enklare å få tak i 2.9 24v då.

Tror ikke man går ned i effekt. Den amerikanske motoren hadde eksosrensesystem, katalysator osv som medførte lavere hk, samt at hk ble målt på en annen måte i USA en i Europa. F.eks 79 modell 5.0V8 hadde bare 139hk.

-Ford Granada 1976 (2.0/ 2.8Inj)4D nå 5.7 V8 prosjekt

-Ford Granada 1978 2.0L 4D Prosjekt/ bruksvetteran

-Jeep Grand Cherokee 2000 konebil og trekkvogn

-Chrysler Voyager 1993 3.3SE

-Ford Granada 76 3.0 Ghia 4D, -Ford Consul 73 3.0 Gt Coupe

Link to comment
Share on other sites

Hei:) stemmer. Nå har det seg slik at kanalene inn er trangere og værre en på europeisk og i tilegg er det ventilstr lik 2.3 topper.

 

Jeg har maxportet slike topper med 44.5mm in og 38mm exsos ventiler laget i 2006 av er firma i Sverige. De skulle til Grottis. men han døde rett i forkant.

 

så jeg vet bare om en motor som har stått de siste 10åra med max trimmede topper fra Grottis på en twin turbo 2.8 motor med ihirhb5 turboer. fikk kontakt med vedkommende på face her forige mnd. bil stod like pall. så kun jeg som får kjøpt hele bilen evt om jeg vil.

 

toppa har eksosres dritet og hull i eksosen til dysene ,

 

2.9 topper er mye bedre ja. eller 4.0 ohv topper fra explorer ,Aerostar. 90-91 modell.

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Ja, det er et lite OBS-OBS med topper...noen har vann-kanal/oppvarming, US-toppene har eksos-varme-kanal under forgasseren...

Vann eller eksos-kanalene kan plugges i toppene/innsuget, men en bør være klar over forskjellen.

(og at kjørbarheten kan bli redusert...)

 

Arne K

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...