Jump to content

Artikkelnummer girkasse for Mondeo ST200?


saj

Recommended Posts

Er det noen som vet artikkelnummer til girkasse Ford Mondeo ST200 årsmodell 2000?

Etter et søk på bruktdeler dukket disse artikkelnummerene opp YS7R7002EB og XS7R7002EA?

Er det mulig å bruke begge typene?

Link to comment
Share on other sites

Hva står det på din kasse da?

Googlet kjapt og ser at YS kassen er mest nevnt for ST200 mens XS kassen er mest nent for 2,5 V6. Skiller jo en del på HK/Nm mellom disse to motorene så dette kan være forskjellen på de (+ mye annet som evt sensorer, utveksling, overføring, utgående aksler etc etc).

Link to comment
Share on other sites

Fikk akkurat kommentar fra et annet forum. Der mente de at xs7r7002ea er for ST200. Og at forskjellen er lenger utveksling/topphastighet for xs7r7002ea. For rask akselerasjon høres det ut som at ys er best da. Venter spent på oppslag via chassis.

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar. Jeg fant nummeret på girkasse tilslutt. Det var XS4R-7201-DB. Og jeg fikk tak i girkasse fra tilsvarende ST200 med samme nummer hos en bilopphogger. Jeg blir litt forvirret av nummeringen av Ford. Hos Ford forhandler i Drammen fikk jeg oppgitt RMY S8R-7002-BB med delenummer 1147062. Ble de produsert i forskjellige land?

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...