Jump to content

Dårlig Handsfree løsning i nye biler ?


larseu

Recommended Posts

En ting til som jeg er veldig missfornøyd med på min nye Transit Connect 2014

 

Originalt HF sett , spesielt mikrofonen er forferdelig dårlig.

 

Denne har jeg klaget på to ganger, skjønner ikke hvorfor de ikke bare bytter den da ?

 

Det er ikke mulig å føre en samtale med HF løsningen i fart.

 

Jeg benytter alltid propp eller BT headsett når jeg er ute og kjører.

Jeg har prøvd både iphone 5 og Sony Xperia Z2 og Z3.

De er ikke telefonen som er noe feil på.

 

Er det andre som har lignende tilfeller med HF løsninger i Ford.

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Funker fint i min transit custom fra 2013. Men blir litt dårlig i kraftig regnvær eller tunneller, pga støy i kupeen

Edited by JChE

-13 Ford Transit Custom 

x 04 Ford Mondeo Ambiente

Link to comment
Share on other sites

Er ikke bare å skifte ut deler uten videre, på garanti. Feilsøkings prosedyren, må følges og feilen må være tilstede evt at du kan vise feilen til mekaniker/verksmester. Før var der enkelt, men blir mer og mer komplisert med garanti jobber. Kjenner ikke direkte til ditt problem dessverre

Link to comment
Share on other sites

Har er en transit custom 2012 mod på jobben. Den var så elendig på HF at folk hørte ikke hva du sa, med mindre du stampa i kø elller sto parkert. Den fikk ny microfon, som blei plassert en annen plass. Mener det var en garanti sak eller utbedring. Har ikke prøvd den etter det. Har en 2014 mod også, og den tror jeg var bedre rett fra ford.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal prøve å sette bilen inn på et nytt (annet) Ford verksted og så ber jeg dem bytte dette og så får jeg betale dette selv .

kan vel ikke kost all verdens .

 

De har jo feilsøkt to ganger inne på verkstedet , men da står jo bilen i ro og da blir det jo ikke noen feil.

 

Virker som når man har kjøpt bilen, så er det ikke så viktig å følge opp kundene. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal prøve å sette bilen inn på et nytt (annet) Ford verksted og så ber jeg dem bytte dette og så får jeg betale dette selv .

kan vel ikke kost all verdens .

 

De har jo feilsøkt to ganger inne på verkstedet , men da står jo bilen i ro og da blir det jo ikke noen feil.

 

Virker som når man har kjøpt bilen, så er det ikke så viktig å følge opp kundene. 

Jeg skjønner deg i slike saker, det er ikke noe kjekt med slike problem. For vekstedet sin del, så må de gjøre feilsøkinga, som den skal utføres, ellers får ikke de dekket en kr av sitt arbeid og deler. I din sak, bør du ta en kjøretur ilag med verksmester, så de får hørt problemet som du forklarer

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner deg i slike saker, det er ikke noe kjekt med slike problem. For vekstedet sin del, så må de gjøre feilsøkinga, som den skal utføres, ellers får ikke de dekket en kr av sitt arbeid og deler. I din sak, bør du ta en kjøretur ilag med verksmester, så de får hørt problemet som du forklarer

Det er vel anledning for verksmester å prøvekjøre bilen dersom det skulle være noen tvil, Poenget er jo at man må høre på kunden.

 

Et eskempel: jeg spurte kundemottakeren om å snu setebeltet i midten fordi jeg påpekte at det var vridd 1/2 omdreining fra fabrikk; Hvilket sete spurte ham ; Det er "midt setet" svarte jeg.

Da jeg hentet bilen var det ikke snudd; han forklarte da at han oppfattet "midt sete" som "Mitt sete" og tenkte på førersetet, Jeg svarte da at alle setene er mine og de måtte ha bilen inn igjen.)

 

 

Mht Dårlig handsfree:

Man trenger vel ikke skriftlig tillatelse av kunden for å prøvekjøre for å feilsøke et problem.

Hvordan prosedyrene for å feilsøke er er jo oss kunder uvedkommende, hvis man ikke finner noen feil er det vel kunden som er idiot eller så er det noe gærn't med prosedyrene.

Jeg betaler gladelig 5.000,- for å bytte mic. om dette hjelper. Jeg tar denne kostnaden selv !

om dere har noen tips til et Ford verksted som kan gjøre dette i Oslo/Akershus eller Østfold så er det bare å tipse meg.

 

Jeg har kjørt et annet merke i over 11 år, der bestilte jeg fabrikk ny bil av verksmesteren fordi jeg var fornøyd med hans innstilling etter de første 4 årene med den første bilen.

Det var riktignok en personbil av et tysk premiummerke , men servicen og innstillingen til meg som kunde var meget bra.

 

Har tidligere hatt mange Ford biler opp igjennom årene.

 

Hos Ford er det ikke så farlig om kundenen er fornøyd , bare det blir solgt biler.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig med i mye av det du sier her, og klart de bør prøve bilen i henhold til din beskrivelse av problemet og gjerne med samme type tlf som du har. Jeg sier ikke at det er et stort problem å få skiftet mic, men Ford lager slike fillesaker vanskelig for oss. Da jeg begynte hos Ford, så var det ikke noe problem med slike småting i det hele, men mye har forandret seg de siste 15årene, som gjør det vanskeligere for oss som mekanikere, å utføre garanti jobber. Betaler du selv, så er det jo en annen sak, men visst det da ikke er selve micen, som er problemet, så er jo det litt kjedelig og

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...