Jump to content

Ødelagt felg Mondeo


audun-eg

Recommended Posts

Hei godtfolk.

For n'te gang har jeg fått en spiker/skrue i et dekk. Mistenker at noen driver f**nskap med meg, da det har skjedd mange ganger de siste 5-6 år, men det er en annen historie. Uansett har det medført at jeg en av de siste dagene har hatt alt for lite luft i dekket, og at felgen har blitt ødelagt. Er det mulig å reparere?

 

IMG_0247_zpsqyzjua9i.jpg

 

Jeg tipper nei, men må bare spørre.

 

Jeg har også googlet type felg (CSP), men finner ikke eksakt maken noe sted. Noen som vet hvem som forhandler disse?

 

De ser slik ut:

 

IMG_0246_zpswjbmw4gy.jpg

 

Nye dekk har jeg kalkulert med denne vinteren, så et ødelagt dekk er så sin sak, men worst case scenario her er at jeg må blø med 4 nye felger også. :(

 

Har pumpet i skum, og det ser ut til å holde tett enn så lenge, men jeg skjønner at det kun blir midlertidig. Derfor er jeg interessert i en snarlig løsning. Håper noen kan belyse saken.

Edited by audun-eg
Link to comment
Share on other sites

Takk for tips. Dessverre blir dette langt unna, og jeg må sende felgen. Jeg er avhengig av å bilen, så jeg kan ikke vente mange dagene på dette. Jeg er også stygt redd for at det, med porto og rep. blir såpass kostbart uansett at ny felg sannsynligvis ikke er langt unna prismessig. (Hvis jeg kan få tak i en maken felg). Mistenker også at felgene jeg har på vinterhjula er forholdsvis rimelige felger i utgangspunktet.

Link to comment
Share on other sites

Du bør helst kjenne noen, som sveiser alu, så lar det seg nok gjøre. Blir fort dyrt visst man skal levere den inn for rep. Har fått sveist en lignende sprekk i en compomotive felg

Da var det nok lønnsomt ja. :) Aner meg at jeg må krype til korset og høre med den lokale dekkforhandleren og be om en god pris på felgpakke. Jeg bor i utkantstrøk, så det florerer ikke akkurat av hverken alusveisere eller dekk/felgforhandlere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg betalte 300kr for den sveisinga av en proff sveiser, som jeg kjenner. Har og sveist en anna compomotive, men den ble rettet ut også pga var slått flat på innsida. Det ble gjort av en som driver med felg retting i Bergen, tror det var ca 1500kr jeg betalte den gang. Tåler ikke mye de Compomotive felgene og samtidige er de bly tunge

Link to comment
Share on other sites

Da ble resultatet 4 nye felger og dekk. Min lokale dekkforhandler fant samme felg, men dessverre hadde ikke importør flere igjen som passet til Mondeo, og dette var en modell som var utgått. Har 235/40 18 sommerdekk, og det merkelige er at vinterdekkene er 235/40 17. Nye dekk blir nå 215/55 17 så da blir det litt mer gummi mellom felg og asfalt også.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Taunus stående, som var min første bil, skadet en felg og begynte jakten. De var også utgått, men en forhandler i Sverige, hadde 2 på lager, som var litt anna innpress, bygget mer ut, men fikk de til prisen for 1 og billig frakt,så det hender man er heldig. Greit med litt mer profil på vinterhjula ja

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...