Jump to content

Banning i kjerka


Guest theend

Recommended Posts

Guest theend

Etter en ukes intensiv ringing og flying rundt på lokale forsikringskontorer, fikk jeg beste pris på forsikring pålydende 22 000 lapper i året.

På mor.

Ingen brukere under 24 år.

Hadde vært en std. sierra el. lignende og jeg hadde, som en 21-åring, hadde brukt bil og kræsja under disse betingelsene, hadde kun egenandelen blitt forhøyet.

Dette var jo greit nok tenkte jeg.

MEN, siden det var en Sierra Cosworth, sa forsikringsagenten, egentlig en ***** hyggelig kar, at dem antageligvis ville nekte utbetaling til både deg og de du evt kjører i / på ved en evt skade, og at jeg da ville stå med det fulle ansvar.

Jeg har lyst på en cosworth, men ikke for enhver pris, så jeg ble enig med meg selv om å vente noen år.

 

Så, kjære forsikringsselskaper rundt om, jeg kapitulerer, for denne gang, og kjøper meg en litt mer normal bil.

 

En peugeot :huh: 307 CC er ventet på tunet førstkommende torsdag..

Litt banning i kjerka kanskje dette men..

Det er jo ikke en ford akkurat, men jeg gleder meg litt :rolleyes: :P :D

Jeg prøvekjørte endel forskjellige nye biler, bla nye focus'en, astra, a3, cooper s med flere..

Fælt og si det kanskje, men frisørtralla var den som fenget meg mest.. :)

 

 

Forresten, om det er noen av dere over 24 som sliter med å forsikre "rødmerka" biler, som cosworth o.l, gi meg en pm, så kan jeg gi dere navn og nummer til en veldig ålreit kar i IF.. :)

Link to comment
Share on other sites

Guest theend

hehe, ja jeg veit det.

Spurte selgeren om sannsynligheter for at jeg kom ut til et ferdig oppstarta sankthansbål, men det var visstnok bare bila opptil 2003..

 

Morty, du jobba som bilklargjører på BOS på lørenskog?

Kjenner du Øyvind Aulie?

 

Kjøpte min på økern btw....

Link to comment
Share on other sites

Fra Sierra Cos til 307CC er så langt fra hverandre det går ann å komme.

Det tas rått betalt for noen sommer uker med taket nede, og den veier 50kg mer enn min Scorpio 2.9V6 93 nesten 1,5tonn stålcab 1.6L :o Med Cosworthen som førsteønske hadde du fått en 3dør Focus med 136hk 320Nm Tdci og 6trinnkasse for ca 300K som er morsom selv når solen ikke skinner..

 

Men nybil er jo alltid morro så den har vel sine fordeler denne også :D

Link to comment
Share on other sites

Heh, det var visst ikke bare min som er glad i varme seg med flammer...

 

http://www.dagbladet.no/dinside/2005/06/17/434970.html

 

Branner kan også oppstå i Granadaer :rolleyes:

 

http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=4455

2008 Ford Mondeo 2,0 Tdci Ghia

1990 Ford F-250 4x4 Diesel Lastebil

1982 Ford Granada 2,8 GL

 

Volvo har TIC, Ford har TIKK...

Link to comment
Share on other sites

Guest theend
Gratulere med ny bil, syns den så fin ut jeg :) du klarer sikkert å dra noen bikkini babes med den der :D

 

 

Takk takk...

Som sagt, prøvekjørte endel biler før jeg bestemte meg.

Både med og uten tak..

Vurderte sterkt ford focus 1.9 tdci eller hva den heter.

Må si at jeg er veldig imponert over de nye dieselmotorene.

 

Men, selv om jeg kjørte en haug av biler, alt fra astra og 9-3 til cooper s og focus, så var det bare etellerannet som stemte så ***** med pyssjå'n :P

 

Men men, når jeg blir 24, og forsikring ikke lenger er en umulighet, så skal jeg nok returnere til sierra cosworth :)

Er jo tross alt guttedrømmen!

Edited by theend
Link to comment
Share on other sites

Heh, det var visst ikke bare min som er glad i varme seg med flammer...

 

http://www.dagbladet.no/dinside/2005/06/17/434970.html

 

The american dream: Personbil på lastebilchassis! :)

 

Scorpio med frosketrynet hadde også en lei tendens til å bli noe varm, som en taxikollega av meg fikk oppleve på fjellet over til sverige. Såvidt han fikk med seg veksleapparatet før hele bilen var overtent. Skallet av bilen ble kjørt gjennom byen i rushen til spott og spe (skulle skutt den bergningssjaføren) :D

- 2008 Mondeo 2,5t TitaniumX
- 1992 Scorpio 2,9 GHIA 24V

Link to comment
Share on other sites

Guest theend

Nå har'n kommet :)

 

bilde 1

bilde 2

bilde 3

bilde 4

 

Var på peugeot treff med den på fredag, følte meg som en tysker i norge i 1946 :ph34r: :lol: :lol:

 

Prøvde den en tur på vålerbanen, sånn for å teste litt kjøreegenskaper og må si jeg ble imponert over hvor godt den lå i sving, selv til å være en cab... B)

Link to comment
Share on other sites

Var jo riktig så klasse i svart med skinn. Bra du ikke ble fristet til noen trendy signalfarger. Den gjør nok jobben lettere til og fra Ingerstrand i denne heten. Trenger bare WRCvingen bak nå så.. :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...