Jump to content

ny ranger med ettermontert eberspacher dieselvarmer


Sigbjørn 1

Recommended Posts

heisan folkens, dette er en historie fra en frustrert bileier.

 

kjøpte ny bil og fikk den levert i november. da skulle motor/kupevarmer være fabrikkmontert hvilket den ikke var.

fikk ettermontert den før jul en gang, men det viste seg at den kun varmet motoren og ikke kupeen.

jeg har vært inne på verkstedet som leverte bilen 2 ganger for feilsøking, pluss et annet verksted for feilsøking.

forrige gang ble det sagt at dem skulle bestille deler og ha på lager slik at dem kunne skifte elektriske deler i tilfelle det var feil på styringskomponenter.

igår ble den tilbakelevert uten at noen deler ble skiftet, for de måtte bestilles fra tyskland.( jaha)

en anelse om at det var gjort feil på verkstedet igår viste seg dessverre å stemme.

 

ved feilsøkinga hadde dem klart å kutte tilkoblinga til kupevifta slik at den ikke virket.

tålmodigheita nådde sin grense idag ,når jeg måtte ut å kjøre i 15 minusgrader uten varme i kupeen.

jeg tok bilen til et nærmere verksted og fikk koblet til kupevifta.( 5 mil unna og klarte med det og øke tempen i kupeen til hele 5 grader pluss).

 

Jeg synes at hvis verkstedet klarer og fixe bilen ved neste besøk, så bør mine utgifter kompenseres.

60 mil kjøring 8 bompasseringer, 6 verkstedbesøk, medgått arbeidstid og mange frustrasjoner.

 

mitt spørsmål til forumet er : hva er rimelig kompensasjon for dette ??

 

mvh sigbjørn

Link to comment
Share on other sites

Ikke noe rakett kirurgi å ettermontert. Hva funker ikke? Du er klar over at du manuelt må sette varmen på hi før du stopper før du skal kjøre igang varmeren. Mulig de må programmere ipcu til riktig voltstyring. Mulig de også glemte å bestille ekstra settet til viftestyringen. Mulig de må ha nytt rele til viftehastighetstyringen. Vanskelig å si. Kanskje prøvd å komme med en løsning i samråd med selger eller daglig leder. Kanskje avslag på 1 service.

Link to comment
Share on other sites

"Ikke noe rakett kirurgi å ettermontere"       fortell dette til kverneland :-)

 5 besøk på verksted tror jeg at å sette bryteren på "hi" er prøvd.

har tenkt på billig service, men det blir ikke før om 2,5 år med min kjøring.(men forøvrig godt forslag)

 

noen flere gode forslag ?

Link to comment
Share on other sites

Ikke noe rakett kirurgi å ettermontert. Hva funker ikke? Du er klar over at du manuelt må sette varmen på hi før du stopper før du skal kjøre igang varmeren. Mulig de må programmere ipcu til riktig voltstyring. Mulig de også glemte å bestille ekstra settet til viftestyringen. Mulig de må ha nytt rele til viftehastighetstyringen. Vanskelig å si. Kanskje prøvd å komme med en løsning i samråd med selger eller daglig leder. Kanskje avslag på 1 service.

Har en kompis som også har dette problemet på sin Ranger,der starter kupeviften,men det kommer ikke varmluft,og brenneren varmer som bare det. Ikke lett å feilsøke på dette uten skjema:-/

Slår man på og av tenningen en tur,så begyner det å blåse varmt. Noen tips?

Link to comment
Share on other sites

Har en kompis som også har dette problemet på sin Ranger,der starter kupeviften,men det kommer ikke varmluft,og brenneren varmer som bare det. Ikke lett å feilsøke på dette uten skjema:-/

Slår man på og av tenningen en tur,så begyner det å blåse varmt. Noen tips?

Hvilken modell? Er en servicemelding på noen, med kontroll og skifte av vifte modul. Har gjort dette på en del

Link to comment
Share on other sites

tuszi

Ford RS

  • photo-thumb-946.jpg?_r=1383348226
  • Gjest
  • bullet_black.pngbullet_black.pngbullet_black.pngbullet_black.pngbullet_black.pngbullet_black.png
  • 4985 innlegg
  • Bosted:larvik

Postet I går, 21:41

Kanskje dekkhotell? Eller dekkskift, ekstra utstyr som lykter eller bøyle? 

bøyle ja kan være interessant.

dårlig lys på rangern, så for ikke å bruke 3-4000 kr for hver bøttelyskaster gikk jeg for denne      20 inch 126W LED WORK LIGHT BAR FLOOD&SPOT COMBO OFFROAD UTE SUV Driving LAMP

Link to comment
Share on other sites

2013 modell , 3,2liter.

Må settes på hi før stopp av bilen for å få varme i kupé. Altså fysisk vri varme regulering til hi før du skrur av tenning da vil du åpna varme i kupé ved bruk av dieselvarmer gitt at viften blåser

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes at hvis verkstedet klarer og fixe bilen ved neste besøk, så bør mine utgifter kompenseres.

60 mil kjøring 8 bompasseringer, 6 verkstedbesøk, medgått arbeidstid og mange frustrasjoner.

 

mitt spørsmål til forumet er : hva er rimelig kompensasjon for dette ??

 

mvh sigbjørn

Det der har kostet deg noen kroner ja.

 

Ser du har lyst på bøyle så hva med den nye tykkere 76mm fra Delta4x4?

Gamleversjonen ser fort litt spinkel ut ved sammenligning. Fåes i sort eller krom. http://www.lafinto.no/

 

15966067_1530211703660295_65871922911652

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...