Jump to content

xr3i......


Guest sotrenseren

Recommended Posts

Guest sotrenseren

min kjære gule xr3i vil ikke gå på tomgang.... går fint ellers..

noen som vet ka som kan være galt?? hjelp..... :(

 

sotrenseren...

Link to comment
Share on other sites

Guest sotrenseren

takker for tipset men har gjordt dt.... og fandt innen lekasje :( komer han under 15000 så stopper han... momentant.... noen andre tips???

Link to comment
Share on other sites

takker for tipset men har gjordt dt.... og fandt innen lekasje :( komer han under 15000 så stopper han... momentant.... noen andre tips???
Hvor nøye sjekket du da?

Ta en boks med startgass og spray rundt slanger og innsugsmanifold, hvis motoren plutselig ruser opp, har du funnet feilen.

Link to comment
Share on other sites

Guest sotrenseren

har gjordt dt flere ganger.... nøye... har skifta toppen og etter dt ville han ikkje gå på tomgang :( alt av pakkninger er slifta å.... noen ander muligheter en lekasje??

Link to comment
Share on other sites

Guest sotrenseren

foresten lekt med tanken om å sitte en 2,5 duratec v6 fra mondeoen i en escort mk 4... noen som vet om det går??? ka som må gjøres osv??

leste i ff at det skulle la seg gjøre... men men

Link to comment
Share on other sites

har gjordt dt flere ganger.... nøye... har skifta toppen og etter dt ville han ikkje gå på tomgang :( alt av pakkninger er slifta å.... noen ander muligheter en lekasje??
Litt viktig å fortelle at du har skifta topplokk da ;)

Da blir det med et flere muligheter...

Er toppen overhalt, slik at ventiler osv er tette ?

Link to comment
Share on other sites

Guest sotrenseren

dt var en kar innom å så på bilen ..... han snakket noe om en elektrisk feil på motorstyringen... !!!

noen som har godt innblikk i dette å kan gi mg noen GODE råd????

hadde vært evig takknemlig,haster med å få han på veien igjen :cry:

Link to comment
Share on other sites

foresten lekt med tanken om å sitte en 2,5 duratec v6 fra mondeoen i en escort mk 4... noen som vet om det går??? ka som må gjøres osv??

leste i ff at det skulle la seg gjøre... men men

 

Best å la det bli med tanken...

Link to comment
Share on other sites

Havnet registerreima riktig, altså merkene? (burde vel også gå litt dårligere, men kanskje sjekke sånn for sikkerhets skyld.)

Har du justert CO`n?

Er den sånn både varm og kald?

Som det er nevnt tidligere, er motorer med K-jetronic innsprøyting ekstremt følsomme på falskluft. Har vært borti to tilfeller med lekkasje i bremseservoen, selv om det skulle vel være pussig om den skulle begynne å lekke ved skifte av topp.....

Årsmodell?

Link to comment
Share on other sites

Har vært borti to tilfeller med lekkasje i bremseservoen, selv om det skulle vel være pussig om den skulle begynne å lekke ved skifte av topp.

 

Og for å finne ut om det er lekkasje her så er det bare å pumpe på bremsene, da vil turtallet synke.

88' Escort Rs Turbo

86' Escort Rs Turbo -x-

I couldn't repair my brakes, so I made the horn louder.

Link to comment
Share on other sites

De tilfellene med falskluft via bremseservoen som jeg var borti, så suuuugde den faktisk i skjøten mellom hovedbremsepumpen og bremseservoen, på undersiden. Kunne høre en svak plystrelyd som forandret seg ved å tre finger`n under br.pumpen mot servoen, reagerte også på startgass. Nå kan man kanskje tro at det skyldes defekt pakning mellom hovedpumpen og servoen, men det er membranen i servoen!.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
De tilfellene med falskluft via bremseservoen som jeg var borti, så suuuugde den faktisk i skjøten mellom hovedbremsepumpen og bremseservoen, på undersiden. Kunne høre en svak plystrelyd som forandret seg ved å tre finger`n under br.pumpen mot servoen, reagerte også på startgass. Nå kan man kanskje tro at det skyldes defekt pakning mellom hovedpumpen og servoen, men det er membranen i servoen!.

 

Hos meg var det "gummibelgen" på bremsekraftforsterkeren som det var hull i, mye grått gørr som tøyt ut ved bremsepedalen.

88' Escort Rs Turbo

86' Escort Rs Turbo -x-

I couldn't repair my brakes, so I made the horn louder.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...