Jump to content

Er Ford Kuga 2008-2012 av elendig kvalitet?


Ronnybru65

Recommended Posts

Er Ford KugaMk1 av elendig kvalitet?

Nye 2019 Kuga blir ein spansk bil.... kvalitet.. verdi for pengene ?

Til sammenligning så har eg Canon 5D MkIII pluss endel utstyr,... aldri en feil der., 

 

Litt vanskelig å si før bilen er lansert :lol:

 

Kjøp Japansk bil også da så står det i stil til kamera. :wacko:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nye 2019 Kuga blir ein spansk bil.... kvalitet.. verdi for pengene ?

2019 er en spansk bil. 2019 er Kuga Mk2 2013-2019.

Den helt nye Kuga Mk3 som Ford promoterer så hardt om dagen kommer ikke i nybilhallen før våren 2020. Derfor er det heller ingen opplysninger om pris på den fordi den fortsatt er 4 årstider unna.

I mellomtiden så er startprisen på 2019 Kuga 2L 180hk automat fra 605.900kr. https://www.ford.no/content/dam/guxeu/no/documents/pricelists/cars/PL-ford_kuga.pdf

Kvaliteten kan jeg ikke si noe om da jeg ikke kjenner til Kuga Mk2, men verdien sier seg selv når du sammenligner med 2019 Focus ST/STD.

Om du ikke trenger hva Kuga tilbyr av egenskaper så starter Focus STD stv fra 466.100kr.

Det er en forskjell på 139.800kr. Og Focus STD blir å finne i nybilhallen om ca 8 uker.

 

Er Ford KugaMk1 av elendig kvalitet?

Mk1 er en tysk bil. Hvordan opplever du kvaliteten på din egen Kuga?

Kva Ford modell er å regne som ein kvalitets modell ?

Alle mine Fordmodeller.

Link to comment
Share on other sites

Du er på Ford Club Norway sitt forum.

Regner med de fleste her har / kjører en Ford. Da har de sikkert ikke så mye i mot Ford.....

Sant nok og eg er klar over dette.

 

Tenkte at det kunne vært artig med ein dønn åpen debatt om kvalitet.... Eventuelt om andre modeller enn Kuga hadde bedre, dårligere kvalitet. 

 

Hadde det ikkje vært for motorhavari ved 110 000 km, hjullager og diverse bytte av fjærer, endeledd, GPS antenner før 120 000 km så er det jo lite å klage på. Ryggekamera holdt jo heller ikke så mye lengre enn 120 000 km.

Link to comment
Share on other sites

Ford er ikke noe dårligere enn andre merker, sett fra mine øyne.  Flere som har større problem enn Ford. Noen ting er det alltids, men hadde en bil vært feilfri, så hadde vell alle kjøpt den. Av de tinga du nevner, er motorhavari, det som ikke er vanlig på en Kuga,

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...