Jump to content

AC virker ikke på Mk4 automat 2008


kje

Recommended Posts

3 hours ago, grcossie said:

Framfor venstre forhjul, bakom locari skjerm (plast innerskjerm)

Fint. Må jeg demontere hele locari skjermen? Og skvettlapp? Hvordan går jeg frem da? Er innerskjermen vanskelig å få på igjen?

Edited by kje
Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, grcossie said:

Holder med å løsne den i framkant og bøye den tilsides

Yes jeg fikk det til. Er det bare å nappe ut disse tre kontaktene og finne den lilla ledningen? Eller ødelegger/resetter jeg noe hvis jeg napper ut kontaktene?

 

Er pcm og ecu det samme?

15923001594341838150917547844953.jpg

Edited by kje
Link to comment
Share on other sites

Har du ikke sett i linken jeg la ut? Det står hvilken kontakt den riktige lilla ledningen er i (det er to kontakter med lilla ledning).

the purple radiator control wire ends up in the first connector (shortest wiring loom) and (if my memory serves me correct) it's pin in 3rd line and row 6. As the actual pin is not exact here, you need to look inside the connector to see in which pin the purple wire ends up. You don't need to break the connector to see in. Anyway, the most helpful info here is the fact it's the first connector. There's another purple wire - according to my eyes - in the second connector which is wrong. I found out this via trial and error so you don't need to 

Står også mye mer i den posten som jeg mener er nyttig.

Edited by xr4ti
Link to comment
Share on other sites

47 minutes ago, xr4ti said:

Har du ikke sett i linken jeg la ut? Det står hvilken kontakt den riktige lilla ledningen er i (det er to kontakter med lilla ledning).

the purple radiator control wire ends up in the first connector (shortest wiring loom) and (if my memory serves me correct) it's pin in 3rd line and row 6. As the actual pin is not exact here, you need to look inside the connector to see in which pin the purple wire ends up. You don't need to break the connector to see in. Anyway, the most helpful info here is the fact it's the first connector. There's another purple wire - according to my eyes - in the second connector which is wrong. I found out this via trial and error so you don't need to 

Står også mye mer i den posten som jeg mener er nyttig.

Ja den linken var jo spot on. 😀 Beklager at jeg skumleste hele tråden første gangen. Da er jeg på rett vei. Skal måle med multimeter nå. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Det var ingen kontinuitet på noen pin fra den svarte multikontakten. Jeg har tatt opp masse elektrisk tape og tilslutt fant jeg sannsynligvis et brudd helt nederst der ledningene bøyer seg i retning av ecu. Det var iallefall samme ledning som går til radiator viften og det var kontinuitet opp til den. Imorgen lodder jeg på et ledningsstykke og tester kontinuitet fra ecu til radiator viften. 🙂

20200616_184058.jpg

Edited by kje
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg fått ac til å fungere. Hurra! 😀🍰🎵🎺

 

Det var den lilla ledningen. Jeg måtte resette feilkoden og da fungerte det. Takk til alle på forumet! 🙂

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

On 6/17/2020 at 7:32 PM, xr4ti said:

Så bra 👍 Har jo bruk for den nå om dagene.

Ja det var deilig å sette på ac for første gang og det kommer en kjølig bris! 😍

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...