RS 1000 Posted Tuesday at 11:04 AM Posted Tuesday at 11:04 AM (edited) On 7/18/2025 at 7:56 PM, thagen1980 said: Jeg har fått den nye Airtec intercooleren. Hva gjør jeg med dette som er kobla inn på den originale? Kan jeg bare fjerne dette og blende? Hva gjør folk med dette? Gratulerer til deg. Samme løsning som RS500 er ikke dumt. Dumpventilen blir stående der den står, men det går det ett langt rør fra dumpventilen og bort til den slangen som går mellom intercooleren og gasspjeldet slik at dumpventilen flytter på kald luft i stedet for veldig varm luft. Den vanligste løsningen er å flytte dumpventilen over på den kalde siden av intercooleren og noen RS500-style intercoolere har uttak for dette. Det er mange forskjellige preferanser og meninger om dump ventiler, men en oppgradert erstatningsventil for den originale er ikke ett dårlig valg. En unik fordel med disse erstatnings dumpvalvene er at man kan velge å snu dem og reversere FORD / VOLVO fløderetningen gjennom dem, slik RS500 i GR.A og Audi har valgt å gjøre det, og power secret nr. 1 er: TEST, TEST, TEST. Her ett utvalg: dumpvalve vag 1,8T Escort RST, audi, saab - Google-søk Formentlig kort leveringstid herfra: Resirk SØLV AUDI/SAAB/VW – Maxam-Tuning – Spesialist på biltuning og bilstyling Amalventilen / MAC ventilen kan du beholde hvis du vil og dersom du løsner eller fjerner slangen mellom Amalventilen og luftfilterboksen, så øker ladetrykket fordi det står en restriktor i lokket til luftfilterboksen. Edited Tuesday at 11:19 AM by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
thagen1980 Posted Wednesday at 03:20 PM Author Posted Wednesday at 03:20 PM På 22.7.2025 den 13.04, skrev RS 1000: Gratulerer til deg. Samme løsning som RS500 er ikke dumt. Dumpventilen blir stående der den står, men det går det ett langt rør fra dumpventilen og bort til den slangen som går mellom intercooleren og gasspjeldet slik at dumpventilen flytter på kald luft i stedet for veldig varm luft. Den vanligste løsningen er å flytte dumpventilen over på den kalde siden av intercooleren og noen RS500-style intercoolere har uttak for dette. Det er mange forskjellige preferanser og meninger om dump ventiler, men en oppgradert erstatningsventil for den originale er ikke ett dårlig valg. En unik fordel med disse erstatnings dumpvalvene er at man kan velge å snu dem og reversere FORD / VOLVO fløderetningen gjennom dem, slik RS500 i GR.A og Audi har valgt å gjøre det, og power secret nr. 1 er: TEST, TEST, TEST. Her ett utvalg: dumpvalve vag 1,8T Escort RST, audi, saab - Google-søk Formentlig kort leveringstid herfra: Resirk SØLV AUDI/SAAB/VW – Maxam-Tuning – Spesialist på biltuning og bilstyling Amalventilen / MAC ventilen kan du beholde hvis du vil og dersom du løsner eller fjerner slangen mellom Amalventilen og luftfilterboksen, så øker ladetrykket fordi det står en restriktor i lokket til luftfilterboksen. Jeg kan handle inn en sånn dump ventil. Men jeg må vel bytte ut noen slanger? Har ikke drivi med turbo før så er litt grønn på dette.
RS 1000 Posted Thursday at 07:38 AM Posted Thursday at 07:38 AM Her en mulighet. Pro Hoses Boost Hose Kit for 3dr RS and Sapphire 2WD/4x4 Cosworth (T34 Turbo) - AIRTEC Motorsport Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
xr4ti Posted yesterday at 08:09 AM Posted yesterday at 08:09 AM (edited) m du går for "500-oppsett" så lager @lowman det røret fra resik-ventilen til kaldside. Vet ikke om han fortsatt har disse men verdt å kontakte han om du er ute etter et slikt eller opplysninger om hvordan lage et selv. Kanalen hans inneholder en meget bra spilleliste med mange bra Cosworth-tips. Edited yesterday at 08:12 AM by xr4ti
thagen1980 Posted 21 hours ago Author Posted 21 hours ago På 24.7.2025 den 9.38, skrev RS 1000: Her en mulighet. Pro Hoses Boost Hose Kit for 3dr RS and Sapphire 2WD/4x4 Cosworth (T34 Turbo) - AIRTEC Motorsport takk for god info igjen🙂 da bestiller jeg et sånt sett. lett og bruke penger etter jeg kjøpte cosworth🤣
RS 1000 Posted 8 hours ago Posted 8 hours ago (edited) 12 hours ago, thagen1980 said: takk for god info igjen🙂 da bestiller jeg et sånt sett. lett og bruke penger etter jeg kjøpte Cosworth.🤣 Ja, det er sikkert og visst og derfor er jeg opptatt av at man unngår å kjøpe deler med dårlige egenskaper slik at man unngår å få dårlige resultater og må gjøre jobben to ganger. Det er ikke mangel på eksempler på akkurat dette fra før så vi trenger ikke flere. Edited 8 hours ago by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now