RS 1000 Posted July 22 Posted July 22 (edited) On 7/18/2025 at 7:56 PM, thagen1980 said: Jeg har fått den nye Airtec intercooleren. Hva gjør jeg med dette som er kobla inn på den originale? Kan jeg bare fjerne dette og blende? Hva gjør folk med dette? Gratulerer til deg. Samme løsning som RS500 er ikke dumt. Dumpventilen blir stående der den står, men det går det ett langt rør fra dumpventilen og bort til den slangen som går mellom intercooleren og gasspjeldet slik at dumpventilen flytter på kald luft i stedet for veldig varm luft. Den vanligste løsningen er å flytte dumpventilen over på den kalde siden av intercooleren og noen RS500-style intercoolere har uttak for dette. Det er mange forskjellige preferanser og meninger om dump ventiler, men en oppgradert erstatningsventil for den originale er ikke ett dårlig valg. En unik fordel med disse erstatnings dumpvalvene er at man kan velge å snu dem og reversere FORD / VOLVO fløderetningen gjennom dem, slik RS500 i GR.A og Audi har valgt å gjøre det, og power secret nr. 1 er: TEST, TEST, TEST. Her ett utvalg: dumpvalve vag 1,8T Escort RST, audi, saab - Google-søk Formentlig kort leveringstid herfra: Resirk SØLV AUDI/SAAB/VW – Maxam-Tuning – Spesialist på biltuning og bilstyling Amalventilen / MAC ventilen kan du beholde hvis du vil og dersom du løsner eller fjerner slangen mellom Amalventilen og luftfilterboksen, så øker ladetrykket fordi det står en restriktor i lokket til luftfilterboksen. Edited July 22 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
thagen1980 Posted July 23 Author Posted July 23 På 22.7.2025 den 13.04, skrev RS 1000: Gratulerer til deg. Samme løsning som RS500 er ikke dumt. Dumpventilen blir stående der den står, men det går det ett langt rør fra dumpventilen og bort til den slangen som går mellom intercooleren og gasspjeldet slik at dumpventilen flytter på kald luft i stedet for veldig varm luft. Den vanligste løsningen er å flytte dumpventilen over på den kalde siden av intercooleren og noen RS500-style intercoolere har uttak for dette. Det er mange forskjellige preferanser og meninger om dump ventiler, men en oppgradert erstatningsventil for den originale er ikke ett dårlig valg. En unik fordel med disse erstatnings dumpvalvene er at man kan velge å snu dem og reversere FORD / VOLVO fløderetningen gjennom dem, slik RS500 i GR.A og Audi har valgt å gjøre det, og power secret nr. 1 er: TEST, TEST, TEST. Her ett utvalg: dumpvalve vag 1,8T Escort RST, audi, saab - Google-søk Formentlig kort leveringstid herfra: Resirk SØLV AUDI/SAAB/VW – Maxam-Tuning – Spesialist på biltuning og bilstyling Amalventilen / MAC ventilen kan du beholde hvis du vil og dersom du løsner eller fjerner slangen mellom Amalventilen og luftfilterboksen, så øker ladetrykket fordi det står en restriktor i lokket til luftfilterboksen. Jeg kan handle inn en sånn dump ventil. Men jeg må vel bytte ut noen slanger? Har ikke drivi med turbo før så er litt grønn på dette.
RS 1000 Posted July 24 Posted July 24 Her en mulighet. Pro Hoses Boost Hose Kit for 3dr RS and Sapphire 2WD/4x4 Cosworth (T34 Turbo) - AIRTEC Motorsport Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
xr4ti Posted July 25 Posted July 25 (edited) m du går for "500-oppsett" så lager @lowman det røret fra resik-ventilen til kaldside. Vet ikke om han fortsatt har disse men verdt å kontakte han om du er ute etter et slikt eller opplysninger om hvordan lage et selv. Kanalen hans inneholder en meget bra spilleliste med mange bra Cosworth-tips. Edited July 25 by xr4ti
thagen1980 Posted July 25 Author Posted July 25 På 24.7.2025 den 9.38, skrev RS 1000: Her en mulighet. Pro Hoses Boost Hose Kit for 3dr RS and Sapphire 2WD/4x4 Cosworth (T34 Turbo) - AIRTEC Motorsport takk for god info igjen🙂 da bestiller jeg et sånt sett. lett og bruke penger etter jeg kjøpte cosworth🤣
RS 1000 Posted July 26 Posted July 26 (edited) 12 hours ago, thagen1980 said: takk for god info igjen🙂 da bestiller jeg et sånt sett. lett og bruke penger etter jeg kjøpte Cosworth.🤣 Ja, det er sikkert og visst og derfor er jeg opptatt av at man unngår å kjøpe deler med dårlige egenskaper slik at man unngår å få dårlige resultater og må gjøre jobben to ganger. Det er ikke mangel på eksempler på akkurat dette fra før så vi trenger ikke flere. Edited July 26 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
thagen1980 Posted yesterday at 12:36 PM Author Posted yesterday at 12:36 PM Har montert airtec gruppe a filter nå. Hva gjør jeg med slangen som gikk inn i luftfilterboks og som ligger mot toppen ved dysene. Gjerne link til produkter osv.
RS 1000 Posted 3 hours ago Posted 3 hours ago Det er flere forskjellige muligheter og her er to av dem: https://www.airtecmotorsport.com/product/airtec-motorsport-cosworth-grp-a-oil-separator-catch-tank/ https://www.proalloystore.com/products/cosworth-oil-breather Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
thagen1980 Posted 2 minutes ago Author Posted 2 minutes ago Gå for airtec siden jeg har diverse derfra. Men må sikkert ha div for å koble dette til. Noen som har bilder eller noe ref til det jeg trenger?
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now