Jump to content

Hvilke polish/vox ?


Recommended Posts

Fikser opp en bil jeg skal selge, lakkrensa den i dag, skal polere i morgen, hva bruker jeg ?

Bilen er hvit, uten klarlakk, vil ha noe som er lett å påføre (for hånd) og ta av, bør holde en stund også. Noen som har erfaring med noe som duger ?

Heldigvis sjelden jeg driver med slikt, hater egentlig slikt arbeid ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest theend

Autoglym og Meguiars er generelt bra merker.

 

Det jeg har sett av tester, viser at Meguiars blir veldig showblankt, men falmer noe fortere enn Autoglym, som ikke blir fullt så showblankt..

 

 

Edit: men de skal, i forhold til deres konkurenter, holde mye lengre..

Edited by theend
Link to comment
Share on other sites

Autoglym Super Resin Polish (hvit og rød flaske) er veldig fin å bruke uavhengig av om det er metalliclakk eller ikke - funker like bra på alle typer lakk. Hadde det vært snakk om mørk lakk er Ultra Deep Shine tingen. Har polert en del biler de siste 2-3 årene, og har funnet ut at Autoglym er noe av det beste. Autoglym-polishen er også veldig lett å jobbe med, både å påføre og ta av.

Link to comment
Share on other sites

enig med sierra 4x4 rod/hvite fra autoglym er noe av det bedre. har prøvd meguiars men synes ikke dem holdt mål. autoglym sin er som nevnt lett å bruke og den inneholder bittelitt slipemiddel som gjør at du "renser"laqkken litt samtidig.den er også fin å bruke på rutene faktisk.blir ganske blankt og den holder en stund. 3m sin polish er også veldig bra. er vel den jeg personlig liker best. men den er dyyyyyr..gå for autoglym du wingdude

Link to comment
Share on other sites

mekonomen har autoglym ihvertfall...

 

kan på det sterkeste anbefalle super reshine polish ja, meget godt produkt....

 

autoglym paint renovator funker også meget bra på dårlig lakk, små riper osv osv

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

Meguiars syns jeg er bedre enn autoglym.. etter min egen erfaring... men nå bruker jeg ikke sånn billig serie som man får kjøpt div steder... nå bruker jeg den proff serien. som ikke er på små flasker og kun får kjøpt hos importøren.

 

prøvet begge deler... men alle har sin mening. men autoglym er bra det oxo.. men jeg syns at Meguiars er lettere å jobbe med når det gjelder lakk med riper og som har mistet en del av fargen sin. og det blir bra... er verre med turtel wax... med det kan du nesten glemme å få det bra.

Link to comment
Share on other sites

Bruker Turtle Wax hard wax her.. funker meget bra :)

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

Meguiars syns jeg er bedre enn autoglym.. etter min egen erfaring... men nå bruker jeg ikke sånn billig serie som man får kjøpt div steder... nå bruker jeg den proff serien. som ikke er på små flasker og kun får kjøpt hos importøren.

 

prøvet begge deler... men alle har sin mening. men autoglym er bra det oxo.. men jeg syns at Meguiars er lettere å jobbe med når det gjelder lakk med riper og som har mistet en del av fargen sin. og det blir bra... er verre med turtel wax... med det kan du nesten glemme å få det bra.

 

Alle har sin favoritt når det kommer til voksmerke. Noen syns f.eks turtle wax er himmelen, mens andre syns den er helvette..

Sånn er det med alt. Polerte Fiestaen i går. Oppdaget at jge var tom for autoglym da jeg hadde vasket og tørket bilen. hadde bare en flaske fra turtle, og en fra noe som heter simonz eller noe i den dur. I allefall. .liker ikke turtle, så jeg prøvdeden andre flaska.

ALDRI MER!! Den var ett sant helvette å bruke. En ting var å påføre, men det skulle av igjen og.

 

Så for min del er det kun autoglym som gjelder.

Det er som ssagt alt etter hva man er vant med. For min del er det Autoglym.

Bare ett lite innspill sånn på slutten her, da jeg såg innlegget ditt RsMuffe :)

Link to comment
Share on other sites

Autoglym klar ener autosmart klar toer sonax kansje en treer men det er de personlig er autoglym og autosmart mine favoritter

Mvh. Hugo H.

 

Ford sierra 2.0l (Type Ludo.)

Ford sierra 1.6l (Type vinterbil racing putt putt !solgt!)

Ford sierra P-100 (kommer til meg snart delvis kanselert dessverre)

Ford sierra sedan doch 1990 mod (solgt)

Link to comment
Share on other sites

meguiars er kongen ;)

 

autoglym er bra det, og lett å skaffe så for all del bruk gjerne det, men ska det bli hundre må du kjøpe den værsting serien Rsmuffe prater om.

 

og meguiars falmer ikke no fortere enn no annet, om den falmer har du ikke lakkrensa godt nok.

 

falming er død lakk som slipes bort med lakkrens da blir det bra, men man kan fort bli lurt når når den døde lakken får fett på seg, feks wax eller polish o.l blir den litt bedre. så gå over bilen gjerne etapr ganger med lakkrens etter du syns det ser bra ut.

 

hilsen tidligere bil shiner/polerer ;)

Tidligere "joppa"

-77 Taunus 2.0

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...