Jump to content

Toppakning (til IST)


Guest ducatio

Recommended Posts

Guest ducatio

Nå trenger jeg litt hjelp til å finn en bra toppakning for min ist. blåste orginal pakninga i ei rundkjøring i helga :angry: hadde en med innlagte stålringer før, men den gikk jo t h... den oxo.

 

Forslag på noen som holder ???

Link to comment
Share on other sites

Guest Excaliburzz

vordan er det å bruke denne om igjen hvis du blåser den da? Går vell ikke ann å bruke den igjen da?

Men det skal vell kanskje litt til for å blåse denne?

Link to comment
Share on other sites

Kobberpakninger må vel glødes for å brukes igjen, eller?

Vil tro at det skal en del bar til for å ødelegge en sånn, trykket vil vel isåfall fise ut over eller under pakningen uten at den tar kvelden i motsetning til de vanlige greiene.

Det kan vel være like greit å investere noen kroner i noe som evt kan brukes omigjen, blir vel billigst i lengden.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Kobberpakninger må vel glødes for å brukes igjen, eller?

Vil tro at det skal en del bar til for å ødelegge en sånn, trykket vil vel isåfall fise ut over eller under pakningen uten at den tar kvelden i motsetning til de vanlige greiene.

Det kan vel være like greit å investere noen kroner i noe som evt kan brukes omigjen, blir vel billigst i lengden.

 

 

Hvis blokk og topp er planet skal det ikke gå an å blåse pakningen.Skal i følge leverandøren være det beste som er å få tak i.Det er bare å gløde den før man skal bruke den om igjen.Har igjen 3 stykker hvis det er andre som er interessert.

 

Stig 90824974

Link to comment
Share on other sites

Det er jo ganske dyrt med pakninger så det er kanskje like godt å gå for kobberpakning. Nå koster en Cosworth gruppe A pakning 1710 hos kollevold så jeg tror jeg ville gått for en gjenbrukbar sak uansett.Det blir vel omtrent en engangsinvestering. J

eg har litt planer om 2.8i med turbo på sikt og har to kobberpakninger jeg har tenkt å bruke der.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville kontrollert topp og blokk og ev. planslipt. Hvilke motospecs har du? Her er mine.

 

Jeg tviler på at du trenger noe mer enn en standard cossie pakning om topp og blokk er ca. plane, men ei kobberpakning, helst sammen med høyfaste pinnebolter vil jo være vanvittig sterkt.

 

Forresten, til de som vet... Bør man ikke bruke høyere tiltrekningsmoment på ei kobberpakning?

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

Guest Tracid

En Gr. A pakning får man for 900 hos Rs-Motorsport, og 1000 hos Face.

Kollevold er ikke stedet å lete hvis man skal ha billige varer.

Link to comment
Share on other sites

Guest ducatio

takker for alle svar :)

 

toppen skal ikke være skeiv az, den har blit planet før den ble satt sammen i februar i år, lurer på om varmen kan ta noe av skylda for pakninga <_<

 

Har ikke noe hastverk enda med å få den på veien igjen da jeg uansett skal modifisere litt, men kobberpakning hørtes fornuftig ut :D

Link to comment
Share on other sites

Guest fåården

 

toppen skal ikke være skeiv az, den har blit planet før den ble satt sammen i februar i år, lurer på om varmen kan ta noe av skylda for pakninga <_<

 

den kan jo ha slått seg

Link to comment
Share on other sites

Teoretisk sett ja, men det skal noe til for å vri en støpejernstopp.

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

Kobberpakninger må vel glødes for å brukes igjen, eller?

Vil tro at det skal en del bar til for å ødelegge en sånn, trykket vil vel isåfall fise ut over eller under pakningen uten at den tar kvelden i motsetning til de vanlige greiene.

Det kan vel være like greit å investere noen kroner i noe som evt kan brukes omigjen, blir vel billigst i lengden.

 

 

Hvis blokk og topp er planet skal det ikke gå an å blåse pakningen.Skal i følge leverandøren være det beste som er å få tak i.Det er bare å gløde den før man skal bruke den om igjen.Har igjen 3 stykker hvis det er andre som er interessert.

 

Stig 90824974

 

 

Hvordan holder det tett for olje og kjølevæske ? Begynner det ikke å lekke etter en stund ?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Lille rudi

Få i gra pakkning, har prøvde de der med kobberpakingn, viss du ikke varmer den sjikelig går plja rett i vatne.

Link to comment
Share on other sites

kjøpte meg nettop ein kobberpakning.

hvordan er det du skal varme den?

skal du varme den rett før du monterer den slik at den er varm når du skrur fast topplokket?

 

kan det lønne seg å ha litt silikon rundt olje og vannhull?

Link to comment
Share on other sites

Guest Lille rudi

DU BØR varme den med skjørebrenner eller propan brenner, ha den i eit mørkt rom. Varm den til den er heilt rød glødene, la den ligge til den er kald. Moter den på, etter stram den etter ei stund. Me drog til med nesten 150nm eller va de kg , hehe ikke sikker på hva de var ;) ¨

 

Men me hadde på eit stoff så me fekk besjd av noen så driver med traktor pulling, men du kan prøve uten. Viss du ikke varmer den sjikeli opp går plja rett i vatne. Hadde eg vore deg hadde eg kjøpt gra pakking. Men du får prøve.

Link to comment
Share on other sites

Guest Lille rudi

Ikke sikker på ka stoffe heiter, de kom fra usa. Ein dud her i område som solgte de. Noe kobber spray fett eller.no ikke sikker.

 

Ja de kan du, men du må VARME den sjikelig. Helst i mørk rom så du ser at den er knall rø. Men hadde heller fott gra pakking.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...