Jump to content

grcossie

Teknisk rådgiver
  • Posts

    8709
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

Medlemsinfo

  • Bosted
    Voss
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Contact Methods

  • Hjemmeside
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Kjønn
    Male
  • Bosted
    Voss

Recent Profile Visitors

34500 profile views

grcossie's Achievements

Ford RS

Ford RS (6/6)

  1. Ja det kan nok skje som du sier der. Prøv med en hette fra dekkventil, de haro-ring inni, og vil kanskje være nok. God ferie
  2. Railtrykket er mellom 350-1650 bar på de. Visst du trykker in schrøder ventilen på slangen, vil du slippe luft rett inn og dermed stoppe. Har vært borti luft lekkasje i lokket til dieselfilter, du kan prøve å kople slangene utenom filter og se om den går da
  3. Den kan du skifte uten å tappe gass på de mener jeg
  4. Visst gass mengden var rett, når de sjekket, så kan det ikke ha lekket noe, spørsmålet da er hvor røyk og lyd kom fra
  5. Her finner du allt du trenger til å måle ut tempen til motorstyring, så kan du sammenlikne. mål i stikket til ecu http://bigturbo.co.uk/
  6. Ikke lenge til du har den på tunet nå
  7. Husker såvidt denne fra den tid, er den i live ennå?
  8. Virke som sensorfeil ja, har ikke brukt forscan, men Ford sin egen ids og min x-toold7 kjører man logg uten problem
  9. Jan300 innpå her Jan Petter Morken, lager chip, og Kjetil Hansen, begge live mapper mener jeg
  10. Nei, er trykkbryteren, som regulerer trykket ved å slå av og på strøm til clutch
  11. Man får lest ut feilkoder på de ulike komponentene i varmerer på disse, visst man har rett utstyr. Er litt kronglete å få ut varmeren, men det går visst man flytter motor så langt frem den går på høgre sida
  12. Visst tenner er død, så er det å skifte glødeplugg. Den kan og være låst med feilkode pga 3 mislykkede startforsøk, kan da være nok å slette feilkoder. Ofte er det silen inni der, som kokser til og hindrer dieselen å komme på glødeplugg, silen har jeg fjernet på min egen og på mangen andre uten problem
  13. Hva er galt med den du har, les av feilkoder og overhal den ved behov. Har tatt mangen slike oppgjennom åra
  14. Mulig det er noe å få kjøpt, litt usikker
  15. Det er evapoatoren ja. Får du fram igjen den lyden og røyken du hadde, så er det kanskje lettere å se hvor det kommer fra
×
×
  • Create New...