-
Posts
5890 -
Joined
-
Last visited
Medlemsinfo
-
Bosted
Sandefjord
-
Medlemskort
Kun digitalt
Profile Information
-
Kjønn
Male
-
Bosted
Sandefjord
Recent Profile Visitors
26873 profile views
xr4ti's Achievements

Ford RS (6/6)
-
Kom den fra Vestfold, en kompis solgte sin tidligere i år.
-
En litt dårlig video
-
Du ser den med en gang, den har to blanke rustfrie rør som peker frem mot motor, tilkoblet flettet gummislanger. Disse har automatisk regenerering så en slik rens skal normalt ikke være nødvendig men er avhengig av langtur i ny og ne er min erfaring for at de skal regenerere.
-
Rykende fersk video fra Ford Performance. Max Verstappen skryter Mustangen opp i skyene 🤩 Etter 4 timer er det nær 38000 som har sett den, nær 10000 bare på de snaue 40 minuttene mens jeg så den 😮. RS200 blir brukt som intervjuebil ☺️
-
m du går for "500-oppsett" så lager @lowman det røret fra resik-ventilen til kaldside. Vet ikke om han fortsatt har disse men verdt å kontakte han om du er ute etter et slikt eller opplysninger om hvordan lage et selv. Kanalen hans inneholder en meget bra spilleliste med mange bra Cosworth-tips.
-
Velkommen til klubben og gratulere med fin bil. Aldri opplevde det er min erfaring. Er samme patent på mange andre biler, også fra andre fabrikanter. Det eneste jeg har opplevd er at ladeluken noen ganger åpner seg om man setter høytrykkstrålen for nærme lokken i en brå bevegelse, men det er på en Suzuki Across/ Toyota Rav 4 hybrid jeg har som firmabil. Aldri opplevd det i en bilvaskemaskin og ladelokket har ikke en klikklås.
-
Feilen funnet, defekt Schrader-ventil på tilførselsrøret til dieselpumpen. Fikk sett mer på dette i går etter å ha grublet en del på saken. Jeg byttet EGR-ventilen dagen før motoren stoppet så det kan være at jeg har vært borti Schrader-ventilen med noe verktøy eller noe for den var litt kødden å starte. Trodde da det var det at jeg hadde glemt å sette på kontakten til EGR-ventilen så tenkte ikke noe mer på det og bilen startet igjen etter at jeg satte på EGR-kontakten og bilen ble brukt samme dag og dagen etter startet den ikke. Grunnet til at ventilen lakk er nok enten irr eller skitt på ventilsetet til Scharader-ventilen siden den ventilhetten ikke har vært montert på mange år. Så om du ikke har denne ventilhetten montert på din TDCI motor, ikke trykk på den ventilen, bytt den helst eller i det minste sett på en ventilhette. Takk for hjelpen @grcossie En annen sak, den originale ventilen har blå tetninger (petroleum), jeg hadde kun en med røde tetninger (luft) så brukte den siden de er fysisk like.
-
Takk for svar. Mistenker den ventilen faktisk. Grunnen til det er at om jeg så vidt berører ventilen så slipper den inn luft. Normalt skal man jo trykke litt på den. Den har aldri hatt den hetten så lenge leg har hatt bilen og mistenker korrosjon eller noe rusk i den slik at den står å lekker inn luft. Skal og bytte og sjekke dieselfilteret men et kjapt blikk oppunder viste helt tørre deler og slanger men kan jo ha en innlekkasje for det så må sjekkes mer og bypasse filteret. Tørrkjørte høytrykkspumpen ved kinning i flere korte perioder, den burde vel tåle det? Liker ikke den rakle/skramle-lyden fra den. Får se mer på det til neste uke. Godt det skjedde denne uken for Mondeoen skulle ut på en lenger ferietur i morgen, men nå blir det Golf-ferie 🤪
-
xr4ti started following 2008 Mondeo 2.0 TDCI. Dieselmangel til pumpe
-
Bilen startet ikke i dag, ikke diesel i tilførselsrør til høytrykkspumpen. Vakuumerte frem diesel via returrør og da startet den og gikk fint en halv time før jeg stoppet den. Lot den stå noen timer for å se om feilen gjentok seg, noe den gjør. Ingen feilkoder utenom lav trykk i fuelrail, det er jo naturlig nå det ikke er fuel i railen. Jeg tenker to muligheter, luft i systemet eller defekt høytrykkspumpe. Ikke byttet dieselfilter siden i våres så trolig ikke luft derfra men har ikke sjekket ennå. Så noen luftlommer i tilførselrøret når den gikk på tomgang men usikker på om det er unormalt. Noe sted det er kjent at tilførselsrøret kan få sltasjehull? Selve pumpa er den jeg mistenker siden den har en ulyd som kom rett etter oppstart, en slags rakkling, kan ikke si jeg har hørt den før. Er det en magnetventil i selve pumpa? Hva er normalt fueltrykk i railen, fks på tomgang? Motor stopper momentant bare jeg trykker lett på ventilen som er på tilførselsrøret, skal den det? Tar mer enn gjerne i mot tips.
-
@and Har forsket noe på dette men du har gitt oss én nøtt der. Mine betraktninger så ikke sikker det er riktig noe av dette 😄
-
Om du kun har de to kodene så tyder det på sensorfeil ja basert på min erfaring fra andre bilmerker og for å være dønn ærlig så har jeg aldri hatt ABS-feil på mine Forder. Har brukt Forscan i årevis men ikke vært borti problemer ved live-data/logging, også ABS. Jeg bruker kabel anbefalt av Forscan og aldri opplevd problemer av noen grad men om det er pga kabelen vet jeg ikke. Denne kabelen switcher også automatisk så man slipper det med å vippe bryter hver gang man endre Can-Bus settings.
-
Litt RTV(Silicon-pakningsstoff) som du lar tørke litt før du skrur inn pluggen pleier å løse problemet, om ikke anleggsflaten er for skjev eller ødelagt. Får også kjøpt glødet kopperpakninger med bred flate, det kan også hjelp på slike "vanskelige" bunnplugger.
-
...og det er det flere som skulle gjort. Synd med alle de fine bilene som så alt for sjeldent er på veien.
-
Siden vi er inne på svunnen tid og gammel Sierra, Gatebilfilmen fra 2002. Den gang det var gatebiler som gjaldt, i dag gidder ikke folk engang å se på biler som ikke er bygget for en halv million eller mer og man får vel ikke kjørt på bane engang med den helt vanlig bil på disse treffene? Gatebil har mista meg for mange år siden så ikke vet jeg. Mange kjente biler i filmen for oss som var mye på treff på denne tiden. Utrolig at det er 23 år siden, oppi huet kjennes det ikke sånn 🙄. Her er det bare å laste ned folkens og spare i nye 23 år 👍
-
For oss som liker gamle biler, og særlig eldre europeiske Forder, så er det vondt å se slike "massegraver". I dag ville den haugen med biler være verdt mer enn ti-gangen i penger for oss entusiaster. Godt det er noen av oss som tar vare på disse gamle bilene ☺️