Jump to content

xr4ti

Klubbmedlem
  • Posts

    5691
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    Sandefjord
  • Medlemskort
    Kun digitalt

Profile Information

  • Kjønn
    Male
  • Bosted
    Sandefjord

Recent Profile Visitors

18581 profile views

xr4ti's Achievements

Ford RS

Ford RS (6/6)

  1. Om du har en funksjon for å sette i gang tvungen regenerering så kan du prøve det.
  2. Det er turboen ja. Ladeluften går dog motsatt retning enn dine piler. Feilkodene du har er ikke noe jeg har erfaring med så kan dessverre ikke hjelpe deg med disse. Kan være alt fra modulfeil, sensorfeil til kontaktfeil.
  3. Kommer du til den innerste? I så fall så løsner du den, da burde du komme til den ytre. Jeg mener du burde begynt med å se om det er noen feilkoder knyttet til motorsystemene, det kan være at finnes feil i systemene som ikke gir "motorlampe". Lekkasjer i ladetrykksystemet gir ofte en "plystrelyd" dog en lekkasje under motor er ikke lett å høre inne i bilen. Det er flere slike koblinger på ladetrykksiden, sjekk de også samt om det finnes revne i rør og ladeluftkjøler.
  4. Mondeo mk5 med Cheva V8 https://youtu.be/mXcChEKInSA?si=KMbvVsJ9GPAv6TsQ
  5. Det er trykkrøret fra turbo frem til ladeluftkjøler som igjen forsyner motoren med luft. Har du lekkasje i denne linjen så mister du motorkraft. Den oljen du ser er neppe en lekkasje men oljespill/damp, ikke uvanlig på disse motorene. Anbefaler å (egentlig så må man) resette EGR-systemet etter rensing da det ligger igjen feilkode/r om den ikke fungerte skikkelig. Har du hørt noen rare lyder i det siste? Spesielt lyder når du belaster motoren, det er ofte et sikkert tegn på slitasje eller feil på motor/drivverk.
  6. Fin bil, fint sted og fine bilder. Sierra kler felger som bygger litt ut 👍
  7. Kan jo se om denne kan hjelpe deg Modifications FORD Mondeo 2014 (CNG) (7zap.com)
  8. Takk for tips. Håper det er lydenheten men det er vel som det pleier, det dyreste komponenten eller det som er vanskeligst å komme til 🙄 Pleier å vente tre kvarter for dvalemodus og så måle spenning over batteriet. Får bilen opp til meg i morgen kveld så får se på den i helgen.
  9. Ok, takk. skal sjekke GEM-kontakten for irr og sånn. Kan være noe med den lydenheten som tapper. Får spenningsmåle litt og se hva jeg finner.
  10. En kompis har fått et problem med sin Focus og det er at batteriet tappes for strøm i løpet av 4-5 dager. Nytt batteri, lader godt og ingen feilkoder og original bil utenom en Android lydenhet som har stått i bilen i flere år uten feil. Hvor og hvordan begynne å lete etter strømtyven, noen kjent feil på disse når det gjelder strømtap?
  11. xr4ti

    g

    Det må du nesten undersøke selv, jeg har fullversjon men den er jo billig.
  12. xr4ti

    g

    Som nevnt så er det lurt å måle returmengdene og se på livedata. Koding av dyser er veldig enkelt i Forscan. Med relearning
  13. Du burde fortsett på denne tråden og ikke lage nye hele tiden. Min erfaring er at det da er enklere for folk å svare. Ser det er noen gode forslag i svarene du har allerede har fått. Har du forsøkt alle de forslagene? Hva om du fyller tanken helt opp og lar den står 3-4 dager (om du har mulighet til det da). Se om den starter da. Har du fortsatt feilkode P0683 (feil på kommunikasjon med PCM)? Jeg tenker feil tilknyttet høytrykkssystemet eller lekkasje et sted mellom tanken og høytrykkssystemet. Er det lenge siden du har byttet dieselfilter?
  14. .....og da var den solgt. Meget sjelden bil, skulle gjerne hatt en sånn en ☺️
  15. I følge delekataloger er det mange forskjellige delenummer på fjærene, både foran og bak. Du kan jo sjekke litt selv Ford Fiesta MkI/MkII (1976-1989) parts list - fordopedia.org
×
×
  • Create New...