Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Yesterday
  2. Hauglenge siden den siste GDShallen ble revet i Oslo. Noen som har prøvd dette stedet? https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=167417379
  3. Ja og nei. De har tatt det til neste nivå. Blokkene støpes av https://www.gwcast.com/en/ Var ikke så mye info å finne om det, men det trengs heller ikke. Aston Martin er også kunde her. Litt lavere divisjon, men sikkert over de fleste er Twin Cam til gammel Volvo. https://www.gwcast.com/en/2014/01/01/new-cylinder-head-historic-volvo-range/ Nerdeadvarsel! Mye tekst og litt bilder. Ikke at det stoppet meg. https://www.koenigsegg.com/build128-the-koenigsegg-engine/ og https://www.roadandtrack.com/car-culture/a26339473/koenigsegg-ford-v-8/
  4. Joda. Reklame for Gopro, men for en kvalitet det er blitt i løpet av 10 år. Mørkekjøringen er det jo TVnivå på! Denne helga fresa de rundt med moderne rallybiler i Monte Carlo. Jeg klarte meg med denne. Ser ikke utsiden når man ser ut. #90tallvibben https://www.youtube.com/watch?v=3-EulwcpWEE
  5. Koeningsegg vil bli de første som får en serieprodusert bil med 500km/t som toppfart. Linjellekker bil. Bruker de fremdeles Fordmotorer? https://www.tv2.no/broom/11136483/ https://www.msn.com/nb-no/motor/nyheter/slik-skal-svenskene-være-først-i-verden-med-å-nå-500-km-t/ar-BBZl90c?ocid=spartandhp&jwsource=cl
  6. Fire siffere er den nye 400. Eller det føles i allefall slik.
  7. Gikk ikke helt etter tidsplanen. Kommer snart nok engang. Men legger ut siste SS5 som blir den første. Søndag 19 april. Tidlig? Ja. Bedre tidlig enn aldri eller hva? Blir slik fordi det kommer noe i mellom SS5, og da blir det slik. Drift og flere firma har virkelig fått opp øya for Gardermoen så der er det kamp om det som er verdt noe av dato. 17mai var ledig, men da skal jo dere gå i tog. Rask titt ut av vinduet, og på værmeldingen så skal ikke snø bli et problem i april. Velkommen!
  8. Søndag 19 april. Årets første! Tid: Oppmøte fra kl 10.00 Avslutter kl 18.00 eller før om alle har fått nok. Priser (per sjåfør): Bilen er gratis da det er sjåførene som betaler. BETALING: KONTANT er det som gjelder for dagen. Fordi erfaring fra fjoråret. Dere som deltok vet hvorfor. For dere som ikke var der i fjor slik blir det til det beste for alle parter. En eller to 200lapper gjør at vi slipper veksel. FCN Klubbmedlem – 200kr. Ikke-medlem – 400kr. Inngang: Gratis! -MÅ ha skilt på bilen. Hvite, grønne eller røde er det som gjelder denne dagen. Kjekt med hørselvern til de minste. Kart og veibeskrivelse: https://www.norgeskart.no/#!?project=seeiendom&layers=1003,1014,1015&zoom=14&lat=6677688.81&lon=285120.20&panel=searchOptionsPanel&sok=gardermoen
  9. Sjå den du 😉 Virker jo ganske så rapp og holder toppturtallet jamt og fint. Er jo ganske så lave durasjoner på disse motorene så fullt mulig å få lagt mer turtall men ho blir jo ikke brukanes på lavt turtall vil jeg tro. Artig tråd.
  10. Last week
  11. Varmeisolator ja? Kan høres logisk ut det ja, selv om hele innsuget er plastikk da? Men det har vært plunder med varmstart i skikkelig sommervær, må la saga gå hvis man vil ha en kaffikopp 😛 Gjorde allikevel noen modifikasjoner, kappa av det "nebbet" på overgangen og glatta ut kanten i innsugsporten. Heisa taket i eksosporten en ørliten tanke også. Måtte justere en del etterpå, men fikk a til å gå sånn noenlunde. Føles litt rappere, men hvilken praktisk betydning det har får vi se på
  12. k3nn37

    Scorpio bremser

    Jeg brukte bremser fra 2.3l frosk foran på styggen. Dohc sedan spindler. Fungerte kjempefint det i flere år det. den ble kjørt hardt hele året og hadde 225/45 R888 på Escort cossi felger om sommeren. Bare husk å bruke skikkelige 12.9 bolter og gjerne med gjengelås
  13. https://petrolblog.com/2020/01/the-ford-escort-seeka-great-outdoors/?fbclid=IwAR2V6N1kbYYufOqr9EWx_9VL8i5bbPpN8zBg6A1SDBpCT8Zm1D1WFRmW7N4
  14. Dufman

    Scorpio bremser

    Jeg vurderer å gå opp til 260mm skiver på min 83' Sierra, og montere kalipere fra siste generasjon Scorpio. Spørsmålet er hvor lurt er det å borre opp festehullene i navet? Flere som har gjort dette?
  15. Nå er det så mye på tidsplanen at jeg ikke rekker over alt i tide. 2020 har allerede startet i UK med https://www.autosportinternational.com/ For en samling. Ikke bare biler, men tidsriktige trekkbiler også! Gruppe C var noe å se. Ser også ut som det ble noen sene timer i hotellbaren. Slaskereporter interjuver bildesigner.
  16. Er vel en isolator kan jeg tenke meg. Husk at det ikke hjelper med all verdens største innsugsport om ikke gasseren fløder nok luft og at du får tak i dyser som er større. Husk også på at om du porter innsuget større så endrer du portdurasjonen. Om du vil ha samme durasjon som originalt må du utvide porten sideveis og heller fylle epoxy i kantene oppe og nede. Pass på å ikke utvide porter for mye i bredden uten å sjekke hvor stempelringene har låsetappen. 3mm bør en stempelring ha som suport inn på sylinderveggen for å unngå ringhekt i porten. Vil anta at du må erstatte den proppen med en tykk pakning for å unngå forgasserdamping. Blir veldig varme disse luftavkjølte totakterne.
  17. Den plastproppen der tar mye plass i innsugsporten. Skulle gå an å modifisere litt der vel...
  18. Har sett en og annen video. Der snakker vi lidenskap hehe
  19. Har fulgt han i flere år. Han har blitt veldig dyktig, både som trimmer og motorbygger. Du har litt peil når du støper dine egne sylindere inklusiv det å legge nikasil, bygger bremsebenk, lager egne porteverktøy selv etc. Han har noen tusen timer i den garasjen sin
  20. Hvis du trenger litt inspirasjon så er detta en luring i østfold som lager sin egen 2takts 50kubikker for å sette verdesnrekord på bonneville... https://www.youtube.com/user/TheAdegnes
  21. Trimming av totakt krever som firtakt en god del lesning for å forstå grunnprinsippene. Mye av hemmeligheten med høy effekt ligger i ekspansjonskammeret. Det må tilpasses så nær 100% som mulig for å få til en returtrykkbølge fra eksosen som trykker uforbrent bensingass inn i sylinderen under høyt trykk. Denne trykkbølgen skal treffe inn i sylinderportene i løpet av et millisekund så det er ikke bare bare å file i vei på portene med de stempelhastighetene det er snakk om. Men veldig spennende å holde på med, fin vinterhobby da det ikke krever så mye plass. Man blir litt hekta når man får gode resultater.
  22. Hehe ja akkurat satt ene foten i en ny verden her nå. Kommer sikkert flere spørsmål etterhvert
  23. Noen ganger må man prøve og feile, men forhåpentligvis løser det seg. Noe som også er verdt å nevne er at i enkelte tilfeller kan du oppleve at selve skvettlappen subber i bakken, men utover det er ingen problemer
  24. Ok. Takk for svar. Da får jeg bestille fra de da mine er subbet i stykker i øvre ytterkant grunnet brede dekk og senkesett. Det eneste er at de trolig må trimmes litt grunnet skjermbueplasten. Har ikke funnet noe delenummer på XR/RS-bilene kontra standard Sierra men vi får prøve, kanskje er de like.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...