Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Today
  2. Det kryr jo fortsatt mange av de på veiene og slik jeg har forstått så er modellen før denne, og denne veldig slitesterke biler. Til å bare blitt kjørt her i Bergen hele sitt liv så bilen er faktisk ganske bra for rust Kun litt overflaterust under ved bærearmen og en bitteliten lakkrust ved skiltet på bakluken.
  3. Yesterday
  4. svart-hvit og brun-gul, er til varmetråder. Er mangen utgaver av de ledningsnetta, men mener de ikke er så veldig dyre. Holder med å senke taktrekket litt ned i bakkant, løsne to plastpropper, så er det kontakter bak der
  5. Ja, da vet jeg litt mer. Pelte ned gummien og så raskt at dette åpenbart har blitt reparert tidligere, tilsynelatende amatørmessig. Mange av kablene (de tykkeste) har en skjøt med krympehylse utenpå og alt var surret sammen i el-tape. Svart/hvit kabel har en skjøt som har fått brudd igjen. Sitter noen på et skjema og kan bekrefte at det er rutevarmen? Det er også tydelig at noen har pelt av de hvite/gule bitene som klipser gummien mot karosseriet, da noen av disse er skadet. Skal prøve å forhøre meg om pris i morgen. Noen som vet sånn ca? Finnes det en elektroniske delekatalog tilgjengelig på nett? Da er det vel skifte av kabelmatte som gjelder, av med taktrekk og dekslene i døra +++.
  6. De Corollaene er knallbiler. Bruk en god olje og kjør pent så har du bil i mange år. Litt utsatt for rust i bakre hjulbuer ellers ok.
  7. Peugeoten aka sleden er blitt erstattet med en liten japaner som går under navnet Bug Eye
  8. Du må dra strømpa av fra plast flensen, etter at du har løyst flensen. Visst du tar av panelet på innsida av luka, eller side panela der. Så kan du måle der kontaktene er festet på ruta
  9. grcossie

    Feilkoder

    Satse på det, pleier ikke være mye galt med de der
  10. Linda84

    Feilkoder

    Tusen takk for svar:) Kjøpte gammel bil etter å ha brent meg stygt på ett bomkjøp.Skoda som selger hadde blendet feil på overalt.Motorlampe var koblet ut,blant annet.Tenkte jeg tok ett tryggere valg nå.hehe.
  11. Takk, skal se på det. Er ikke den gummistrømpa hel hele veien rund kablene, slik at den må "trekkes" av? Da må jeg jo av med dørtrekk og koble fra alle kontaktene i bakdøra etc. Så litt i går og det så ut som gummimuffa ligger bretta rundt en plastflens. Er det evt. et tilgjengelig sted etter releet jeg kan måle spenningen for å bekrefte at det kommer strøm ut dit? Takk for alle tips! Hvis noen vet noe om ca kost på verksted på dette så er det nyttig info. Mvh Marius
  12. Er Ford teknikker. Merker fort at dugg forsvinner når den virker ja. Strømpa får man av, ved å løyse ut plastklipsa, som står i endene. Må bruke et lite flatt skrujern el, for å trykke inn sperre hakene på de
  13. Sjekket F23 på 25A og den var hel. Jeg hører også at det klikker i releet, så det kommer strøm bak dit. Hadde ikke tid til å knote med de klipsene for å få av dekselet (?) til F17 og F18 (central fuse box supply A og B). Hadde de vært røket ville jeg vel også hatt andre symptomer. Da kan det virke som brudd i gjennomføringen. Den gummistrømpa som sitter mellom karosseriet og døra virker veldig tight og den ser "hel" ut. Hvordan får man den av (og på) i ett stykke? Kan noen også bekrefte at man tydelig skal ser at duggen forsvinner etter noen min med varmeren på, så jeg ikke dummer meg helt ut og at den bare er veldig svak eller noe? Tøft, hva jobber du med der? Mvh Marius
  14. Last week
  15. Alle sikringen jeg nevnte er til bakrute kretsen, det fant jeg på Ford sine ledningsdiagram, siden jeg jobber der. I gjennomføringa, så er det enten å lodde med krympe strømpe over, eller skifte ledningsnett. Kabelsko blir for stivt i oveføringa
  16. grcossie

    Feilkoder

    Tja, alltid vanskelig å beregne tid til slikt er min erfaring etter 24år som Ford mekaniker. Hvet det skal være en i nærheten av motorstyring, som har vært utsatt for brudd i denne kretsen. Har ikke vært borti det det selv
  17. Linda84

    Feilkoder

    Takk!:) Det var vell ledningsbrudd de var inne på,på mekonomen også.jeg har bestilt 1 1/2 time feilsøk på Ford.Vil det være realistisk å tro at de klarer å finne feilen på så kort tid?
  18. Fant denne; http://knigaproavto.ru/shemy/en/ford/galaxy/92-ford-s-max-fuse-box-diagram-20062015.html Ser ut som det er F23 som er bakrutevarmen, ja, 25A for 2013.
  19. Tusen takk for dette! Skal sjekke sikringen senere i dag. Leste noe om at det sitter flere funksjoner på releet, så hvis disse andre fungerer (husker ikke i farten hvilke funksjoner det var) så er det ikke releet. Og hvis det da heller ikke er sikringen så er brudd i gjennomføringen er åpenbar mulig synder. Hva er da løsningen? Lodde sammen? Kople sammen med kabelsko? Mvh Marius
  20. Hei og velkommen. Sikringene her, sitter i boksen ved batteri i motorrom, sjekk sikring 17 60amp, 18 60amp og 23 30amp. Går via et rele, som sitter i bagasje rom, bak panel venstre side. Brudd i gjennomføring til bakluke, er en gjenganger
  21. Hei! Er ny med Ford og ny på forumet. Har skrudd saaber i mange år, men aldri rørt en Ford. Etter mange år på saab-forum har jeg opplevd den utrolig store nytten et slikt forum kan ha og løse alle mulige små og store problemer. Har nå en 2013 S-Max som jeg nettopp har tatt i bruk. Jeg synes det ser ut som bakruteoppvarmingen ikke fungerer. Hvilken sikring sitter dette på? Hvor finner jeg sikringen? Er dette et vanlig problem? Hva pleier å være feilen? Håper på innspill! Mvh Marius
  22. Hadde registerhavari på min Sierra Doch, og det var en helt lydløs affære. Motoren bare stoppet. Så ville ikke utelukket det iallefall. Men kjedet på TDCI motoren skal være temmelig holdbart og man hører sjelden om havari til tross for 300 tusen pluss km. Har du kjørt langt med den?
  23. grcossie

    Feilkoder

    Hei og velkommen her. Kan være ledningsbrudd. Er rett at den lader 13.5-14v når man kopler fra kontakten til smartladinga
  24. Linda84

    Feilkoder

    Hei. I Dag var jeg hos mekonomen å fikk byttet dynamo.Etter en stund ringte de å sa at bilen ikke ladet mer enn 12 volt,selv etter byttet.Jeg ble anbefalt å ta med disse papirene,å reise på Ford.Noen som vet hva det her kan være?Det er forøvrig en 2002, 1.4 fiesta
  25. Haha den reklamen der fra Ford gjorde bare vondt.. Ford burde virkelig revudere reklameteamet sitt, har jo bare kommet tull fra dem i det siste. Tesla viser jo at man ikke trenger å bruke penger på reklame bare man lager en god nok bil. Er vel ikke brukt en krone på reklame av Model 3 men fortsatt mest solgte bilen i norge i år. Men Ford gjør riktig med å satse på SUV, for det e jo det folket vil ha. Bare synd at Model Y kansje kommer dem i forkjøpet og tar markedet i Norge der og (selv om den ikke ser spesielt pen i forhold til Ford'en) Dog er vel ikke Norge Ford bryr seg om, men heller USA.
  26. I mellomtiden hos Ford. https://www.youtube.com/watch?v=LPmP6t4qOE4 Slik en spontan entusiasme i en håndplukket gjeng! Dette er ikke din mors SUV. LOLet litt der ja. Ingen GTfront så da var det vel 5.5sekunderen? Som en alternativ tidslinje hvor LEAF er det råeste hittil i batteribil.
  27. OK. blir vell å holde den noenlunde orginal da. Er skifta til megaflow( Eller noe i den durn) potter og rør ser jeg fra tidligere eier. Og Oljekjøler til girkassa
  28. Ville vært utrolig tungvindt å måtte koble fra batteriet hele tida. Batteripolen blir slitt, stereoanlegg glemmer kanalene, automatkassa må lære seg ting på nytt (om man har automat) Så bare å sette på klemmene og lade.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...