Jump to content

lowman

Gjest
  • Content Count

    2340
  • Joined

  • Last visited

About lowman

  • Rank
    Ford RS

Medlemsinfo

  • Bosted
    Stavanger
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Profile Information

  • Kjønn
    Male

Recent Profile Visitors

6281 profile views
  1. og nå står den uten Eu kontroll...og eu kontroller er blitt verre siden den gang..så da selges bil.. Ser forøvrig veldig ryddig ut den der.har vurdert denne her sjøl..men vet ikke om jeg orker å få i stand en katalysator bil.Men di er såååå nice i sølv.Angrer nesten på at jeg solgt den jeg hadde.
  2. Fra en kveldstur i "kveld " .hehehe
  3. jeg kjenner til denne,veldig godt faktisk denne har gått i stavanger fra den var 7mnd gammel....en eier fra da til tidlig 2000 tallet..så kjøpte en kamerat av meg denne..og hadde den helt til nå for 4 år siden..da han solgte den...til nåværende eier. Så denne er en genuin bil.Og ja..den er uten soltak..noe som er litt uvanlig. Det er 200 blokk..og 2wd topp i bilen. Desverre så trenger den litt arbeid nå etterhvert når det kommer til rust..men den er ett veldig bra eksemplar..som har fin historikk med få eiere..og ja...ville gjerne hatt denne sjøl faktisk..med tanke på at den har gått i nærområdet mitt helt siden jeg var liten. Husker første eier av denne var fast ganger på fotballkamper på stadion her i området....og jeg og en kamerat var ofte på "biljakt" på parkeringsplassen på stadion for å se etter tøffe biler..og denne bilen var som oftest der..og jeg husker enda at jeg sikla på denne..og måtte alltid kikke ned i panserrillene..for der var det spennende. *Så nostalgisk sett så skulle jeg digga og hatt denne. Forøvrig heftig prisstigning fra hva han som kjøpte den av kompisen min for...han betalte vel i underkant av 300k for denne for 3-4 år siden. Og annonsen i seg selv er jo litt sånn "flott"....den er jo absolutt ikke "urørt"...men den er veldig bra i forhold til enormt mange andre vingebiler.Det tøffeste er somsagt at det er få eieere...og den er aldri totalt ødelagt av titalls eiere med prøving og feiling på alt mulig jall
  4. ååååhh vil ha.Men ville nok mest hatt sølv..da jeg har sagt til meg selv at jeg ALDRI skal ha sort bil igjen
  5. en liten tilleggsinfo I verkstedmanualen..så står det at man skal ta av nedre del av dashbordet.Sånn at man kommer til på baksia....og så vippe klipset "ut" av sporet på luftdysa(det sporet som jeg peker på på det ene bildet jeg posta her ) ...og så trekke dysa ut Fun fact
  6. der var den solgt gitt både overaska og ikke overaska på samme tia :)Tydelig at det er originalt som gjelder Veldig merkelig at den bilen står regga som rs2000 enda....Viss det da ikke er sånn at det reg nummeret på den bilen lever videre..når den tydeligvis har fått tilbake sitt originale chassis nummer...
  7. heysann folkens Er det noen som har 3dørs Sierra Cosworth vingebil felger tilsalg? Har ett sett ,,men trenger restaurering og diverse...så ville sjekke tempen om det er noen som kan ha sånne liggende Håper å "høre " fra deg Hilsen bokken..i Stavanger
  8. på min somsagt..så var det ingen luyftdyse....og jeg har nå KUN montert MEN...hvordan demontere luftdysa,Det vil være å sette ett smalt flattjern eller plastkile inn på sidene...der som jeg har satt luftfordelingsspjeld knappen på..altså på midten av sidene...og stikke inn flattjernet eller plastkilen...og vippe til sides klipset... ELLERS så må man inn på baksiden å vippe klipset ut sånn at du får det ut av det sporet på luftdysa som jeg peker på i første bildet Jo tror nok du har rett i at det går ann og vippe klipset av på baksiden ja,, Men viss du har plastikk kile verktøy..så vil jeg tro det går fint altså å ta fra fremsia..men har somsagt ilkke prøvd å demontere enda Men nå har vi iallefall en bildeoversikt av hvordan klipsa står
  9. heysann folkens Da har jeg fått hjem klipsene til luftdysa i midten.Kjøpte egentlig dysene..men klipsene var med..så EGENTLIG var det klipsa jeg kjøpte ,,da disse mangler i min bil. Men fikk montert dem..og tok noen bilder av hvordan disse skal stå .Det trengs kun to klips..og disse står da på sidene av luftdysa Håper det er til nytte
  10. Og som Tommelomm sier...Motomobil er en fin plass.Det lønner seg også å faktisk ta kontakt med dem direkte..og spørre om spesifikke deler...spesielt om man er ute etter original deler eller repro deler.Det er ikke noe logikk i hva deler man får oftest...og jeg som for min del vil helst ha original deler..så har dem hjulpet meg med bilder av delene dem har..for å se hva deler det faktisk ER. Så...Veldig fin plass å handle fra
  11. Den er ikke registrert som Cosworth enda ...Står fremdeles som Rs2000.....
  12. hehehe ja stemmer..det var også en "morsom sak" Denne ser jeg er sist eu godkjent i 2014.....og skilt innlevert i 2016....og regga i Molde nå sist.
  13. når det kommer til den som er på finn.no...så er den jo skjøta med to escort cosworther...så det gjør jo saken litt bedre spør du meg.. Vet om EN Escort..som er da en Escort Cosworth...men står registert som Xr3i i vognkortet....PN registrert bil.....og det er forøvrig denne bilen som har endt opp med å få motoren fra min gamle stjålne Sierra Cosworth sedan,,,montert
  14. hehehe ja jeg skulle til å nevne den andre der i samme slengen....den synes jeg personlig er dyr ..med tanke på at den tross alt er en skjøtebil..noe som egentlig ikke gjør noe så lenge det er skikkelig gjort..men det vil jo alltid være en litt omfattende ting som egentlig er litt negativt. Og en annen ting er jo at den er lakka i aen farge enn den var originalt osv osv osv...så..men ja..Ville nok heller hatt den til 399 enn den til 350 iallefall Escortene har vel nesten steget mer enn noen av di andre cosworthene..og det er nok pga at rally historikken har vert "høyrere" prioritert enn "baneracing " historikken på Fordene.Noe jeg mener sjøl har litt med at Baneracing ble mer dominert av e30m3 og 190e Evo1 og 2...og derav har en høyere "må ha "faktor for dem som er inni baneracing..imens da Escorten dominerte kraftig i rally...derav...escorten stiger i pris der kontra sierraene.Selfølgelig så har man jo noen dyrere rs500er rundt om..men viss man tenker en 3dr vingebil..så er jo som oftest escortene dyrere enn di fleste 3dørs vingebilene på Mobile....MEN det varierer jo veldig..og en ting er jo hva ting ligger annonsert for.....en annen ting er jo hva det faktisk blir solgt for Samme her hjemme...Det er nok mulig å selge en escort til den prisen..men det er jo ikke sånn at dem fyker avgårde til den prisen
  15. en av di "beste" RS bilene man kan ha.Uendelig kjøreglede...driftsikker...og den har den gode blandinga mellom gammelt og nytt.Den er liksom ikke for ny til å ikke ha personlighet og være mulig å fikse på en grei måte viss en skulle måtte det. "Angrer" på mange måter at jeg solgte min..Savner den hver dag nesten .hehe
×
×
  • Create New...