Jump to content

sierraracing

Klubbmedlem
  • Content Count

    1413
  • Joined

  • Last visited

About sierraracing

  • Rank
    Ford RS
  • Birthday 06/02/1987

Medlemsinfo

  • Bosted
    Buskerud
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Profile Information

  • Kjønn
    Male
  • Bosted
    Gol
  1. Ikke sikker på hva som egentlig er grunnen, men ser det er flere biler i område her som har et nyere reg.nr enn bilen skulle tilsi. Så er har kanskje noe med avregistering, omreg, makulering av skilt e.l.
  2. Gleder meg til denne ja Hehe, ja, foreløpig kan jeg telle antall bestilte billetter på en hånd der jeg skal se.
  3. Mener du må løsne travers, støtdemper og drivaksel for å få til dette.
  4. Du sier den ikke drar over 4000rpm. Hva skjer over det turtallet? Sitter vel samme luftmassemåler her som på de fleste andre Forder. Prøvd å vaske de to små varmetrådene som i den? Bruk forgasserrens f.eks og vask til du ser trådene er reine og blanke. Ikke blås rent med trykkluft f.eks
  5. Ja, så det på delekatalogen at de går til en fordelingsblokk. Men der går det vel to rør bakover til bakbremsene og? Så lenge jeg nå har fått kontroll på hva som er riktig så legger jeg frambremsene på primærutgangen og bakbremsene på sekundærkretsen. Takk for hjelp!
  6. Ja, prøvde å søke litt mer etter info om sånne hovedsylindere og det k3nn37 skrev hørtes veldig fornuftig ut i forhold til det. Tror de satt på Volvo 240.
  7. Driver å lager et sett med nye bremserør til en løpsbil. Skrudde jo såklart av de gamle bremserøra uten å tenke over hvor de satt skrudd på hovedsylinderen. Så er det noen som kan komme med et lite tips? Gammel ATE hovedsylinder med to utløp og kan se ut som om det forskjell på størrelsen på stempelet på hvert utløp. Står 15 fremst på hovedsylinderen og 22 bakerst. Skal bruke et utløp til frambremser og et utløp til bakbremser. Er det riktig å skru frambremsene på det utløpet med minst stempel?
  8. Kan godt være at jeg ikke helt husker korrekt, at det bare var å dra pedalen helt mot deg ja, som du sier.
  9. For å løsne vaieren så skal du vel kunne først dra pedalen mot deg og så dytte den helt inn for å løsne opp selvjusteringa så det blir lettere å få av og på vaieren.
  10. Samme type clutchpedal og justering som på Sierra? Skal vel bare være å trå pedalen hardt I gulvet et par ganger så skal vel dette justere seg selv?
  11. Stemmer tallene på 5 og 6 giret på 6-trinns kassa? Ser de er oppført likt som 3 og 4 giret, og det er vel ikke helt riktig? Skjønte greia da jeg leste mer om girkassa At den har to utgående akslinger med forskjellige utvekslinger
  12. Åh, såpass ja. Prøvde å dobbeltsjekke litt, og er noen småting som må gjøres for å bruke 1.8 CVH bånnpanne. Så til den prisen så er vel bånnpanne til Zetec like greit.
  13. Ikke fra CVH som sitter i Escort. Kun Bolton fra CVH som sitter i Sierra siden den er rwd. Mulig du må ha med oljesil/pickuprør også
  14. Skjønner Selv om du ønsker å kjøpe fra noen i Norge, så er et tips å se etter bånnpanne fra Sierra 1.8 CVH på eBay. Den kom vel bare i England, men mulig det er noen engelskmenn som gidder sende
×
×
  • Create New...