All Activity
- Past hour
-
Ja, må få sjekket videre. Håper bare det ikke er aktuatoren til turboen 🫣 Da må turboen ut… Større jobb. Og dyrt på en gammel bil, som for øvrig er ok
- Today
-
Ryan davis13 joined the community
-
Turbo slanger og ic er greit å få sjekket ja. Her er og et godt tips https://www.google.com/search?sca_esv=7fc613d9cd9ef286&rlz=1C1VSNG_enNO713NO727&udm=7&fbs=AIIjpHw2KGh6wpocn18KLjPMw8n5Yp8-1M0n6BD6JoVBP_K3feGUoK8TOe98svBd4SvFZHlTWCqE84WDv8dUl19jFqRkPxAKfuDgR09MZHGzKicf5s2LrdOvs1SGcJhJVPuaEguDzrvzXSJV7dgQHpALLmLU0xPeTTpAtl7SLnfvKELPijMor2dqlGfKbF3SJ1pW1yjAwfwF&q=ford+kuga+p2263&sa=X&ved=2ahUKEwjE-Zviw7qPAxX1LBAIHXcsNAsQtKgLegQIFBAB&biw=1093&bih=500&dpr=1.25#fpstate=ive&vld=cid:3e0c1d82,vid:IPFKBNSDffg,st:0
-
Hadde bilen en tur på et verksted, men de trudde det kunne være gasspjeldet. Jeg byttet det, men ingen forandring. Synes å få denne feilmeldinga litt oftere nu, og jeg har begynt å tenkt på at det kanskje kan være lekkasje i Intercooler. Da burde det vel typisk kunne gi denne alarmen når jeg ikke bruker gasspedalen og bilen kun bremser i gear… Er det ikke så at gasspjeldet da er lukket, og hvis trykkmåleren måler for lavt trykk mot innsuget på grunn av lekkasje, så kan alarmen oppstå? Noen formeninger om det? Og er det vanskelig å skifte Intercooler på bilen.
-
Hei! Vet ikke hvor mange av dere som følger Hagerty, men de har noen interessante og morsomme innslag på alt av biler. Denne gangen går det på Sierra og XR4ti vs Cossi. Sjekk den ut om du ikke allerede har gjort det
-
- 2
-
- Yesterday
-
FCN Grenland Motorsportsenter 5-7 september 2025
Luthor replied to and's topic in Treff og arrangementer
Dette er viktig info, flott at du sjekket opp! -
FCN Grenland Motorsportsenter 5-7 september 2025
and replied to and's topic in Treff og arrangementer
Det har skjedd noen endringer på 98 oktan tilgangen siden vi sist var her i 2023. En YXstasjon har blitt Uno-X , og en ESSOstasjon har blitt Circel K. Med de kjedebyttene ble også 98 oktan borte. Nærmeste bensinstasjon med 95 oktan er Uno-X 7-Eleven Wattenberg. Adresse: Risingvegen 9 3716 Skien. 17 minutter unna Grenland Motorsportsenter. Nærmeste bensinstasjon med 98 oktan er Esso Myren. Adresse: Myren 1 A 3718 Skien. 21 minutter unna Grenland Motorsportsenter. -
FCN Grenland Motorsportsenter 5-7 september 2025
and replied to and's topic in Treff og arrangementer
Fører kjøper lisens digitalt her: https://www.bilsportlisens.no/produkt/trening-drifting Passasjer kjøper lisens digitalt her: https://www.bilsportlisens.no/produkt/passasjer-ledsager-drifting Velg klubb: NMK Grenland. Velg dato: husk å føre inn alle dager for at lisensen skal være gyldig. Feks: skal du kjøre alle tre dager så fyll inn fredag, lørdag og søndag. Banen er godkjent for drifting derfor kjører vi på TRENING driftinglisens selv om vi ikke kjører driftingtreff. - Last week
-
FCN Grenland Motorsportsenter 5-7 september 2025
and replied to and's topic in Treff og arrangementer
Noen husker kanskje Vålersladden vi ofte kjørte som søndagsavslutter på Vålerbanen? Er det interesse for å gjøre Vålersladden til Grenlandsladden? Har jo banen til kl20 på fredag? Eller ta det på lørdagen, og bruke fredagen på å finne en bra sving? Er flere svinger på banen som kan brukes. Så prøve å finne den beste? -
Supra i Supercars 2026. Blir det en Supra V8 å finne hos din lokale Toyotaforhandler med tiden?
-
FCN Grenland Motorsportsenter 5-7 september 2025
and replied to and's topic in Treff og arrangementer
FCN har utstilling uten premiering. I år blir alt større på GMStreffet, men FCN dommergruppen har den samme størrelsen som alltid så da blir det utstilling uten premiering for Ford. I 2023 måtte jeg bryte av midt i en samtale om mine to favorittema som er 4L automat Mustang cab med solbleket lakk og Ford Europa. Denne gang så fortsetter preiken uten at jeg må bryte av for dommerjobb. -
takk for svar. Mye her ja. synd jeg ikke for opp noen feilkode på den obd2 enheten som er koblet under dashen. Det rare er at bilen ikke har dette problemet om vinteren. da går den som en kule. Litt usikker på om egr-ventilen jobber mer når motoren er kald til den når driftstemp? Er vel stengt når du akselererer. Det at den går bedre på vinteren kan jo være at den får friskerer luft over noen lesere og den leser mere riktig. Har tatt opp noen følere og renset dem med rensemiddel. litt rart at jeeg ikke får noen feilkoder. Kan jo være egr-som tuller kanskje. Bilen har gått 254000 nå.
-
Lugging kan være EGR ventilen men da får man normalt en feilkode for "sticy egr solinode" eller en annen kode tilhørende EGR-systemet. Lekkasje i en eller flere dyser gir også lugging men da får man ikke feilkoder for lekkasje, man får i grunn ikke lest ut noe når det gjelder dysene etter hva jeg vet og det enkleste er nok å måle dieselreturmengden. Normalverdiene på sensorer kjenner jeg ikke så mye til men legger ved en link so kan hjelpe deg på vei, finnes mulig noe mer på nett. Husk at verdiene ofte er variable grunnet temp, trykk etc så man må ha kontroll på det også. Står litt om det her Ford Diagnostic Codes List - www.FordWiki.co.uk Ikke mye hjelp i dette svaret men kanskje aktiviteten i tråden trigger noen som sitter med et bedre svar , er nysgjerrig på dette jeg også 🤔 så post gjerne om du finner noe relevant.
-
Jeg lurer på om noen kan fortelle meg hvor jeg kan få tak i di riktige verdiene på min Mondeo med tanke på sensorene i bilen. Skulle gjerne hatt dette slik at jeg kjapt kan finne ut om enkelte sensorer ikke har riktig verdier. Det vil si begynner å bli dårlige. Jeg får ingen feilkoder men den lugger noe ved kald motor og varm motor. Ingen feil vises i obd2. Håper noen sitter med verdiene eller vet hvor på nett disse ligger. Leser av verdiene i obd2 men aner ikke om disse er riktige, Hilsen Balltus 12
-
Var det tomt i Norge nå?
-
En litt annerledes harry handel
-
Du har vel plass til litt til......
-
Ny runde sør i sverige i dag. Her ble det litt av alt mulig[emoji16]
-
Da har jeg fått ett forhåndsvarsel om en hyggelig tilbakemelding om de praktiske resultatene som er oppnådd med RS500SMT custom StreetRacing kammene våre. Gjentar historen: Disse ble tatt frem fordi det ikke finnes Gatebilsvennlige StreetRacing kamakslinger til topplokk som er ombygget med lange ventiler og mekaniske ventiltrykkere. Ett slikt oppsett med mekaniske / solide ventiltrykkere er tatt frem for "Pukka Racers" som skal dra HØYT turtall og ergo er det da ingen andre som har tatt frem "milde og snille" gatebilskamakslinger som passer i en slik racetopp og som samtidig har gode egenskaper for en registrert bil som i praksis skal kjøres på gate. De originale Cosworth ventilene og hydrauliske ventiltrykkerne er mer enn gode nok til det meste fra originale BD8 kammer, via BSRT07+ og opp til overdrevne sinte BD16+ Racekammene. Hvis man nå likevel er eier av en slik Racetopp med mekaniske ventiltrykkere til gatebilen sin, så blir det irriterende kostbart hvis man først må bygge toppen tilbake til originale ventiler, originale Cosworth! (IKKE VAG dritt) hydrauliske løftere og deretter kjøpe nye hydrauliske kamakslinger som har gode og korrekte egenskaper for en gatebil. RS500SMT kamakslingene er alternativet så selv om de ikke billige, men de går rett i en slik Racetopp og man kan derfor veldig enkelt konvertere toppen / motoren man allerede har, fra å være en Racemotor og over til det som er en ekte gatebilsmotor for en moderat totalsum. . Tillatelse til å dele ordlyden forsøkes innhentet. Det må være godkjent med 499 hp målt på Nav og 580 Nm.
-
Sikkert mye snadder der ja og det er gøy å komme over slikt
-
Mye rart som dukker opp til salgs[emoji28] Ligget i 25 år