Jump to content

Rudskogen (bygges ut)


RC 45

Recommended Posts

Vil nok heller tro at det ikke blir vanskelig å arrangere mindre treffer (som ford treffet) ettersom de kan dele opp banen i 3 deler. hvis dere leser på rudskogen.no så står det mere info der. så har jo også ford treffet blitt arrangert i over 10 år på rad så jeg tror ikke det er noe sak :D

 

Håper jeg iallefall :huh:

Link to comment
Share on other sites

Det blir nok bare fler treff utover. Rart om ikke slik type aktivitet vil vokse slik det har gjort i andre land.

 

Anlegget

Teknisk vil den nye banen være klassifisert for formel 1 testing.

Fullt utbygget vil banen bli ca. 4,6 km lang og skal bestå av tre sløyfer, som alle skal kunne benyttes uavhengig av hverandre. Dette vil mer enn doble kapasiteten for baneutleie og Rudskogen Motorsenter vil fremstå som et fleksibelt anlegg hvor både motorsportsaktiviteter og kommersielle aktiviteter vil kunne utføres samtidig. I tillegg til selve baneutvidelsen skal det nye anlegget få nytt depotområde med garasjer, nytt tårn og nytt administrasjonsbygg med kurs- og konferansefasiliteter.

Utbyggingen skal kunne skje helt eller trinnvis, og er budsjettert til å koste ca 70 millioner kroner.

 

 

 

Et ”driving safety centre” er også tegnet inn i masterplanen for Rudskogen. Dette er ikke med i ovennevnte kostnadsbudsjett.

x - RS Turbo S2

Link to comment
Share on other sites

Blir vanskelig å stoppe disse planene i byråkratiet nå som selveste Michael Schumacher er med på laget. Det må bli en gærn kverulant/aktivist i så fall.. Og med dette så ble Rudskogen verdenskjent.

 

Hytte på fjellet og egen racerbane er ferieparadiset. Blir nok noen koserunder med bil og sykkel der når anlegget står ferdig.

 

Dette blir svært.

Link to comment
Share on other sites

hehe jeg var deppa når jeg skreiv det:P etter snøfallet:P noen som har noen tegninger eller noe av hvordan banen skal bli?? hvis det er kommet ut.

 

Her er et bilde som lå på bilforumet:

RUDSKOGEN-future.jpg

Link to comment
Share on other sites

hmmm får håpe dem koster på og asfaltere veien opp og nå da...

Mvh. Hugo H.

 

Ford sierra 2.0l (Type Ludo.)

Ford sierra 1.6l (Type vinterbil racing putt putt !solgt!)

Ford sierra P-100 (kommer til meg snart delvis kanselert dessverre)

Ford sierra sedan doch 1990 mod (solgt)

Link to comment
Share on other sites

Lite profft at den kartlinken på http://www.rudskogen.no/ forsatt ikke virker.. Er jo bare de små på bilnorge.no å se.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Utsatt.

 

http://www.sporten.no/motorsport/article1814595.ece

 

Det står mellom Eggemoen og Rudskogen. Rudskogen mener det vil koste 75 millioner kroner å bygge nytt. Hva det vil koste på Eggemoen har jeg ikke funnet ut av.

 

http://www.ringblad.no/nyheter/article1693019.ece

 

Siv Jensen støtter Eggemoen.

 

En bane til hadde jo ikke gjort noe. Da blir det mer konkurranse og sannsynligvis lavere baneleie.

x - RS Turbo S2

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...