Jump to content

700.000 usikre biler i Norge


Fordman

Recommended Posts

[12' Ford Focus 1.0 EcoBoost 125hk]
[06' Mitsubishi Outlander 2.0i 4WD, 136hk --> solgt mai 2016]
[05' Subaru Forester 2.0X AWD, 125hk --> solgt januar 2016]
[06' Suzuki Liana 1.6 Sport SUV 4x4, 107hk --> solgt april 2015]
[13' Ford Mondeo 1.6 SCTI EcoBoost 160hk Stasjonsvogn  --> solgt mai 2015]
[03' Ford Mondeo 2.0 Ghia 145hk Stasjonsvogn m/ny facelift --> solgt mai 2013]
[03' Ford Mondeo 2.0 TDCI 130hk Stasjonsvogn --> solgt mars 2009]
[98' Ford Mondeo 2.0 Ghia Zetec 130hk Coupe --> solgt oktober 2007]
[92' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> solgt januar 2006]
[93' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> kondemnert i 2002 - savner denne bilen]

Link to comment
Share on other sites

Og så viser de bilde av en Ford Granada 2.8i Ghia... :angry:

Er aldri noen som har klaget på at Volvo 240 er usikre biler, og disse to ligger i samme sikkerhetsgruppe. 40% over gjennomsnittet i 1995. :)

Blir hyttegalen av mindre.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Etter mi mening er en gammel bil mer sikker en en ny. når du ser på krasjer med en nye bil så fyker den i flint å krøller seg men en eldre granada /volvo er viser det jo nesten ingen ting på bilene etter sammenstøt..

 

Burde vert standar utstyr med veltebur å 4pkt. da hadde folk overlevd i trafikken i her...

Link to comment
Share on other sites

Etter mi mening er en gammel bil mer sikker en en ny. når du ser på krasjer med en nye bil så fyker den i flint å krøller seg men en eldre granada /volvo er viser det jo nesten ingen ting på bilene etter sammenstøt..

 

Burde vert standar utstyr med veltebur å 4pkt. da hadde folk overlevd i trafikken i her...

 

Det er fordi det er sånn det skal være. Krasjer du med en 240, så tar ikke bilen mye skade, men alt trykket går over på de som sitter inni bilen. I nyere biler så tar bilen selve trykket, og de som sitter inni berger med minimale skader, selv om bilen er totalvrak. Vet ikke hva som er det viktigste, ditt eget liv eller bilen din?

 

Men jeg føler at staten ikke vil at vi skal ha nye biler. ENORME avgifter på å kjøpe en ny bil, omregistreringen er dyrere på nye biler(?) og flere ting. Hvorfor ikke da kjøpe en gammel bil og spare penger? Er jo egentlig ingen fordeler økonomisk å kjøpe ny bil. Sparer jo det selvsagt litt på bensinforbruket da.

Edited by Vebba

2008 Ford Mondeo 2,0 Tdci Ghia

1990 Ford F-250 4x4 Diesel Lastebil

1982 Ford Granada 2,8 GL

 

Volvo har TIC, Ford har TIKK...

Link to comment
Share on other sites

Er jo egentlig ingen fordeler økonomisk å kjøpe ny bil. Sparer jo det selvsagt litt på bensinforbruket da.

 

gamle is'n min gikk ca 70liter på full tank.. så syns ikke det er så ille.. en jeg kjenner har fått dohcen sin ned i 0,6 på langkjøring.. ;) så bruker nok ikke så mye mindre

Edited by morty999
Link to comment
Share on other sites

Det er fordi det er sånn det skal være. Krasjer du med en 240, så tar ikke bilen mye skade, men alt trykket går over på de som sitter inni bilen. I nyere biler så tar bilen selve trykket, og de som sitter inni berger med minimale skader, selv om bilen er totalvrak. Vet ikke hva som er det viktigste, ditt eget liv eller bilen din?

 

Men jeg føler at staten ikke vil at vi skal ha nye biler. ENORME avgifter på å kjøpe en ny bil, omregistreringen er dyrere på nye biler(?) og flere ting. Hvorfor ikke da kjøpe en gammel bil og spare penger? Er jo egentlig ingen fordeler økonomisk å kjøpe ny bil. Sparer jo det selvsagt litt på bensinforbruket da.

 

 

 

Må si meg helt enig. Nye biler tar opp energien av et krasj og ikke slik som de gamle bilene som er nesten like 4kanta som før :P

Ford Mondeo Ghia X 2004 130hk 5Tronic :)

Link to comment
Share on other sites

nemlig...hvem har råd til nyere bil med de avgiftene og bensinprisene her i landet :blink:

 

 

Er ikke så lett å fornye bil parken i dette avgiftslandet nei. Alle er vel enig om at drivstoff er dyrt i norges land. på vei til jobb så jeg at 95 koster 11.35. det eneste positive er at den har gått ned med 50 øre siden i går :)

 

litt off topic men ..

Ford Mondeo Ghia X 2004 130hk 5Tronic :)

Link to comment
Share on other sites

Vi får komme oss inn i EU!

Da får vi forhåpentligvis orden på de idiotiske avgiftene samt at bilparken blir litt fornyet!

[12' Ford Focus 1.0 EcoBoost 125hk]
[06' Mitsubishi Outlander 2.0i 4WD, 136hk --> solgt mai 2016]
[05' Subaru Forester 2.0X AWD, 125hk --> solgt januar 2016]
[06' Suzuki Liana 1.6 Sport SUV 4x4, 107hk --> solgt april 2015]
[13' Ford Mondeo 1.6 SCTI EcoBoost 160hk Stasjonsvogn  --> solgt mai 2015]
[03' Ford Mondeo 2.0 Ghia 145hk Stasjonsvogn m/ny facelift --> solgt mai 2013]
[03' Ford Mondeo 2.0 TDCI 130hk Stasjonsvogn --> solgt mars 2009]
[98' Ford Mondeo 2.0 Ghia Zetec 130hk Coupe --> solgt oktober 2007]
[92' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> solgt januar 2006]
[93' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> kondemnert i 2002 - savner denne bilen]

Link to comment
Share on other sites

Etter mi mening er en gammel bil mer sikker en en ny. når du ser på krasjer med en nye bil så fyker den i flint å krøller seg men en eldre granada /volvo er viser det jo nesten ingen ting på bilene etter sammenstøt..

 

Burde vert standar utstyr med veltebur å 4pkt. da hadde folk overlevd i trafikken i her...

 

 

240 en er sikkert like hel etter en kollisjon men personene inni er kake.

nye biler er tryggere uansett hva folk mener.

men det koster så mye å ha ny bil at ingen har råd til det.

Link to comment
Share on other sites

Guest Coolnissen

240 er faktisk ganske sikker i forhold til alderen og andre biler i sin tid :rolleyes:

 

irriterer meg over at eg må kjøre "gammal" bil og ikke har råd til ny. spessielt når man ser på bil priser i tyskland og england..

 

men eg e jo glad i eskroten min selvom dåå :wub:

Link to comment
Share on other sites

Guest Alex_86

at gamle bil er usikkre orginalt er jo riktig :D men hvis jeg først skal kræsje, så gjør jeg det i en 240 en en ny japse bil f.eks... de blir most..240 er en tanks!

Link to comment
Share on other sites

men hvis jeg først skal kræsje, så gjør jeg det i en 240 en en ny japse bil f.eks... de blir most..240 er en tanks!

 

ja.kanskje det.men det er jo ikke du.ville heller krasjet i en ny bil uansett.sånn at bilen tar mesteparten av smellet for meg.

89- 2wd cosworth ( 287hk/409 @ 0.9bar )

Link to comment
Share on other sites

farfar har en 1964 Consul Corsair, der har det vært ettermontert 2 punkts belter, de måtte fjernes for å få bilen godkjent, fordi det ikke fantes belter da bilen var ny.

norge vett...flytter til sverige snart <_<

1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo

1979 Ford Escort mk2 1600GL

 

Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land

Link to comment
Share on other sites

2.8 injection Posted Yesterday, 22:16

farfar har en 1964 Consul Corsair, der har det vært ettermontert 2 punkts belter, de måtte fjernes for å få bilen godkjent, fordi det ikke fantes belter da bilen var ny.

norge vett...flytter til sverige snart

Det er jo bare helt vannvittig! Finnes ikke ord på slikt :wacko:

[12' Ford Focus 1.0 EcoBoost 125hk]
[06' Mitsubishi Outlander 2.0i 4WD, 136hk --> solgt mai 2016]
[05' Subaru Forester 2.0X AWD, 125hk --> solgt januar 2016]
[06' Suzuki Liana 1.6 Sport SUV 4x4, 107hk --> solgt april 2015]
[13' Ford Mondeo 1.6 SCTI EcoBoost 160hk Stasjonsvogn  --> solgt mai 2015]
[03' Ford Mondeo 2.0 Ghia 145hk Stasjonsvogn m/ny facelift --> solgt mai 2013]
[03' Ford Mondeo 2.0 TDCI 130hk Stasjonsvogn --> solgt mars 2009]
[98' Ford Mondeo 2.0 Ghia Zetec 130hk Coupe --> solgt oktober 2007]
[92' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> solgt januar 2006]
[93' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> kondemnert i 2002 - savner denne bilen]

Link to comment
Share on other sites

Greit at nye biler er sikrere en gamle, MEN ingen får meg til å selge

Granada'en :angry:

Kommer alltid til å ha en gammel " go'bil" stående.

Kan gjerne kjøpe nyere bruksbil, men hvor er sjarmen og den gode følelsen av å kjøre rundt i "go'bilen" når man har ny/nyere bil ??

-03 Ford Mondeo ST220

-83 Ford Granada 302 V8 (langtids-prosjekt)

-84 Ford Granada 2.0L, ca 140 hk ohc (solgt)

Link to comment
Share on other sites

nu skal i ikke tude for meget. danmark er et EU land. vi bataler 180% oven i bilens fabriks pris. dva at en mondeo stc 2,0 trend fra fabrikken koster 136726kr og med afgift koster den 347726kr. altså lidt over 200000kr i afgifter.. og som det ikke var nok. jeg betaler 41% i skat og 7% i atp som er et arbejdsmarkede bidrag. altså 48% i skat. dog skal jeg ikke betale skat af de første 4000kr jeg tjener. men resten af pengene bliver beskattiget med 48%. dvs at ud af mine 27000kr får jeg ca 15000kr udbetalt.

 

så nar i mener at i har gamle og dyre biler i norge. tænk jer om igen. i har ganske udemærkede biler. og vognparken minder meget om den danske.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...