Jump to content

Co


SierraCos2wd

Recommended Posts

Jeg har en org cosworth 4x4 med cat som jeg ikke får ned CO på`n. Har prøvd å justert på co skruen på hjernen men får liksom ikke noe resultat.

Jeg var på visning her om dagen på biltilsynet og da var Lambda verdien rå høy. Kan det være en deffekt lambda føler? Det står på annen turbo (irx450),rs500 cooler,3"eksos med ettermontert cat osv. Men det kan da vel ikke ha noe med at co er for høy?

Jeg har nøtt til å få ned co og lambda verdien før visninga igjen ellers så blir det ikke noe skilt på meg :(

Takker for hjelp.

 

Tom Andre

SierraCos2wd-9329672012301110711-sig.jpg
Link to comment
Share on other sites

hvilken chip er det og hvilke dyser har du??

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

Link to comment
Share on other sites

at lambdasonden har noe å si tror jeg ikke en døyt på. jeg hadde EU på min med sonden frakopla (den er defekt og bilen fjusker med sonda tilkoplet) og min gikk under 0.5 eller hva nå det skal være.

 

er bilen din chippet med større dyser? tror jo ikke det er std ECU og dyser med den pressa, cooler og 3" - så jeg tror CO problemet ligger i heavy fuelling (nei - ikke burgere, whiskey og røyk som dire straits antyder) i forbindelse med trimminga.

 

høyt bensintrykk har du? sjekka blandinga med meter?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en org cosworth 4x4 med cat som jeg ikke får ned CO på`n. Har prøvd å justert på co skruen på hjernen men får liksom ikke noe resultat.

Jeg var på visning her om dagen på biltilsynet og da var Lambda verdien rå høy. Kan det være en deffekt lambda føler? Det står på annen turbo (irx450),rs500 cooler,3"eksos med ettermontert cat osv. Men det kan da vel ikke ha noe med at co er for høy?

Jeg har nøtt til å få ned co og lambda verdien før visninga igjen ellers så blir det ikke noe skilt på meg :(

Takker for hjelp.

 

Tom Andre

 

 

1. Du kan skru ned bensintrykket til 2,0 BAR.

2. Sjekk at slangen til MAP ikke lekker.

3. Sjekk at tempsensor virker.

4. Så vidt jeg vet får man ikke tak i 2wd gass spjeld sensorer lenger. Man må derfor montere 4x4 sensor. Disse må kobles omvendt i forhold til det originale, hvis ikke for ECU signal om at det er full gass når bilen står på tomgang.

 

Grønndyser, orig bensintrykk, ingen lambda og skruen helt ute er målt til 0 i CO

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

tror jeg hadde spurt på ett Ford verksted . Jeg ble fortalt det ikke er mulig og stille co med skruen når du har Lambda sonde , det må gjøres på en helt spesiell måte .

Men såklart har du byttet chip er det noen av dem som kobler den bort , noe som skaper problemer .....

Og 2wd gass spjeld sensor leveres - har akkurat kjøpt en i reserve - til vingen .

Link to comment
Share on other sites

jeg tror det er flere med peil på cosworth her, enn det er på lokale Ford verksteder..

ford har blant annet dekoder til og lese av feilkoder i ECU - da slipper du og tippe , bare bytte det som er feil .

Og i tønsberg er det to mekanikere som privat jobber med cosw .

DE har hjulpet meg mye .....................

Link to comment
Share on other sites

Guest gbraen

Har en akkurat likeens bil, 4x4 med lambda. Bare justere ned på CO skruen, opptil flere omdreininger. Jeg har grådyser, chip fra Hannestad, 3" Moongoose mm, jeg hadde 10% i CO, justerte ned ca 3 omdr helt ned til 1,5-2,0 i CO.

Link to comment
Share on other sites

har jeg forstått programet riktig er det ikke mulig på L 8 med cat - lamda og stille co på vanlig måte dette må gjøres på ford med egen utrustning . Ikke stille på reostat

 

hm det var merkelig. det var d som måtte til på min. for å få den innforbi kravene til tilsynet.

vilken.

Link to comment
Share on other sites

Guest gbraen

For å justere CO riktig skal L.E.D. testeren brukes. Kople til, starte opp, gå gjennom riktig prosedyre som står i verkstedhåndboka. Er lyset i LED testeren slukket er den mager, lyser den er den fet. Blinker den fort er det passelig, blinker den sakte er den utenfor riktig verdi.

 

Feilkode på testeren kan være 3-1, dvs defekt HEGO sensor, men det kan også indikere at den er feiljustert.

Link to comment
Share on other sites

har jeg forstått programet riktig er det ikke mulig på L 8 med cat - lamda og stille co på vanlig måte dette må gjøres på ford med egen utrustning . Ikke stille på reostat

Det kan ikke stemme tror jeg, har selv justert på min 4x4, før den blei demontert, gikk fint det.

Link to comment
Share on other sites

For å justere CO riktig skal L.E.D. testeren brukes. Kople til, starte opp, gå gjennom riktig prosedyre som står i verkstedhåndboka. Er lyset i LED testeren slukket er den mager, lyser den er den fet. Blinker den fort er det passelig, blinker den sakte er den utenfor riktig verdi.

 

Feilkode på testeren kan være 3-1, dvs defekt HEGO sensor, men det kan også indikere at den er feiljustert.

 

Dette er samme jeg fikk beskjed om hos ford .

Sorry WingDude :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...