Jump to content

granada modifikasjoner


rene`racing

Recommended Posts

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Har kanskje tenkt og bygge om en v6'er til twin-turbo, men usikker om hva som er best og bygge om på tanke med godkjenning.

Er ikke sikker på hvor mye 2.6 twin-turbo med 2.8 EFI innsprut vil yte i forhold til original 2.8i motoren, men det burde ikke være så veldig stort problem siden det tvilsomt vil yte over 220 Hk.

 

Blir det muligens nødvendig med oppgraderte bremser om motoren overstiger mer en 180-200 hk?

Jeg så noe om at BT må ha godkjenning på motorens kompresjon(?) ved montert turbo(?)

Det kan jo justeres med en manuell ventil som kan variere fra 0.2 til 0.8(spørs hva motoren tåler)

Og det burde ikke være noe problem om du bruker 2.8 EFI innspøytning på 2.3 Twinturbo.

Slik som Per Olav her på forumet fortalte i et innlegg: Da EFI innsprøytningen på 2.8i selfølgelig er utslipp godkjent samt turboene til Volvo 240 - 740 er utslipp godkjent.

 

Generelle spørsmål:

 

-Må jeg ha montere større bremser om ytelsen ikke overstiger 200 - 220 hk?

 

-Vil innmaten i 2.3 tåle påkjenningene opp til 0.8-1.0 bar laddetrykk? svar også gjerne på om det går med 2.8i motor med org EFI innsprøytning bare med lavere laddetrykk.

 

-Må man ha polyforinger? evt. hvor får jeg tak i disse?

 

-Takker om noen kan svare på mine spørsmål! :rolleyes:

Mvh Jann

 

beeeeeergh.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Bare tenkte å nevne at jeg fortsatt har papirer på ombygging fra 2.3-2.8i på mkII S2

Hei! du jeg så du hadde de papirene :) og jeg skal gjøre det samme :) en 1983 2.3L GHIA til en 2.8i :) jeg lurte på om du kunne sende dem til fordgranada@live.no :D

 

MVH: Christian

Ford Granada 2.3L (projekt til 2.8i)

Old fords never die they just go faster

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 7 months later...
  • 5 months later...
  • 9 months later...

hei, hadde du kunnet kopiert de papirene du hadde til godkjenning av motorbytte og eventuellt kopi av søknaden og svar? hadde vært supert om du fikset dette. skal søke og trenger alt av papirer. har to muligheter bytte fra 2.0l til 2,8forgasser eller det som jeg har mest lyst på :bytte til 2,9 cosworth. har en 76 coupe granada

Mvh

Raymond Nilsen

tlf 41495330

email: raymond_nilsen@hotmail.com

Coupegranada

Raymond Nilsen

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Har dessverre ikke papirene lenger, ble tapt i en flyttesjau dessverre, de ble lagt ut på forumet her en gang, men forsvant derifra, så om noen fikk en kopi så vil jeg gjerne ha det jeg også.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...