Syvers Posted November 8, 2006 Posted November 8, 2006 Jeg har litt lyst på en ganske potent escort cosworth som jeg vet om, men den er bygd om til 2wd. jeg har litt lyst på 4x4 og wrc styling.. da lurer jeg på følgende, hvis jeg handler inn den nye fixit drevsatsen, 7.5 zf diff bak quaife fremdiff med forsterkningsplate, burde det dette være ganske så holdbart? selvfølgelig med ny clutch ++ men hovedkomponenta her må da tåle litt Vet om jo om et par escort cosworth i sverige med 600-750 hk som bruker fixit drevsats, han ene bruker mye bilen til 0-402 meter, enda ikke hørt om noe havari. tror faktisk også at den ene escorten kjører med standar differ men quaife innmat i fremdiff.. Tilslutt åssen vil bilen fungere på bane ? blir den understyrt eller overstyrt ? sett litt på en potent escort cosworth med 4x4 på div treff i sommer, syns ikke den imponerer i svinga (litt audi takter )
Syvers Posted November 8, 2006 Author Posted November 8, 2006 for å unngå å bli mobbet her, så skal ikke jeg ha den personelig, bare gjør i stand bilen til sønnen min
Mark1 Posted November 8, 2006 Posted November 8, 2006 da lurer jeg på følgende, hvis jeg handler inn den nye fixit drevsatsen, 7.5 zf diff bak quaife fremdiff med forsterkningsplate, burde det dette være ganske så holdbart? selvfølgelig med ny clutch ++ men hovedkomponenta her må da tåle litt Det vil vel fungere, men bombesikkert er det nok ikke.bare ikke finn på å kjøp sinter/av og på clutch, for det er dumt på 4x4. Tilslutt åssen vil bilen fungere på bane ? alle 4x4 er understyrte, så du må jobbe litt mere med å få de ut.Det er vel også noen med tilsvarende biler som har oppgradert fordelingskasse og har valgt å sette på 50/50 split, da blir det enda vanskeligere å få ut ræva. (audi takter)men litt sving gass og brems pleier å gjøre susen WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register
RSCoz Posted November 8, 2006 Posted November 8, 2006 Holdbarhet kommer helt ann på bruk, utclutching av 4x4 ut av sving osv er ikke bra. Og som Mark1 sier, alle 4x4 er understyrt, men med litt jobbing så kan du få noen forrykende sladder. For all del, tro ikke at alle bilene du ser blir brukt, oppfører seg likt med ny fører...
Cossieman Posted November 8, 2006 Posted November 8, 2006 (edited) kan du adoptere meg? *med et seriøst steinansikt* Edited November 8, 2006 by Cossieman Her skal det stå noe.. og det gjør det.
Syvers Posted November 9, 2006 Author Posted November 9, 2006 (edited) hm Neei spare til en ny slik en istede Sikkert billigere en å bygge ford med holdbart 4x4, hjelper ikke å si kommer ann på bruken, det skal brukes hardt, hele vitsen med ett sånnt prosjekt! Hva slags driverk sitter det i otta sag escorten a ? Planken som dem kaller hanbassan sin er jo grp a bil men hva slags system har han ? Edited November 9, 2006 by Syvers
WingDude Posted November 9, 2006 Posted November 9, 2006 Hva slags driverk sitter det i otta sag escorten a ? Planken som dem kaller han ?Mener han har ferguson kasse, usikker på diffene.
JHS Posted November 9, 2006 Posted November 9, 2006 Hva slags driverk sitter det i otta sag escorten a ? Planken som dem kaller hanbassan sin er jo grp a bil men hva slags system har han ?De har vel begge FFD kasse... Differ er jeg usikker på, hva ble brukt i gr.a bilene stort sett da...? Noen som vet?
kh turbo Posted November 9, 2006 Posted November 9, 2006 (edited) 9" bak og 7 1/2" forann; samme som wrc, bare uten aktiv styring... Koster flesk, må bytte alt, ingen ting som passer på standard understell, drivaksler, hubbs, bærebroer osv..Kjøp en komplett Gr.A bil(ca 400 000,-) er mitt tips, Planken sin er oxo en gr A bil som er importert fra Irland(bygd om fra RHD) De har vel begge FFD kasse... Differ er jeg usikker på, hva ble brukt i gr.a bilene stort sett da...? Noen som vet? Edited November 9, 2006 by kh turbo 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
JHS Posted November 9, 2006 Posted November 9, 2006 9" bak og 7 1/2" forann; samme som wrc, bare uten aktiv styring... Koster flesk, må bytte alt, ingen ting som passer på standard understell, drivaksler, hubbs, bærebroer osv..Kjøp en komplett Gr.A bil(ca 400 000,-) er mitt tips, Planken sin er oxo en gr A bil som er importert fra Irland(bygd om fra RHD)Er vel billigst og kjøpe komplett bil ja, da har man jo ett greit utgangspunkt med drivverk og understell. Bare motor som gjenstår for ett verstingbygg.
RS 1000 Posted November 9, 2006 Posted November 9, 2006 (edited) Jeg har litt lyst på en ganske potent escort cosworth som jeg vet om, men den er bygd om til 2wd. jeg har litt lyst på 4x4 og wrc styling.. da lurer jeg på følgende, hvis jeg handler inn den nye fixit drevsatsen, 7.5 zf diff bak quaife fremdiff med forsterkningsplate, burde det dette være ganske så holdbart? selvfølgelig med ny clutch ++ men hovedkomponenta her må da tåle litt Vet om jo om et par escort cosworth i sverige med 600-750 hk som bruker fixit drevsats, han ene bruker mye bilen til 0-402 meter, enda ikke hørt om noe havari. tror faktisk også at den ene escorten kjører med standar differ men quaife innmat i fremdiff.. Tilslutt åssen vil bilen fungere på bane ? blir den understyrt eller overstyrt ? sett litt på en potent escort cosworth med 4x4 på div treff i sommer, syns ikke den imponerer i svinga (litt audi takter ) Se hvordan han her (som selger dog-box innmat til T5) redder seg i land: There are simply too many variables to consider when trying to figure out how much power or torque a transmission will take in a particular application. Generally, it can be assumed that with the available upgraded mainshaft, the G-Force T-5 kit will handle roughly 600 hp or 500 ft-lb. or torque in a 3300 lb. vehicle running drag radials at the track with a moderate clutch upgrade. "Moderate clutch upgrade" sier i grunnen alt og er "hemmeligheten" til bedre holdbarhet. Du bør absolutt ha Quaife sitt oppgraderte fremdiff hus. Hvor overstyrt du vil ha bilen justerer du deg til med understellet. Edited November 9, 2006 by Pelle Væck Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Syvers Posted November 9, 2006 Author Posted November 9, 2006 noen som kan informere meg om hvor jeg kan få taki en grp a bil da ? internettsider osv..
Syvers Posted November 9, 2006 Author Posted November 9, 2006 fant en hel del på nette nå. alt ifra 70 000 euro til 120 000 euro fant også en fin grpa vingebil for 55000 Men betale 600 000 til 1 mill for en ramponert grpa a escort gjør jeg nok ikke
Mark1 Posted November 9, 2006 Posted November 9, 2006 Sikkert billigere en å bygge ford med holdbart 4x4, hjelper ikke å si kommer ann på bruken, det skal brukes hardt, hele vitsen med ett sånnt prosjekt! å? skal du låne den bort? WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register
Syvers Posted November 9, 2006 Author Posted November 9, 2006 å? skal du låne den bort? haha du da sa jo att den var til sønnen min Gull for do papir ? ja hvis du ser på en gammel mørbanket escort som det så
WingDude Posted November 9, 2006 Posted November 9, 2006 noen som kan informere meg om hvor jeg kan få taki en grp a bil da ? internettsider osv..Tipper det er enklest å finne i england, snakk med jens du.
Guest Ford Gnomen Posted November 9, 2006 Posted November 9, 2006 Var vel 8.5" framdiff også på asfalt/grus utgaver av rally escorter.
Syvers Posted November 10, 2006 Author Posted November 10, 2006 ja fant flere med 8.5 " fremdiff og 9" bakdiff.. skulle vært hos jense mann og levert noen deler også... alt er jo gromt og ferdig skrudd på en grp a bil uten om motor.. men mange av dem har vel vært av veien 5-6 ganger
bige Posted November 12, 2006 Posted November 12, 2006 denne "potente " ????http://web86.srv7.mw-internet.net/shop/pro...f541b5419891c3f
Syvers Posted November 13, 2006 Author Posted November 13, 2006 er 2wd det der bige.. men potent er den
bige Posted November 13, 2006 Posted November 13, 2006 er 2wd det der bige.. men potent er den jeg leste bare første linja :Jeg har litt lyst på en ganske potent escort cosworth som jeg vet om, men den er bygd om til 2wd. og da regnet jeg denne som fin "penis forlenger "
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now