Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg har litt lyst på en ganske potent escort cosworth som jeg vet om, men den er bygd om til 2wd.

 

jeg har litt lyst på 4x4 og wrc styling.. da lurer jeg på følgende, hvis jeg handler inn den nye fixit drevsatsen, 7.5 zf diff bak quaife fremdiff med forsterkningsplate, burde det dette være ganske så holdbart? selvfølgelig med ny clutch ++ men hovedkomponenta her må da tåle litt :)

 

Vet om jo om et par escort cosworth i sverige med 600-750 hk som bruker fixit drevsats, han ene bruker mye bilen til 0-402 meter, enda ikke hørt om noe havari. tror faktisk også at den ene escorten kjører med standar differ men quaife innmat i fremdiff..

 

Tilslutt åssen vil bilen fungere på bane ? blir den understyrt eller overstyrt ? sett litt på en potent escort cosworth med 4x4 på div treff i sommer, syns ikke den imponerer i svinga (litt audi takter )

Posted
da lurer jeg på følgende, hvis jeg handler inn den nye fixit drevsatsen, 7.5 zf diff bak quaife fremdiff med forsterkningsplate, burde det dette være ganske så holdbart? selvfølgelig med ny clutch ++ men hovedkomponenta her må da tåle litt :)

 

Det vil vel fungere, men bombesikkert er det nok ikke.

bare ikke finn på å kjøp sinter/av og på clutch, for det er dumt på 4x4.

 

Tilslutt åssen vil bilen fungere på bane ?

 

alle 4x4 er understyrte, så du må jobbe litt mere med å få de ut.

Det er vel også noen med tilsvarende biler som har oppgradert fordelingskasse og har valgt å sette på 50/50 split, da blir det enda vanskeligere å få ut ræva. (audi takter)

men litt sving gass og brems pleier å gjøre susen

WWW.NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1/Mk2 register

Posted

Holdbarhet kommer helt ann på bruk, utclutching av 4x4 ut av sving osv er ikke bra.

 

Og som Mark1 sier, alle 4x4 er understyrt, men med litt jobbing så kan du få noen forrykende sladder.

 

For all del, tro ikke at alle bilene du ser blir brukt, oppfører seg likt med ny fører... :P

Posted (edited)

hm Neei spare til en ny slik en istede :)

 

Sikkert billigere en å bygge ford med holdbart 4x4, hjelper ikke å si kommer ann på bruken, det skal brukes hardt, hele vitsen med ett sånnt prosjekt!

 

Hva slags driverk sitter det i otta sag escorten a ? Planken som dem kaller han

bassan sin er jo grp a bil men hva slags system har han ?

Edited by Syvers
Posted
Hva slags driverk sitter det i otta sag escorten a ? Planken som dem kaller han

bassan sin er jo grp a bil men hva slags system har han ?

De har vel begge FFD kasse... Differ er jeg usikker på, hva ble brukt i gr.a bilene stort sett da...? Noen som vet?

Posted (edited)

9" bak og 7 1/2" forann; samme som wrc, bare uten aktiv styring... Koster flesk, må bytte alt, ingen ting som passer på standard understell, drivaksler, hubbs, bærebroer osv..

Kjøp en komplett Gr.A bil(ca 400 000,-) er mitt tips, Planken sin er oxo en gr A bil som er importert fra Irland(bygd om fra RHD)

 

De har vel begge FFD kasse... Differ er jeg usikker på, hva ble brukt i gr.a bilene stort sett da...? Noen som vet?
Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Posted
9" bak og 7 1/2" forann; samme som wrc, bare uten aktiv styring... Koster flesk, må bytte alt, ingen ting som passer på standard understell, drivaksler, hubbs, bærebroer osv..

Kjøp en komplett Gr.A bil(ca 400 000,-) er mitt tips, Planken sin er oxo en gr A bil som er importert fra Irland(bygd om fra RHD)

Er vel billigst og kjøpe komplett bil ja, da har man jo ett greit utgangspunkt med drivverk og understell. Bare motor som gjenstår for ett verstingbygg.

Posted (edited)
Jeg har litt lyst på en ganske potent escort cosworth som jeg vet om, men den er bygd om til 2wd.

 

jeg har litt lyst på 4x4 og wrc styling.. da lurer jeg på følgende, hvis jeg handler inn den nye fixit drevsatsen, 7.5 zf diff bak quaife fremdiff med forsterkningsplate, burde det dette være ganske så holdbart? selvfølgelig med ny clutch ++ men hovedkomponenta her må da tåle litt :)

 

Vet om jo om et par escort cosworth i sverige med 600-750 hk som bruker fixit drevsats, han ene bruker mye bilen til 0-402 meter, enda ikke hørt om noe havari. tror faktisk også at den ene escorten kjører med standar differ men quaife innmat i fremdiff..

 

Tilslutt åssen vil bilen fungere på bane ? blir den understyrt eller overstyrt ? sett litt på en potent escort cosworth med 4x4 på div treff i sommer, syns ikke den imponerer i svinga (litt audi takter )

 

 

Se hvordan han her (som selger dog-box innmat til T5) redder seg i land:

 

There are simply too many variables to consider when trying to figure out how much power or torque a transmission will take in a particular application. Generally, it can be assumed that with the available upgraded mainshaft, the G-Force T-5 kit will handle roughly 600 hp or 500 ft-lb. or torque in a 3300 lb. vehicle running drag radials at the track with a moderate clutch upgrade.

 

"Moderate clutch upgrade" sier i grunnen alt og er "hemmeligheten" til bedre holdbarhet. Du bør absolutt ha Quaife sitt oppgraderte fremdiff hus. Hvor overstyrt du vil ha bilen justerer du deg til med understellet.

Edited by Pelle Væck

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted

fant en hel del på nette nå. alt ifra 70 000 euro til 120 000 euro

 

fant også en fin grpa vingebil for 55000

 

Men betale 600 000 til 1 mill for en ramponert grpa a escort gjør jeg nok ikke

Posted
å? skal du låne den bort?

 

 

haha du da :blush:

 

sa jo att den var til sønnen min :P

 

Gull for do papir ? ja hvis du ser på en gammel mørbanket escort som det så :D

Posted
noen som kan informere meg om hvor jeg kan få taki en grp a bil da ? internettsider osv..

Tipper det er enklest å finne i england, snakk med jens du.

Guest Ford Gnomen
Posted

Var vel 8.5" framdiff også på asfalt/grus utgaver av rally escorter.

Posted

ja fant flere med 8.5 " fremdiff og 9" bakdiff.. skulle vært hos jense mann og levert noen deler også... alt er jo gromt og ferdig skrudd på en grp a bil uten om motor.. men mange av dem har vel vært av veien 5-6 ganger :P

Posted
er 2wd det der bige.. men potent er den :D

jeg leste bare første linja :

Jeg har litt lyst på en ganske potent escort cosworth som jeg vet om, men den er bygd om til 2wd.

 

og da regnet jeg denne som fin "penis forlenger " :o :rolleyes:

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...