Jump to content

Bygge 450-500hk motor og andre løsninger


vinge87

Recommended Posts

ja må presisere at grunnen til at det ble så knotete med innsuget som ebb har laget til meg er pga en vannkjøler til turboen som står over radiatoren og mellom inn og ut rørene til intercooleren, uten den så hadde det vert enkelt og fått dette til å passe :)

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 329
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

hm, nå hører jeg at jeg bør bruke 2wd vannpumpe og termostat vannhus, er dette fakta? er det ikke nok med 4x4? dette var noe polly motorsport sa, fleipp eller fakta hehe

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Guest Larsern

Jeg trodde 4x4 var bedre, men for enkelhetens skyld brukte jeg 2wd greier på motoren min, og det er null problemer med kjøling. Det tålte ihvertfall 21 fullgasspull under bremsingen uten antydninger til for høy temp. Varmeapparat sto også på normaltemp.

Link to comment
Share on other sites

ja der ser du, hører en ting og gjør en ting, kommer til å satsepå 4x4, kommer snart mere bilder og update

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

jeg har sammenlignet begge vannpumpene, og skovlene på 4wd er nesten dobbelt så store/grove som de på 2wd-pumpa, så dårligere er den vel akurat ikke....kan ordne bilder hvis det er interesant :)

 

okay,det har jeg aldrig tenkt på,men da er det ganske klart att 4x4 er bedre da....men ser att hafsengen bruker 2wd,så det holder nok det også.... :lol:

Link to comment
Share on other sites

tror det var noe med plassering at termostaten i huset, derfor det vist var en fordel med 2wd vannhus, og skal man bruke vannhus fra 2wd så må jo pumpen skiftes til 2wd og, så det er selve vannhuset som var bedre på 2wd en 4wd, men ikke vet jeg, ole har du vannhusene som du kan ta bilde av? :)

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

husker ikke om jeg har spurt om det før men jeg er sugen på et carbon panser til escorten er det å få tak i?

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

ser ****** godt ut dette her, men den oljereturen var HESLIG! der finnes andre måter å gjøre det på, helst med hele rør, det flotte bygget ditt trenger noe bedre enn det skrapjernet der! :-)

 

Og som vanlig er jeg enig med Sapphy... :lol: :lol:

 

Det bygget der fortjener bedre vinge87 :blush:

Link to comment
Share on other sites

hehe ja det er en ny retur under bygging, blir kobberrør som er bøyet, men blir et 45graders bend men ingen knappe for å si det slikt, så ja jeg er enig jeg og :)

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

har lest gjennom hele tråden, og må si at dette er et sinnsykt bygg! mye fete diskusjoner, og mange med peil virker det som..hehe...lykke til hvertfall!

 

ser fram til å se bilen på Ford-treffet...Ford treffet er vel bare på Rudskogen, ikke på Våler..var hvertfall sånn ifjor

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

takk for det ja, regner med å være ferdig til fordtreffet, men om eg gidder å gå er en annen sak, det får vi se i sommer....ja det meste er vel snakket om her i denne tråden hehe

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

har skummet kjapt gjennom nå , men ser ikke hvordan du gjør det med oljefilteret ditt ?

 

bruker du en filterflytter ? osv ..

 

hvike adaptre ska du bruke der ?

 

regner med at det orginale er solgt unna ?

 

driver selv å skal ha på en olje kjøler å er jo nyskjerrig på hva andre gjør på 4x4 cosworther

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

har skummet kjapt gjennom nå , men ser ikke hvordan du gjør det med oljefilteret ditt ?

 

bruker du en filterflytter ? osv ..

 

hvike adaptre ska du bruke der ?

 

regner med at det orginale er solgt unna ?

 

driver selv å skal ha på en olje kjøler å er jo nyskjerrig på hva andre gjør på 4x4 cosworther

 

ja kommer til å bruke den olje flytteren, skifter bare ut den "sandwitchplaten" den rune med to tapper på ut med en oljekjøler istedenfor så blir jo likt

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

litt bilder og update, begynner å skje ting nå så ting nermer seg

 

DSCF2433.jpg

DSCF2432.jpg

DSCF2419.jpg

DSCF2430.jpg

DSCF2431.jpg

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

turbo koster 12+ baklokk koster 2500 + -34 aquator så en 16-17000kr passer rett på da ja

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

hva kosta den turboen? passa mongoose rett på?

 

Dette bygget fortjener mye bedre enn Mongoose. Det har det heldigvis fått også, Magnex. :D

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

ja jeg bruker magnex, rørføringen er 90%bedre en mongose, men koster jo mere da men som jeg ser så er det verdt det, lav bil og mongose er grøss, hehe

 

her er et bilde av downpipen så dere ser jo at man sparer høyde

DSCF2429.jpg

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...