Jump to content

KRX 400


RS 1000

Recommended Posts

Skal LOVE dere han ikke tør, og finner på en unnskyldning.. Alt funker jo i teorien hans men... Er forresten mye som funker i teori og ikke i praksis.. hehe ;)

 

hehe

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Jeg som bremsa med den KRX400'n, fikk ikke mer ut av den for wastegaten var for pinglete. Kom vel ikke over 1,3BAR.

Nå har jeg prøvd både stnd 4x4 T3, Gr.A T3, Netics E46 og KRX400 på samme motoren

Selv om jeg er en nybegynner er jeg desidert mest fornøyd med KRX'n..

 

Den leverer veldig bra ganske tidlig og jeg er veldig fornøyd med åssen den leverer, spesielt i kontrast til E46'n

jeg synes var veldig ketchup. Etter veien kommer KRX'n veldig jevnt og tidlig og det er det jeg på jakt etter.

Turboen er vel ikke noe revulusjon, men det som teller er at jeg er fornøyd med draget i den.

 

Jeg driter om jeg har 200, 300, 400 eller 500hk så lenge motoren drar godt, det ikke fusker og den går på tomgang..

Nå skal jeg bytte wastegate og ta en ny livemap i løpet av kort tid, men kommer ikke til å "kaste" bort penger på å bremse den igjen

bare for å se noen tall.

 

Morten

Edited by Zakspeed

- 77 Ford Escort MK2 RS2000 Zakspeed

- 88 Ford Sierra RS Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Jeg som bremsa med den KRX400'n, fikk ikke mer ut av den for wastegaten var for pinglete. Kom vel ikke over 1,3BAR.

Nå har jeg prøvd både stnd 4x4 T3, Gr.A T3, Netics E46 og KRX400 på samme motoren

Selv om jeg er en nybegynner er jeg desidert mest fornøyd med KRX'n..

 

Den leverer veldig bra ganske tidlig og jeg er veldig fornøyd med åssen den leverer, spesielt i kontrast til E46'n

jeg synes var veldig ketchup. Etter veien kommer KRX'n veldig jevnt og tidlig og det er det jeg på jakt etter.

Turboen er vel ikke noe revulusjon, men det som teller er at jeg er fornøyd med draget i den.

 

Jeg driter om jeg har 200, 300, 400 eller 500hk så lenge motoren drar godt, det ikke fusker og den går på tomgang..

Nå skal jeg bytte wastegate og ta en ny livemap i løpet av kort tid, men kommer ikke til å "kaste" bort penger på å bremse den igjen

bare for å se noen tall.

 

Morten

bra du er fornøyd er det som teller......

Link to comment
Share on other sites

PINGLER ut når det kommer til stykket ja ...

 

Jeg husker godt med Vinge sin første GT3071R turbo....han ville ha et mindre kompressorhus på den med 3" innsug .

Så jeg skaffet et hus med 3" innsug og .60ar , fra gt2871r 56trim , og satte på for ham .

Da hadde Pelle visstnok blitt rasende , og sagt at han ville få 50hk mindre effekt da .

Dette VISSTE jeg selv var tull , men jeg ringte likevel til Garrett selv , og fikk snakke med en spesialist der (USA) .

Han bare lo hardt når jeg forklarte ham dette .

Han sa : Vi har klart å få ut over 400whp med det lille komp huset fra GT25R , på gt3071r (de hadde laget disse på spesial bestilling til en grunnet plassproblemer) .

Turbo Dymanics i UK hadde jo en test i Performance Ford .

GT3071R i maskinerte T34 hus (altså et LITE komp hus).

Denne klarte 480hk (på mye trykk vel å merke, men ikke noe mer enn den sr500 motoren han snakker om hele tiden) .

De klarte 2 bar på 2300omdr

2.2bar på 2800

2.6bar på 3500

So much for Pelles "teorier" .

Men , han kan sikkert hjelpe mye folk her med mer "vanlige" oppsett , og ordinære problemer .

Ingen tvil om det .

Tviler egentlig mer på at de som FAKTISK bygger versting motorene her , har stort behov for hans hjelp .

Og , som vi ser her , så ser det ut som han trekker seg igjen .

Men , PRATE seg ut av dette igjen , klarer han helt sikkert .

 

Nå skulle jo nylig Tommy W her , bygge seg ny motor .

Han ringte flere ganger til en jeg kjenner bl.a. . , og maste om å bygge motoren sin .

Jeg lurte veldig på dette ....hvorfor skulle ikke bare Pelle gjøre dette for Tommy W ?

 

Jeg har snakket med ham en gang ang motorbygging og om det er han eller noen andre som bygger spiller lite rolle for meg så lenge den bygges etter hva JEG ønsker. Pelle sitter inne med mye kunnskap, men han har etter hva jeg kjenner til ikke utstyr til å gjøre jobben som min motor krever. Er dette så vanskelig å forstå?

Ang Vinge sin bil så gidder jeg ikke å kommentere noe siden de opplysninger han har gitt ut her sier sitt.

 

Jeg som bremsa med den KRX400'n, fikk ikke mer ut av den for wastegaten var for pinglete. Kom vel ikke over 1,3BAR.

Nå har jeg prøvd både stnd 4x4 T3, Gr.A T3, Netics E46 og KRX400 på samme motoren

Selv om jeg er en nybegynner er jeg desidert mest fornøyd med KRX'n..

 

Den leverer veldig bra ganske tidlig og jeg er veldig fornøyd med åssen den leverer, spesielt i kontrast til E46'n

jeg synes var veldig ketchup. Etter veien kommer KRX'n veldig jevnt og tidlig og det er det jeg på jakt etter.

Turboen er vel ikke noe revulusjon, men det som teller er at jeg er fornøyd med draget i den.

 

Jeg driter om jeg har 200, 300, 400 eller 500hk så lenge motoren drar godt, det ikke fusker og den går på tomgang..

Nå skal jeg bytte wastegate og ta en ny livemap i løpet av kort tid, men kommer ikke til å "kaste" bort penger på å bremse den igjen

bare for å se noen tall.

 

Morten

 

kjekt du er fornøyd. Men hvorfor får du ikke mer trykk. selv får jeg 1.7bar på høyere gir uten problem med std wg

Og er helt enig ang hestene. Det er jo hvordan bilen fungerer i praksis som teller.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

Jeg som bremsa med den KRX400'n, fikk ikke mer ut av den for wastegaten var for pinglete. Kom vel ikke over 1,3BAR.

Nå har jeg prøvd både stnd 4x4 T3, Gr.A T3, Netics E46 og KRX400 på samme motoren

Selv om jeg er en nybegynner er jeg desidert mest fornøyd med KRX'n..

 

Den leverer veldig bra ganske tidlig og jeg er veldig fornøyd med åssen den leverer, spesielt i kontrast til E46'n

jeg synes var veldig ketchup. Etter veien kommer KRX'n veldig jevnt og tidlig og det er det jeg på jakt etter.

Turboen er vel ikke noe revulusjon, men det som teller er at jeg er fornøyd med draget i den.

 

Jeg driter om jeg har 200, 300, 400 eller 500hk så lenge motoren drar godt, det ikke fusker og den går på tomgang..

Nå skal jeg bytte wastegate og ta en ny livemap i løpet av kort tid, men kommer ikke til å "kaste" bort penger på å bremse den igjen

bare for å se noen tall.

 

Morten

 

 

prøvde du ikke garret t-34 turbo? kan du legge ut papirer på de andre turboene? til og med min turbo lader tidligere enn dette, var meget skuffendes tall med denne turboen som skulle være så bra, men hadde vert bra og sammenlignet med dem andre turboene som du har prøvd

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Pelle Væck: Du som tjener deg noen kroner når du selger NTS turboer må jo kunne få lånt en turbo..? De har vel noen nyoverhalte som kan bli testet litt i benken.. Eller tåler de ikke det? ;)

Må gripe sjansen nå når du har den. Er ikke hver dag du kan overbevise alle her inne om at NTS er tingen. Feig hvis ikke.. ;)

 

Jeg sier det jeg mener ut fra det jeg har sett og vet. De som har tro på det jeg sier kan vurdere å kjøpe turbo fra NTS om de ønsker det, andre velger andre turboer. Jeg tjener ikke penger på dette og holder ikke på med dette her inne for å tjener penger, i motsetning til enkelte andre.

 

Hvis du mener at jeg er feig fordi jeg ikke bruker mine egne penger til å kjøpe turboer til andre så får det stå for din regning.

 

Selv om jeg overbeviser alle her inne så tjener jeg ikke noe penger på dette likevel. Benny viste med all tydelighet at utakk er verdens lønn og ha var liksom en kompis, så derfor tar jeg det svært rolig i forhold til hvilken turbo folk som jeg overhode ikke kjenner til slutt kjøper seg.

 

Jeg forstår det jo slik at du er dødsfornøyd med motoren din og intet er jo bedre enn det. Ingen grunn til å bytte til bedre turbo da så hvorfor engasjerer du deg egentlig?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

vinge87: hvor i svarten ser du ladetrykkskurven på det papiret der? Og std 4x4 T3 er MYE raskere enn T34 i spoolup, men en mister endel på slutten da turboen fort blir tom.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

Er du som snakker so bra om disse turboene eg berre kom med eit tilbud eg. Vi får sjå ka gt4088r klare da:) benny sin turbo var tom på 700hk det er jo bevist da får vi vist aldri oppklart dette da....bedre tilbud får du hverfall ikkje..

 

Ja det gjør jeg så takk for tilbudet da. Ja det få vi se. 698,6 var det man klarte å få UT av tilført luft og fuelmengde ja. Ett annet motoroppsett hadde selvsagt klart andre resultater.

 

Ser ikke slik ut, spesielt ikke nå man stadig ikke henvender seg til de rette personene. Snakk med NTS du.

 

 

Er en billig investering det å ta med seg en låneturbo, for så og bevise påstander og myter med fakta. Så kan man selge,...hvis produktet overbeviser

 

Det er flott å høre. Da gjør nok du akkurat det og stiller med den turboen du liker best. Det blir spennende.

 

PINGLER ut når det kommer til stykket ja ...

 

Jeg husker godt med Vinge sin første GT3071R turbo....han ville ha et mindre kompressorhus på den med 3" innsug .

Så jeg skaffet et hus med 3" innsug og .60ar , fra gt2871r 56trim , og satte på for ham .

Da hadde Pelle visstnok blitt rasende , og sagt at han ville få 50hk mindre effekt da .

Dette VISSTE jeg selv var tull , men jeg ringte likevel til Garrett selv , og fikk snakke med en spesialist der (USA) .

Han bare lo hardt når jeg forklarte ham dette .

Han sa : Vi har klart å få ut over 400whp med det lille komp huset fra GT25R , på gt3071r (de hadde laget disse på spesial bestilling til en grunnet plassproblemer) .

Turbo Dymanics i UK hadde jo en test i Performance Ford .

GT3071R i maskinerte T34 hus (altså et LITE komp hus).

Denne klarte 480hk (på mye trykk vel å merke, men ikke noe mer enn den sr500 motoren han snakker om hele tiden) .

De klarte 2 bar på 2300omdr

2.2bar på 2800

2.6bar på 3500

So much for Pelles "teorier" .

Men , han kan sikkert hjelpe mye folk her med mer "vanlige" oppsett , og ordinære problemer .

Ingen tvil om det .

Tviler egentlig mer på at de som FAKTISK bygger versting motorene her , har stort behov for hans hjelp .

Og , som vi ser her , så ser det ut som han trekker seg igjen .

Men , PRATE seg ut av dette igjen , klarer han helt sikkert .

 

Nå skulle jo nylig Tommy W her , bygge seg ny motor .

Han ringte flere ganger til en jeg kjenner bl.a. . , og maste om å bygge motoren sin .

Jeg lurte veldig på dette ....hvorfor skulle ikke bare Pelle gjøre dette for Tommy W ?

 

Det er bra. Hva med å snakke om hvordan motoren til vinge87 funker nå? Eller det er kanskje ikke av interesse? ;)

 

1. Skal LOVE dere han ikke tør, og finner på en unnskyldning.. Alt funker jo i teorien hans men...

2. Er forresten mye som funker i teori og ikke i praksis.. hehe ;)

 

 

1. Bare ett spørsmål, hvor mye har du stilt opp og turt selv?

2. Hmm, det der har aldri hendt meg. :lol:

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Nå skal jeg bytte wastegate og ta en ny livemap i løpet av kort tid, men kommer ikke til å "kaste" bort penger på å bremse den igjen bare for å se noen tall.

 

500 kr for en bremsing som normalt koster 3 ganger så mye, er det vel de færreste som mener er å kaste bort penger......

Link to comment
Share on other sites

Jeg som bremsa med den KRX400'n, fikk ikke mer ut av den for wastegaten var for pinglete. Kom vel ikke over 1,3BAR.

Nå har jeg prøvd både stnd 4x4 T3, Gr.A T3, Netics E46 og KRX400 på samme motoren

Selv om jeg er en nybegynner er jeg desidert mest fornøyd med KRX'n..

 

Den leverer veldig bra ganske tidlig og jeg er veldig fornøyd med åssen den leverer, spesielt i kontrast til E46'n

jeg synes var veldig ketchup. Etter veien kommer KRX'n veldig jevnt og tidlig og det er det jeg på jakt etter.

Turboen er vel ikke noe revulusjon, men det som teller er at jeg er fornøyd med draget i den.

 

Jeg driter om jeg har 200, 300, 400 eller 500hk så lenge motoren drar godt, det ikke fusker og den går på tomgang..

Nå skal jeg bytte wastegate og ta en ny livemap i løpet av kort tid, men kommer ikke til å "kaste" bort penger på å bremse den igjen

bare for å se noen tall.

 

Morten

 

Gratulerer. Kjekt å høre at du ha fått ett resultat du er fornøyd med og som gir deg kjøreglede. Du kan i tillegg trøste deg med at du enda har endel å hente. Hvilken actuator og bleed bruker du? Hvor høyt var ladetrykket på 6300 o/min?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

vinge87: hvor i svarten ser du ladetrykkskurven på det papiret der? Og std 4x4 T3 er MYE raskere enn T34 i spoolup, men en mister endel på slutten da turboen fort blir tom.

 

 

hehe jeg tenkte litt fort der ja, nettop våkna då :lol: men er ikke 200hk på 4000omd lite??

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Tommy w: Hvor har du dette fra? det er jo litt vesentlig om det står 48 eller 63 hus på den. Etter en tlf samtale me deg når vi var på vei hjem fra skogen sist, da ladet jo 34 me 48 hus vel så tidlig som swisssssssser turbo'n din...

 

Pelle: Hvordan kan du si at det aldri har hendt deg? Det hender ALLE! Og det er bare sånn verden er.

Hvorfor raser motoren til t? Hvorfor en oppbrent cosworth på broen? har alt dette vært nøye planlagt og utregnet fra deg?

Jeg har enda ikke blitt imponert over noe av det du har kommet med...

 

Og når mr Husnes kommer med det kjempe tilbudet. Der han til og med tar kostnadene fra egen lomme, så stikker du av med halen mellom beina.

 

Over til den fordelings kassen, hvordan kan du si at den er bra? noen ganger spinner den på 2 hjul, og noen ganger på 3 hjul. Ja dette så jeg med egne øyne, ikke noen utregnet teori fra en formel som jeg leste meg til på internett.

Link to comment
Share on other sites

var meget skuffendes tall med denne turboen som skulle være så bra, men hadde vert bra og sammenlignet med dem andre turboene som du har prøvd

 

Heheh, ja det var det. Da har du mye å lære. Denne motoren har f.eks dobblet så høy effekt og dreiemoment på 4000 o/min som det du selv har og enda er det mer å hente på denne. Skal DU ha forbedring må du skifte turbo, og det trengs iallefall ikke i dette tilfelle. :lol:

 

320 Hk med mindre enn 1,3 BAR ladetrykk er bedre enn de fleste andre det er naturlig å sammenligne seg med.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

just4fun: etter hva jeg er blitt fortalt så er din topp modifisert og du hadde 1.7bar på 3000rpm hvor jeg er passert 2bar. Jeg har også sammenlignet med min bror sin som hadde T34 med ar.48. Men regner med du skal ut på polly sin rulle å teste din der også. Min bror har testet bilen min og han sa at han hadde ikke hatt sjangs å holde følge. Dette var når bilen var med steg1 chip og jeg mistet endel på lavere turtall når jeg fikk ny chip. Dette er nok bare justeringssak så bryr meg lite om det bortsett fra at den fortsatt er tidligere enn T34 med ar.48 Hvor mye toppeffekt det blir vet jeg ikke enda, men blir veldig spennende. Er fornøyd med alt over 350hk. og dette er selvsagt på HELT std motor.

 

grunnen til at motoren min raste er fortsatt litt uvisst, men kan være kombinasjon av flere ting bla std eksosanlegg, tap av bensintrykk som kan komme av dårlige ledninger som jeg burde skiftet for lenge siden eller dårlig bensintrykksregulator. Eneste som er sikkert er at det har blitt vanvittig varmt.

 

210hk på 4000rpm hmmm.....

 

forøvrig så synes jeg det ser ut til å være 230hk på 4000rpm. tror du har tittet på momentkurven.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

just4fun: etter hva jeg er blitt fortalt så er din topp modifisert og du hadde 1.7bar på 3000rpm hvor jeg er passert 2bar. Jeg har også sammenlignet med min bror sin som hadde T34 med ar.48. Men regner med du skal ut på polly sin rulle å teste din der også. Min bror har testet bilen min og han sa at han hadde ikke hatt sjangs å holde følge. Dette var når bilen var med steg1 chip og jeg mistet endel på lavere turtall når jeg fikk ny chip. Dette er nok bare justeringssak så bryr meg lite om det bortsett fra at den fortsatt er tidligere enn T34 med ar.48 Hvor mye toppeffekt det blir vet jeg ikke enda, men blir veldig spennende. Er fornøyd med alt over 350hk. og dette er selvsagt på HELT std motor.

 

grunnen til at motoren min raste er fortsatt litt uvisst, men kan være kombinasjon av flere ting bla std eksosanlegg, tap av bensintrykk som kan komme av dårlige ledninger som jeg burde skiftet for lenge siden eller dårlig bensintrykksregulator. Eneste som er sikkert er at det har blitt vanvittig varmt.

forøvrig så synes jeg det ser ut til å være 230hk på 4000rpm. tror du har tittet på momentkurven.

 

 

Virker jo litt rart, ett en raser en motor, vist du vet om de tingene du nevner er/kan være problem.

Siden du og pelle prøver og tenke på det meste i forkant. og er bare tullinger og hobby mekanikkere som prøver seg frem. Det går jo fint ann og finne alle løsningene hjemme på pc`en om hva som virker, og hva som ikke virker.

 

Att noen tester bilen, og sier min bil går ikke like godt.. er jo ikke ekstremt troverdig.

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Link to comment
Share on other sites

Tommy w: Hvor har du dette fra? det er jo litt vesentlig om det står 48 eller 63 hus på den. Etter en tlf samtale me deg når vi var på vei hjem fra skogen sist, da ladet jo 34 me 48 hus vel så tidlig som swisssssssser turbo'n din...

 

Pelle: Hvordan kan du si at det aldri har hendt deg? Det hender ALLE! Og det er bare sånn verden er.

Hvorfor raser motoren til t? Hvorfor en oppbrent cosworth på broen? har alt dette vært nøye planlagt og utregnet fra deg?

Jeg har enda ikke blitt imponert over noe av det du har kommet med...

 

Og når mr Husnes kommer med det kjempe tilbudet. Der han til og med tar kostnadene fra egen lomme, så stikker du av med halen mellom beina.

 

Over til den fordelings kassen, hvordan kan du si at den er bra? noen ganger spinner den på 2 hjul, og noen ganger på 3 hjul. Ja dette så jeg med egne øyne, ikke noen utregnet teori fra en formel som jeg leste meg til på internett.

 

Du tok ikke den nei. Det var selvsagt en spøk. Jeg er av den oppfatning at vi alle har noe å lære, ALLTID, men jo mindre man kan og vet jo større avstand vil det være mellom egne teorier og praksis. Dette er noe man ser når man hører på de som har erfaring, en egenskap jeg har stor respekt for.

 

Takk det samme.

 

Når det gjelder resonementet ditt ang. fordelingskassen så er det kjekt å se at også du har humoristisk sans. Jeg tok den. :lol:

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Så dere er kommet fram til tenningsbank og for lite bensin var pga for trang eksos...

 

njaaaa... skeptisk

 

Og forresten, lader kun 1.4

Det var og det trykket camilla kjørte 1.08 på rudskogen med. Dette var også første gang hun kjørte cosworth med 4x4!

Edited by jusf4fun
Link to comment
Share on other sites

OT: Så dere er kommet fram til tenningsbank og for lite bensin var pga for trang eksos...

 

njaaaa... skeptisk

 

Og forresten, lader kun 1.4

Det var og det trykket camilla kjørte 1.08 på rudskogen med. Dette var også første gang hun kjørte cosworth med 4x4!

 

OT: I forhold til påstanden din så er jeg minst like skepisk som deg. Resonementet stinker. Vet ikke hvor du henter opplysningene din fra, men i forhold til nøyaktigheten så ser det ut til å komme sørfra.

 

Javel?? Og så?? :blink:

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...