Jump to content

KRX 400


RS 1000

Recommended Posts

Guest Magnus

Er vel de samme stemmene som finnes ang turboer...

 

Det jeg ikke skjønner er at de skryter så fælt av de quaife kassene som "alle" andre i verden ikke får til å holde. Mens i england så går fixit for å være så godt som skuddsikkert....

 

Men i uk kan de sikkert ikke det de driver med der heller da så...

Link to comment
Share on other sites

Jepp har 100% tiltro på tubovalget mitt også, bortsett fra en ting som muligens NTS greiene kan være bedre på enn gt serie, holdbarhet. Det ble til slutt en GT3082 med antisurge hus forresten. :-)

 

:lol: Gjorde du virkelig det. Jeg synes at dere er helt vill. :lol: Anti surge må du ha da, men fikk du skikkelig anti surge eller dilleutgaven?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Snakket med en kar som er godt inni turbotrim, hovedsaklig Honda, men har vært borti det meste. Han jobber i AT-Performance btw.

Fortalte om denne turboen og han visste godt hva det var for noe, og fortalte at dette VAR en virkelig god turbo som lader tidlig og leverer effekten.

Eneste han ikke kunne forsvare er prisen! Men han ga den bare gode ord, og jeg stoler på han!

Link to comment
Share on other sites

Dere vet det? Men da har du/dere bremsepapirer vel?

 

 

joda det må de jo ha . hvorfor det ikke kommer ut kan jo mange spekulere i :huh:

1. resutatet er så svimlende bra at de vil ha det for seg selv ,fordi de ikke unner andre en bil som går bra :wacko:

2. egentlig har de ikke et bremsepapir som viser en bra forbedring kontra turbonetic /garret men i sin iver etter å påstå att deres eget produkt er en klasse for seg blir det bare masse prat å null fakta :lol:

3.pelle vekk må jo ha nær kontakt med nts så merkelig at ikke de sammen har utviklet et bra oppsett MED papierer ??

4. pelle vekk er så glad i nts turboer at han er innhabil he he

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

Jepp har 100% tiltro på tubovalget mitt også, bortsett fra en ting som muligens NTS greiene kan være bedre på enn gt serie, holdbarhet. Det ble til slutt en GT3082 med antisurge hus forresten. :-)

 

 

hvor mye skal du dra ut av den da?

 

Er vel de samme stemmene som finnes ang turboer...

 

Det jeg ikke skjønner er at de skryter så fælt av de quaife kassene som "alle" andre i verden ikke får til å holde. Mens i england så går fixit for å være så godt som skuddsikkert....

 

Men i uk kan de sikkert ikke det de driver med der heller da så...

 

 

kem er det som skryter så fælt?? bare den holder til 500hk så er jeg fornøyd :lol:

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Vingle,

 

Motoren min blir temmelig lik din bare et hakk større turbo og svenskeinnsug med 3" spjeld.

 

 

blir grom motor da :) husk å sett inn long studs, er det eneste jeg angrer på at jeg ikke gjorde :blush:

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er Benjamin i den røde Escorten dere sikter til og fantaserer om en gåen Fix-It kasse på, så kan jeg bekrefte at kassen IKKE er gåen ,men fordeligskassen.

 

**** det er mange "synsere" og "troere" her! Hva er det dere egentlig prøver å bevise?? Er mye drittslenging om Fix-It kasser som ryker i hytt og pine, men tror ikke dere skal uttale dere så mye FØR dere VET at det er tilfelle.. Skjønner at det er Benjamin sin bil dere snakker om, men hvem har sagt at kassen hans er røket da?? En stemme inni hodene deres?? :angry:

 

 

Sorry da, fordelingskassen røk...

Var en stemme som fulgte etter følget fra åsane da dette skjedde, var en rød cossi, støgg skyline, og fin supra som holdt temmelig god fart før fordelingskassen røk....

Er jo ikke første gangen, og sikkert ikke siste den ryker. Men skal man ha værst bil så må det vell gå utover kjørelengde går jeg ut i fra.

Drittslenging att en bil ikke går under 5000rpm. og att den røk den kvelden? Tja. Viss noen er så hårsår att de ikke tåler og høre det så...

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Link to comment
Share on other sites

Vingle,

 

Motoren min blir temmelig lik din bare et hakk større turbo og svenskeinnsug med 3" spjeld.

 

Sorry litt offtopic (forsåvidt en del av det her uansett kanskje, hehe ;)), men hva er svenskeinnsug?

 

Forresten grom turbo du har valgt deg, ser ut som et bra alternativ til GT35, håper du poster resultater når det blir ferdig :)

Edited by Hansi

91 Sierra Cosworth 4x4

Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing

Prosjekt

Link to comment
Share on other sites

Vingle, joda blir 4 longstuds i den!

 

Hansi, takker! joda, skal nok få lagt opp noen papirer etterhvert, men er langt frem enda.

Svenskeinnsug er et ganske simpelt innsug, som kan brukes med div. forskjellige spjeld, mitt spjeld er fra en bmw 535, innsuget skal vistnok duge til ca 700hk. er bare et langt kammer med spjeld i front.

Link to comment
Share on other sites

Sorry da, fordelingskassen røk...

Var en stemme som fulgte etter følget fra åsane da dette skjedde, var en rød cossi, støgg skyline, og fin supra som holdt temmelig god fart før fordelingskassen røk....

Er jo ikke første gangen, og sikkert ikke siste den ryker. Men skal man ha værst bil så må det vell gå utover kjørelengde går jeg ut i fra.

Drittslenging att en bil ikke går under 5000rpm. og att den røk den kvelden? Tja. Viss noen er så hårsår att de ikke tåler og høre det så...

 

 

BENSPEED NÅ MÅ DU SVARE hehe, med org fordeling og gal mann bak rattet så gikk det slikt, hjalp han igår og skifte, nå går den supert i følge BENSPEED :lol: :blush: :rolleyes: :wub:

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

BENSPEED NÅ MÅ DU SVARE hehe, med org fordeling og gal mann bak rattet så gikk det slikt, hjalp han igår og skifte, nå går den supert i følge BENSPEED :lol: :blush: :rolleyes: :wub:

 

 

Konge.

Håper han stiller neste gang på iekås på 201M. Så kansje Arve Rogn får litt konkuranse...

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Link to comment
Share on other sites

Dere vet det?

 

Men da har du/dere bremsepapirer vel?

"Vi" har byttet fra Garrett T serie/Turbonetics turboer til HPX 500, IRX 450, KRX 400 og SRX 300 med klar effektøkning i hvert tilfelle. At bilen går merkbart bedre etter turbobyttet er godt nok for oss.

 

Nei.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

joda det må de jo ha . hvorfor det ikke kommer ut kan jo mange spekulere i :huh:

1. resutatet er så svimlende bra at de vil ha det for seg selv ,fordi de ikke unner andre en bil som går bra :wacko:

2. egentlig har de ikke et bremsepapir som viser en bra forbedring kontra turbonetic /garret men i sin iver etter å påstå att deres eget produkt er en klasse for seg blir det bare masse prat å null fakta :lol:

3.pelle vekk må jo ha nær kontakt med nts så merkelig at ikke de sammen har utviklet et bra oppsett MED papierer ??

4. pelle vekk er så glad i nts turboer at han er innhabil he he

 

Må de? Hvorfor?

1. Prøver å informere, men du ser hvordan det går.

2. Prøv å kjøre 201 M på 8,13 sek og 142 km/t med en 4x4 Cosw. med steg 3 +Netics snurre på 1,3 BAR.

3. Da blir motivet mitt plutselig å tjene penger, ett tvilsomt motiv for anbefalinger. Det er åpent for hvem som helst å ta frem en trimsats. Jeg foreslår IRX 450, BD 10 kammer, Siemens 3102 dyser og chip fra pukkelrygg til dem som er så opptatt av hester. Bør være lett omsettelig salgsvare, men da mitt opplegg er heller uvanlig vil ett chip tilpasset denne motoren ikke være korrekt for ett vanlig oppsett. Slikt vil ikke jeg selge.

4. Det er pga egenskapene disse turboen har. Som du ser er det ingen foreslår alternativer. (Til tross for hvor enkelt dette er til Cosworth) ;)

 

Konge.

Håper han stiller neste gang på iekås på 201M. Så kansje Arve Rogn får litt konkuranse...

 

Ja, 3 røde Escort Cosworther + Cosworth Racing 1 med 545 hk m.fl. vil gi god underholdning.

 

GT3082R (aka 3040R)

Slik ble kompressorhuset,ported Shroud (Anti-surge) Machining Option: ported_shroud.jpg

 

min motor har jo forresten også havnet på benken til EBB nå :-)

 

Akkurat.

Ja jeg "hørte" det.

 

kem er det som skryter så fælt??

 

bare den holder til 500hk så er jeg fornøyd :lol:

Ett godt spørsmål, det som er blitt påpekt er at flere biler med fix-it kasser er blitt tatt av veien etter problemer med disse. Fix-it DREVSATSENE er ikke nevnt med ett ord.

 

Det er opp til deg! Med SM4 har du større muligheter enn mange andre, bare du vet å utnytte dem.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Ja, 3 røde Escort Cosworther + Cosworth Racing 1 med 545 hk m.fl. vil gi god underholdning.

 

 

Ja ingen tvil om at det hadde blitt underholdning, stiller jeg vist resten stiller :)

 

Det er opp til deg! Med SM4 har du større muligheter enn mange andre, bare du vet å utnytte dem.

 

 

Ja sm4 har masse og by på som jeg ikke har prøvd ut enda, begynner med å få bilen på veien atter en gang hehe, men går fremover der i gården ja :)

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

PELLE VÆCK! Kan du tømme PM-innboksen din?!?

Gi meg et hint på PM når det er gjort!

 

Du har PM.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Guest gbraen

Idag har jeg bestilt meg KRX400 som skal brukes på 4wd-motoren, så da får jeg se hvordan det blir. Oppdatering følger...

Link to comment
Share on other sites

regner med du blir fornøyd, men husk at dersom du skal dra noe potensialet ut av den så må du spandere en live-maping med tenning.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

Guest gbraen

Må det, men vet ikke helt hvordan jeg skal løse dette. Har chip fra Motorsport Developments med closed loop lambda, lagd for T34 og grådyser.

 

Tar kanskje en tur til England da?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har snakket med pukkelrygg og han virker som en kjempe kar og kommer til å ta kontakt med ham når jeg skal få mappet min. han holder riktig nok til på østlandet

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

Hva er egentlig forskjellen på KX, IRX, SX osv?

Ligger det noe i de forskjellige navnene? tenker da ikke på hk ratingen.

If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports???

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...