Jump to content

KRX 400


RS 1000

Recommended Posts

Legg merke til at vi som kjenner motorens eier best, begge har avsluttet diskusjonen her inne.

Benjamin har tross alt ikke startet eller ønsket denne diskusjonen om motoren hans her inne. Det kan jeg respektere, så det er ikke snakk om å gjemme seg.

 

 

syns kansje diskusjonen har passert den konkrete motor ,å dreie seg om turbo /effekt å tidlig ladetrykk

 

 

Noterer meg, som så ofte før, at det er dem uten erfaring med disse turboene som har så mye imot dem og NTS. De som jeg kjenner til som har forsøkt dem er storfornøyd, inkludert Benjamin når han får bilen på veien, det er jeg sikker på. I England er det flere som har gitt seg med GT serie turboer på Cosworth pga at de ikke holder, så vi få se hva fasiten sier i slutten av sesongen.

 

 

i tråden sier du han er fornøyd ,husnes sier han ikke er det ??

tror ikke mange har noe spes i mot deg eller nts men vil gjerne se noe fakta

ikke bare prat .

 

For å si det slik, se litt på det som er lagt ut som fakta i denne tråden og tenk litt over det og sammenligne gjerne med andre resultater, ikke bare sett fokus på at det er en NTS turbo.

 

fakta i denne tråden viser bare en motor som er bremset ,med et resultat som ikke kan kalles å være bedre enn det tråden la opp til ,heller motsatt

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

Ang turboer fra NTS/STS og Garrett/Turbonetics/noe annet:

Kan ikke noen som skal bremse en motor snart, ordne så "vi" får se hvem av disse turboene som har best kurve, tidligst ladetrykk, mest effekt etc.?

 

Jeg har ikke nok peilig på turboer til å uttale meg om noen av dem, men jeg ser ganske lett hvem som har egenskapene jeg nevner over her utifra et bremsepapir. Under like forhold selvsagt.

 

Jeg har lagt min irritasjon over NTS på hylla, og skal være den første til å gratulere hvis de har revolusjonert turbo-verdenen. At dem leverer turboer til rallycross eller bilcross bryr meg fint lite.

Link to comment
Share on other sites

Motoren er bremset, klarte ikke 700hk på racefuel... 698 tror jeg... var turboen som var begrensningen.

Påtide og legge ut bremsepappiret...

Edited by GranadaMK1

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Link to comment
Share on other sites

698,6 hp. Altså 1,4/700 eller 0,002 % fra målet.

Ja, vi venter...

For å komme litt tilbake til opprinnelig topic, så kan jeg nevne at Tommy W vant autoslalom i helgen med sin Cosworth 4x4 med steg 1 chip og KRX 400 turbo.

Grattis mann, godt gjort!

 

Ang turboer fra NTS/STS og Garrett/Turbonetics/noe annet:

Kan ikke noen som skal bremse en motor snart, ordne så "vi" får se hvem av disse turboene som har best kurve, tidligst ladetrykk, mest effekt etc.?

 

Nå kjører gatebilHenrik, KH turbo, Ovar m.fl. GT3582R og Benjamin og den blå MK1 Escorten SX700, så gatebiltreffene kan faktisk bli interessante i år. Skulle bli lett å sammenligne da. ;)

Edited by Pelle Væck

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

698,6 hp. Altså 1,4/700 eller 0,002 % fra målet.

Ja, vi venter...

For å komme litt tilbake til opprinnelig topic, så kan jeg nevne at Tommy W vant autoslalom i helgen med sin Cosworth 4x4 med steg 1 chip og KRX 400 turbo.

Grattis mann, godt gjort!

 

Det er helt rævva og bomme sånn på målet!!!

 

Neida.. helt topp dette gutta. Gratulerer så mye!

Bra resultat.

If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports???

Link to comment
Share on other sites

Ja, nå nærmer det seg kraftig sannhetens time for hva NTS sin SX 700 turbo klarer på 2,0L Cossie motor.

 

Håpet om resultat på vanlig pumpe bensin ser slik ut:

 

700 + hk med en plass mellom 2,0 og 2,6 BAR ladetrykk.

300 hk ved 4000 o/min.

Løselig anslås kompen til hele 9,35:1. :blink: (Nei, ikke race fuel :lol: )

 

Gjett om dette blir spennende da?

 

Hvorden ligger du/dere an?

 

 

698,6 hp. Altså 1,4/700 eller 0,002 % fra målet.

Ja, vi venter...

For å komme litt tilbake til opprinnelig topic, så kan jeg nevne at Tommy W vant autoslalom i helgen med sin Cosworth 4x4 med steg 1 chip og KRX 400 turbo.

Grattis mann, godt gjort!

Nå kjører gatebilHenrik, KH turbo, Ovar m.fl. GT3582R og Benjamin og den blå MK1 Escorten SX700, så gatebiltreffene kan faktisk bli interessante i år. Skulle bli lett å sammenligne da. ;)

 

Det var vel ikke hele målet..

Hvordan gikk det forresten med 300hk på 4000 o/min?

Og over 700 skulle den klare på vanlig bensin?

 

Grattis Tommy W :)

Jepp, blir spennende å se hvordan det fungerer i praksis :)

91 Sierra Cosworth 4x4

Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing

Prosjekt

Link to comment
Share on other sites

698,6 hp. Altså 1,4/700 eller 0,002 % fra målet.

Ja, vi venter...

For å komme litt tilbake til opprinnelig topic, så kan jeg nevne at Tommy W vant autoslalom i helgen med sin Cosworth 4x4 med steg 1 chip og KRX 400 turbo.

Grattis mann, godt gjort!

Nå kjører gatebilHenrik, KH turbo, Ovar m.fl. GT3582R og Benjamin og den blå MK1 Escorten SX700, så gatebiltreffene kan faktisk bli interessante i år. Skulle bli lett å sammenligne da. ;)

henrik kommer til og kjøre med 1,8bar og 98 bensin som tilsier ca 600hk 650nm so ska bli løye og sjå, men og sammenligne benny sin og henrik sin blir vel litt feil eller?? 698hk 810nm 2,4 bar racefuel..Eg trur du har misforstått poenget mitt pelle eg har ikkje noko mot nts eg.. all ære te dåke vist dåke har ein turbo som er bra og holdbar, eg kjører lett på ein sånn turbo hadde han vært so bra som du seier den er, over 700hk på 98 okt sa du og benny fekk 632hk da e då eg tviler litt ... og då begynner du me denna teori delen din som du riktignok er flink på og sei at det er motoren som er problemet, e da løye eg blir oppgitt.. i tillegg får eg høyra at du aldri har bygd ein einaste motor sjøl?? men du utaler deg som du ikkje har gjort anna i heile ditt liv, det er da eg blir so øveraska over... når du bygge deg ein motor sjøl så du har noko og visa til så skal eg heller ta deg litt meir alvorlig e drit lei av alle teoretikarane som seier du skal gjere sånn og sånn, men som aldri har gjort dette fysisk sjøl.... i tillegg gjer eg deg kjangs på kjangs til og prøve turboane dåkas for og sjå om dei virkeli er slik du seier, men får ingen respons då må eg gå for det eg har prøvd ut sjøl so eg synst funker greit. Det rekner eg med du og hadde gjort...........

 

 

Raimond

Edited by HUSNES PIT STOP
Link to comment
Share on other sites

1. Enig om noe, uenig i noe.

2. Ja. :)

3. Som sagt: Den som lever får se...., uansett ingen ære til meg, jeg lager ikke gode turboer.

Om noen ser en stripe i lakken som jeg selv og mange andre hverken ser eller føler så er det noe jeg kan leve med.

19. mai er det Streel legal så da får vi se hvem som stiller med hva og hva resultatet blir.

 

Antar at du ser likheten mellom motorene til gatebilHenrik og KH turbo. Ser du forskjellene også? Sjekk litt og se hva du kommer til.....

ka meiner du pelle??

Link to comment
Share on other sites

1. Henrik kommer til og kjøre med 1,8bar og 98 bensin som tilsier ca 600hk 650nm so ska bli løye og sjå, men og sammenligne benny sin og henrik sin blir vel litt feil eller?? 698hk 810nm 2,4 bar racefuel.

 

2. Eg trur du har misforstått poenget mitt pelle eg har ikkje noko mot NTS eg.. all ære te dåke vist dåke har ein turbo som er bra og holdbar, eg kjører lett på ein sånn turbo hadde han vært so bra som du seier den er, over 700hk på 98 okt sa du og benny fekk 632hk da e då eg tviler litt ... og då begynner du me denna teori delen din som du riktignok er flink på og sei at det er motoren som er problemet, e da løye eg blir oppgitt..

 

3. I tillegg får eg høyra at du aldri har bygd ein einaste motor sjøl?? men du utaler deg som du ikkje har gjort anna i heile ditt liv, det er da eg blir so øveraska over...

 

4. Når du bygge deg ein motor sjøl så du har noko og visa til så skal eg heller ta deg litt meir alvorlig e drit lei av alle teoretikarane som seier du skal gjere sånn og sånn, men som aldri har gjort dette fysisk sjøl.... i tillegg gjer eg deg kjangs på kjangs til og prøve turboane dåkas for og sjå om dei virkeli er slik du seier, men får ingen respons då må eg gå for det eg har prøvd ut sjøl so eg synst funker greit. Det rekner eg med du og hadde gjort...........

Raimond

 

Ikke for å være frekk, men kan du være brydd med å bruke punktum, komma og stor bokstav slik at postene dine blir lettlest? Jeg er rimelig sikker på at vi alle vil sette stor pris på det.

 

1. Jeg antar at også "benny" kommer til å kjøre vanlig bensin og 632 hk (momentet vet vi ikke før du legger ut papirene slik du har sagt). Escort Cosworth 4x4 er også tyngre og har større drivverkstap enn MK2én til Henrik.

600 hk i MK2 Escort mot 632 hk i en Escort Cosworth 4x4 vil bli interessant, men jeg forstår bekymringen for jeg tror også at denne bilen blir en hard nøtt å knekke for de fleste.

 

2. Vil også si at jeg tror du overvurderer meg. Jeg kan levere NTS turboer med god rabatt til de i miljøet rundt meg som skulle være interessert i dette. Jeg fortjener ingen, og tar derfor heller ingen, kreditt for hverken effektiviteten eller kvaliteten på turboene i Extrem serien.

 

3. Jeg blir også overrasket over alt jeg hører om min egen person. Mye rart, lite sant. For diskusjones skyld kan vi godt si at jeg i hele mitt liv har vært innelåst i en liten leilighet midt i sentrum av en by. (Sannheten derimot, er at senest i går kveld var han som sist kjøpte motor av meg oppom for å fortelle hvor fornøyd han er, og at mitt neste prosjekt er i gang, blokk og stempler er nettopp returnert fra maskinering og er klar for montering av dyser for stempelkjøling. Hysj, ikke si det til noen :) )

 

4. Beklager dette Husnes Pit Stop, men sannheten osv osv...............

Du og den superpraktiske og supererfarne superfileren din som du forguder og som i tillegg skryter over å ikke ha hatt reine hendre på 25 år eller noe, totalvraket toppen til benny i løpet av få minutter og besørget ett ekstrautlegg i størreleseorden kr. +/- 30 000,- var det vel?

For meg er dette ett typisk eksempel på det som skjer når man kåt og galen ukritisk kaster seg over verktøyet og ikke sørger for å undersøke alle de teoretiske sidene med aktuelle motor før man setter i gang å praktisere. Denne ødeleggende og kostbare oppførselen er noe jeg, i motsetning til alt for mange praktikere, absolutt vil unngå så derfor undersøker jeg så mye som mulig på forhånd og før jeg setter i gang med noe og/eller anbefaler noe.

Det underlige er at det virker som praktikerene stadig vekk føler seg så truet av oss teoretikere at vi hele tiden skal kritiseres fordi vi er nøyaktige. Vi føler oss overhode ikke truet av dere, noe som demonstres med at det alltid er dere som FØRST mister fokus på sak og angriper person.

 

"Alle" sier nå at SX 700 er helt tom på 698 hk og du er nok enig i dette. Siden du/dere har skrudd mye mer på Cosworthmotorer enn det jeg har så skulle følgende spørsmål være enkelt å besvare.

 

A. Hvilken del kan/må man bytte på denne motoren slik at effekten økes til langt over 700 hk med samme turbo, luft og fuelmengde?

B. Hvilke ytterligere modifikasjoner vil du foreslå som vil gi så godt som enhver motor effektøkning? (selv med samme turbo)

 

I tillegg har jeg i løpet av kvelden i går og tidlig natt spekulert, undersøkt og funnet ut at man greit skal kunne øke effekten på denne motoren betydelig enda. Husk at 1% utgjør hele 7 hk.

 

Jeg tør påstå at dersom turboen, fra den hvite 511 hk 4x4 vingebilen som "alle" prøver, men ingen (med unntak av Ystebø) greier å ta, hadde vært satt på denne motoren så hadde effekten stupt til langt under 500 hk pga "mismatch" i oppsettet. Ikke turboen sin feil da heller. Dette må nå ikke misforstås og oppfattes som negativ kritikk, noe det korrekte svaret på spørsmål A og B vil vise og det er opp til deg/dere.

 

Det er som kjent stor forskjell på kvantitet på den ene side og kvalitet og effektivitet på den andre....

Edited by Pelle Væck

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Ikke for å være frekk, men kan du være brydd med å bruke punktum, komma og stor bokstav slik at postene dine blir lettlest? Jeg er rimelig sikker på at vi alle vil sette stor pris på det.

 

1. Jeg antar at også "benny" kommer til å kjøre vanlig bensin og 632 hk (momentet vet vi ikke før du legger ut papirene slik du har sagt). Escort Cosworth 4x4 er også tyngre og har større drivverkstap enn MK2én til Henrik.

600 hk i MK2 Escort mot 632 hk i en Escort Cosworth 4x4 vil bli interessant, men jeg forstår bekymringen for jeg tror også at denne bilen blir en hard nøtt å knekke for de fleste.

 

2. Vil også si at jeg tror du overvurderer meg. Jeg kan levere NTS turboer med god rabatt til de i miljøet rundt meg som skulle være interessert i dette. Jeg fortjener ingen, og tar derfor heller ingen, kreditt for hverken effektiviteten eller kvaliteten på turboene i Extrem serien.

 

3. Jeg blir også overrasket over alt jeg hører om min egen person. Mye rart, lite sant. For diskusjones skyld kan vi godt si at jeg i hele mitt liv har vært innelåst i en liten leilighet midt i sentrum av en by. (Sannheten derimot, er at senest i går kveld var han som sist kjøpte motor av meg oppom for å fortelle hvor fornøyd han er, og at mitt neste prosjekt er i gang, blokk og stempler er nettopp returnert fra maskinering og er klar for montering av dyser for stempelkjøling. Hysj, ikke si det til noen :) )

 

4. Beklager dette Husnes Pit Stop, men sannheten osv osv...............

Du og den superpraktiske og supererfarne superfileren din som du forguder og som i tillegg skryter over å ikke ha hatt reine hendre på 25 år eller noe, totalvraket toppen til benny i løpet av få minutter og besørget ett ekstrautlegg i størreleseorden kr. +/- 30 000,- var det vel?

For meg er dette ett typisk eksempel på det som skjer når man kåt og galen ukritisk kaster seg over verktøyet og ikke sørger for å undersøke alle de teoretiske sidene med aktuelle motor før man setter i gang å praktisere. Denne ødeleggende og kostbare oppførselen er noe jeg, i motsetning til alt for mange praktikere, absolutt vil unngå så derfor undersøker jeg så mye som mulig på forhånd og før jeg setter i gang med noe og/eller anbefaler noe.

Det underlige er at det virker som praktikerene stadig vekk føler seg så truet av oss teoretikere at vi hele tiden skal kritiseres fordi vi er nøyaktige. Vi føler oss overhode ikke truet av dere, noe som demonstres med at det alltid er dere som FØRST mister fokus på sak og angriper person.

 

"Alle" sier nå at SX 700 er helt tom på 698 hk og du er nok enig i dette. Siden du/dere har skrudd mye mer på Cosworthmotorer enn det jeg har så skulle følgende spørsmål være enkelt å besvare.

 

A. Hvilken del kan/må man bytte på denne motoren slik at effekten økes til langt over 700 hk med samme turbo, luft og fuelmengde?

B. Hvilke ytterligere modifikasjoner vil du foreslå som vil gi så godt som enhver motor effektøkning? (selv med samme turbo)

 

I tillegg har jeg i løpet av kvelden i går og tidlig natt spekulert, undersøkt og funnet ut at man greit skal kunne øke effekten på denne motoren betydelig enda. Husk at 1% utgjør hele 7 hk.

 

Jeg tør påstå at dersom turboen, fra den hvite 511 hk 4x4 vingebilen som "alle" prøver, men ingen (med unntak av Ystebø) greier å ta, hadde vært satt på denne motoren så hadde effekten stupt til langt under 500 hk pga "mismatch" i oppsettet. Ikke turboen sin feil da heller. Dette må nå ikke misforstås og oppfattes som negativ kritikk, noe det korrekte svaret på spørsmål A og B vil vise og det er opp til deg/dere.

 

Det er som kjent stor forskjell på kvantitet på den ene side og kvalitet og effektivitet på den andre....

Eg forguder ingen eg pelle det er det som er forsjellen på meg og deg.

å bruke tid for og diskutere med deg gidder eg faktisk ikkje for du står på ditt og har alltid rett. Du får skrive ka du vil her inne så får dei velge og høyre på deg dei som vil.....

Link to comment
Share on other sites

1.Eg forguder ingen eg pelle det er det som er forsjellen på meg og deg.

2. Å bruke tid for og diskutere med deg gidder eg faktisk ikkje.

3. For du står på ditt og har alltid rett.

4. Du får skrive ka du vil her inne så får dei velge og høyre på deg dei som vil.....

 

Takk for at du tok oppfordingen. Det er mye lettere å lese nå.

1. Nnjjaaa..., nå er nå det der en påstand som faktisk er feil. Jeg forguder ingen jeg heller. Det er stor forskjell på denne forgudingen ("som er kommet inn på banen" i denne diskusjonen) og det å ha respekt og beudring for andre mennesker som holder ett mye høyere kompetansenivå enn en selv, men at jeg har respekt og beundring for noen få og utvalgte personer som er særdeles kompetente, det benekter jeg ikke.

2. Ok. Det bestemmer du.

3. Ja. I dette tilfelle fordi jeg sjekket nøye på forhånd hva som er riktig. Nei, jeg har selvsagt ikke alltid rett.

4. Det er vel hele poenget med slike forum, men takk likevel. :)

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dere som skal til Vålerbanen kan bl.a glede dere til å se denne i aksjon, som også kjører med 700 hk turbo fra NTS. :)

 

http://www.gatebil.no/index.php?id=1388&pageid=116

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Saaben du mener? Det var mange biler på den sida der...

 

Ja.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

It`s a revolution :wacko:

 

Mulig det.

Jeg er ingen Saab ekspert så derfor forholder jeg meg til at den her omtales som en Saab 9-3 Turbo.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

er det virkelig så vanskelig å legge ut noen bremsepapirer? og det å kritisere husnes for skrivinga er bare teit, jeg klarer fint å lese hva han skriver. og hvem bryr seg forresten om du sitter igjen med 87,- etter salg av en slik turbo? jeg vil se resultater, ikke mye svadateorier om hvor fantasisk denne turboen er.

tror folk har slått opp telt og leirbål rundt grøten jeg.

 

og forresten, er vel relativt få her inne som bryr seg om hva denne turboen presterer i rally og i traktorer(?) og spesielt i saaber, velkommen til fmcn.no/fmcn (les cosworth)

 

glemte en ting, er virkelig 1,4/700 - 0,002%? er 30/60 - 0,5% da? du er rå til å regne.

(les 30 av 60, dvs 50%). 1,4 av 700 blir da 0,2%, noe som er vesentlig mer.

 

arg: (700x0,2)/100 = 1,4.

Edited by armani

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

hmm, jo savner noen papirer her ja.

 

men om ca en månes tid (om alt skjer som planlakt) så kommer jeg til å bremse motoren min med denne irx 450 turbon.. så da skal jeg iallefall legge ut noen pappirer så dere får kverrulert litt!

"Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain"

 

~Henry Ford

Link to comment
Share on other sites

hmm, jo savner noen papirer her ja.

 

men om ca en månes tid (om alt skjer som planlakt) så kommer jeg til å bremse motoren min med denne irx 450 turbon.. så da skal jeg iallefall legge ut noen pappirer så dere får kverrulert litt!

 

 

Hva er oppsettet ditt da, og hvor mye effekt har du som mål å oppnå med dette?

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Maps på KRX 400 turbo???

 

Utleveres ikke. Eneste jeg vet er at IRX450S går med 82-83% virkningsgrad.

 

hmm, jo savner noen papirer her ja.

 

men om ca en månes tid (om alt skjer som planlakt) så kommer jeg til å bremse motoren min med denne irx 450 turbon.. så da skal jeg iallefall legge ut noen pappirer så dere får kverrulert litt!

 

Blir spennende det. Se til at motoren mappes til denne turboen. Med netics chip får du netics resultat.

 

er det virkelig så vanskelig å legge ut noen bremsepapirer? og det å kritisere husnes for skrivinga er bare teit, jeg klarer fint å lese hva han skriver. og hvem bryr seg forresten om du sitter igjen med 87,- etter salg av en slik turbo? jeg vil se resultater, ikke mye svadateorier om hvor fantasisk denne turboen er.

tror folk har slått opp telt og leirbål rundt grøten jeg.

 

og forresten, er vel relativt få her inne som bryr seg om hva denne turboen presterer i rally og i traktorer(?) og spesielt i saaber, velkommen til fmcn.no/fmcn (les cosworth)

 

glemte en ting, er virkelig 1,4/700 - 0,002%? er 30/60 - 0,5% da? du er rå til å regne.

(les 30 av 60, dvs 50%). 1,4 av 700 blir da 0,2%, noe som er vesentlig mer.

 

arg: (700x0,2)/100 = 1,4.

 

Det siste der er riktig.

698,5/700 = 0,997857 så man mangler 0,002, men selvsagt blir det 0,2%. Min feil.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

maps på denne krx turbo???

 

hva er maps ?

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

Ang turboer fra NTS/STS og Garrett/Turbonetics/noe annet:

Kan ikke noen som skal bremse en motor snart, ordne så "vi" får se hvem av disse turboene som har best kurve, tidligst ladetrykk, mest effekt etc.?

 

Jeg har ikke nok peilig på turboer til å uttale meg om noen av dem, men jeg ser ganske lett hvem som har egenskapene jeg nevner over her utifra et bremsepapir. Under like forhold selvsagt.

 

Jeg har lagt min irritasjon over NTS på hylla, og skal være den første til å gratulere hvis de har revolusjonert turbo-verdenen. At dem leverer turboer til rallycross eller bilcross bryr meg fint lite.

 

En vennlig handling av KH Turbo (og Hansi) å legge ut bremsepapirene med GT3582 turbo. (7,7-7,8:1 i komp?)

Resultatet til Husnes og gatebil Henrik med GT3582 ligger også på nett.

Det lille jeg vet om Sx 700 på cosworthmotor er over 1,0 BAR på 3500 o/min, 305 hk ved 4400 o/min og over 800 NM på 5600, i tillegg har denne motoren ca. 9,35:1 i komp.

Nå kan du, hvis du gidder, sammenligne litt. :)

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Skal titte litt på det, men igjen: Under like forhold..

 

Flott, men kan du forklare litt om hva du mener med:"Under like forhold.."

 

 

 

hva er maps ?

 

http://www.turbobygarrett.com/turbobygarre...2R_714568_3.htm

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...