Jump to content

KRX 400


RS 1000

Recommended Posts

Mener det du påstår i hovedtrekk: KRX400 skal gi bedre effekt/momentkurve enn sine konkurenter... Skal det være vits å sammenligne, må utgangspunktet være det samme: en standard turbomotor, kun modifisert med skikkelig toppakning, større eksos og ic... Nå har tilogmed NTS sagt det sjøl, den klarer ikke mer enn 350hk, og i tillegg da med høyere ladetrykk enn sine konkurenter...

 

Hjelper lite med hyggelig pris på turbo, om det meste i motor må byttes for å få utbytte av dens potensiale... Bedre med bolt-on turbo som leverer varene uten noe mere svada og hokus pokus...

 

En anna stor forskjell her er nok den at hadde du sitte på med to far gone sin cossie, ville du nok ikke sagt at denne har en lite effektiv kjørbarhet, og det er jo sånn de fleste vil ha det... Rask i praksis, ikke bare på papiret...

 

Jeg bruker den som målestokk da den er uten tvil den mest start-raske og effektive cossien jeg har prøvd/sitte på med...

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Ååå, kom an igjen! Selvsagt er det slik. En motor må bygges slik at den optimaliserer den valgte turboen egenskaper for at man skal kunne få utnytte turboen til fulle. Slik har det alltid vært. Det er jo derfor man vanligvis senker komp når man skal makse en T34 (eller annen Garrett turbo for den saks skyld.)

 

 

ja dette er likt for alle ,men alle har ikke like mye penger og kan ikke bruke i tusenvis på deler de ikke trenger .

de fleste eiere av cosworth forholder seg til en tilnærmet standar motor og trimmer den .

derfor er det veldig relevant hva som kan komme ut av ting som ikke krever motoren i atomer og utall av utskiftninger av deler .

 

 

 

 

Det er jeg enig i og så langt har det vist seg, for oss iallefall, at det er en helt klar effektøkning ved å bytte ut en T34 med en KRX400. Dette er målt med G-måler flere ganger.

 

 

 

intresant om du kunne opplyse om disse målingene var gjort på like vilkår ??'

er de reelle burde du kunne komme med de faktiske G målene og

 

 

 

 

NEI! Det vet vi IKKE. Da må, som ett minimum, pukkelrygg inn på banen og si hva Tommy W har av åpningstider og tenning på antatt maks effekt og det samme for to far gone og så må vi i tillegg vite dysenummer og bensintrykk.

 

 

 

intresant siden jeg har chip fra pukkelrygg he he :lol: dertil er det vanlige bosch grønne dyser

 

 

 

 

 

Jeg påstår at det er ett godt og riktig valg til de som har en originalmotor i sin Cosworth og som ønsker å få ett godt resultat som mulig, uten at det baller på seg, dvs BD10 kammer. Ord som revolusjon osv er det andre enn meg som bruker i sine beskrivelser.

 

nts var mer moderate enn deg her ,de opplyste at det var mulig og oppnå bedre resultat med andre turboer HVIS ikke motoren ble tilpasset

 

 

 

 

 

Skal man på død og liv har 400 hk så får man dette lettere ved å kjøpe seg en større turbo. En større turbo er da også det rette valget da en innstillig om at 398 hk er tragisk dårlig og 401 hk er himmelen avslører at man ikke har skjønt at det er hele dreiemomentkurven som er vesentlig og som avgjør om bilen fungerer og er rask eller ikke.

 

helt enig med deg men som trådstarter referete du til 400 hk deg sjøl å takke for det talle :lol: :lol: he he

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

Gir dere aldri opp diskusjonen på disse turboene? Har en kompis med T34, han sier at han ikke får fullt trykk før 3700 omdr.

 

Har selv hatt en E50 netics og tror ikke den er så dårlig, er jo god for 450 hk. Med helt original innmat i motoren hadde jeg fullt trykk på 3500 omdr, og jeg kjørte 2,1 bar på fullt, stabil på 1,9-1,95. Så hvorfor betale mer?

 

Geir.

Link to comment
Share on other sites

Er da f... ikke snakk om å være tilhenger av hverken ditt eller datt, men her handler det om å få fakta på bordet, noe teoretikerne her trekker seg mer og mer vekk fra...

 

Står fortsatt åpent tilbud om å bruke min bil til å teste dette... Men nå er det visst ikke så viktig alikevel... Kun kveruleringen som intresserer folk...

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

denne turboen er lik som de fleste til den dagen det kommer papirer på noe annet, vist den er så bra skal eg kjøpe meg en sjøl, men imorgen så regner jeg med tommy w legger ut papirene som det står svart på hvit når ladetrykk kommer, kor bra det registeret er og bla bla gleder oss til det gjør vi ikke?

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Hehe, ikke engang leverandøren av turbo støtter opp om dine bastante meninger om denne turboen,

men du har vel bedre greie på dette enn de sjøl du?

 

Hehehe, jeg påstår ikke at du ikke sier sannheten, men du har sikkert forståelse for at jeg stoler mer på det Mats sier enn det du skriver. ;)

 

Nei, det har jeg definitivt ikke. Jeg nøyer meg med å informere om hvilke erfaringer vi har med en slik turbo + litt ekstra. :)

 

At enkelte overdriver innoldet og betydningen i det som skrives, av en eller flere grunner, er det lite å gjøre med.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Har jeg i det hel tatt sagt noe om KRX-en her?! :wacko:

 

 

nei du har ikke det du ble nok dratt med i dragsuget he he

 

Hehehe, jeg påstår ikke at du ikke sier sannheten, men du har sikkert forståelse for at jeg stoler mer på det Mats sier enn det du skriver. ;)

 

Nei, det har jeg definitivt ikke. Jeg nøyer meg med å informere om hvilke erfaringer vi har med en slik turbo + litt ekstra. :)

 

At enkelte overdriver innoldet og betydningen i det som skrives, av en eller flere grunner, er det lite å gjøre med.

 

 

må si det taler til NTS fordel at de ikke er like påståelig som deg.

det litt ekstra er jo temmelig ensporet nts turboer i bøtter og spann må si jeg savne andre gode forslag til turboer fra din side .

er det en mulighet at i sin iver er det flere som overdriver her ???

 

denne turboen er lik som de fleste til den dagen det kommer papirer på noe annet, vist den er så bra skal eg kjøpe meg en sjøl, men imorgen så regner jeg med tommy w legger ut papirene som det står svart på hvit når ladetrykk kommer, kor bra det registeret er og bla bla gleder oss til det gjør vi ikke?

 

 

jo jeg må si at de papirene vil jeg mer en gjerne se :-)håpe bare vi slippe bortforklaringer etterpå hvis de er dårlige .

håpe og motor vare lenge nok til at tallene komme på papir he he :lol:

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

1. Mener det du påstår i hovedtrekk: KRX400 skal gi bedre effekt/momentkurve enn sine konkurenter... Skal det være vits å sammenligne, må utgangspunktet være det samme: en standard turbomotor, kun modifisert med skikkelig toppakning, større eksos og ic...

 

2. Nå har tilogmed NTS sagt det sjøl, den klarer ikke mer enn 350hk, og i tillegg da med høyere ladetrykk enn sine konkurenter...

 

3. Hjelper lite med hyggelig pris på turbo, om det meste i motor må byttes for å få utbytte av dens potensiale... Bedre med bolt-on turbo som leverer varene uten noe mere svada og hokus pokus...

 

4. En anna stor forskjell her er nok den at hadde du sitte på med to far gone sin cossie, ville du nok ikke sagt at denne har en lite effektiv kjørbarhet, og det er jo sånn de fleste vil ha det... Rask i praksis, ikke bare på papiret...

 

5. Jeg bruker den som målestokk da den er uten tvil den mest start-raske og effektive cossien jeg har prøvd/sitte på med...

 

1. Dette er helt korrekt.

 

2. Er du sikker på det?

 

3. Det der er tullprat. Du får ikke ut 420 hk av en E46 eller 430 hk ut av en T34 på en slik motor som du beskriver. Ei heller 400 hk av en KRX 400.

Det jeg sier er at KRX 400 vil levere bedre varer enn de andre turboene på en slik motor.

 

4. Det stemmer sikkert og det er akkurat dette som er riktig og viktig å fokusere på. Virkelig bra.

 

5. Har dere sett hva Tommy W har kjørt og sammenlignet? Med bedre luftfilter og uorigianlt eksosanlegg er det realistisk at dette vil kunne forbedres.

 

 

nei du har ikke det du ble nok dratt med i dragsuget he he

må si det taler til NTS fordel at de ikke er like påståelig som deg.

det litt ekstra er jo temmelig ensporet nts turboer i bøtter og spann må si jeg savne andre gode forslag til turboer fra din side .

er det en mulighet at i sin iver er det flere som overdriver her ???

jo jeg må si at de papirene vil jeg mer en gjerne se :-)håpe bare vi slippe bortforklaringer etterpå hvis de er dårlige .

håpe og motor vare lenge nok til at tallene komme på papir he he :lol:

 

Er de ikke? Hmm. :lol:

 

Du vet, vi har alle våre favoritter, hvorfor skulle vi ellers bruke tid på dette Ford forumet. Det samme gjelder turboer. Noen liker Turbonetics, andre Garrett GT serien og jeg NTS turboer og det av flere grunner. Flowprep er én av dem, og det leverer ingen andre .

 

Jeg får faktisk endel hyggelig Pm med spørsmål om div turboer. Etter hvert som vi diskuterer så viser det seg, gang etter gang, at det ikke er så enkelt å finne gode alternativer til en overkommelig pris til Cosworth.

 

At jeg overdriver skal jeg ikke bombastisk benekte, men jeg tillater meg å si at jeg betviler det.

 

Det er i orden. Hvis samme bil/motor som beskrevet blir testet på samme rulle/benk med flere forskjellige turboer og mappet og hvis ikke KRX400 får den dreiemomentkurven med mest areal, da skal jeg innrømmer at jeg har tatt feil, uten bortforklaringer, greit nok?

Edited by Pelle Væck

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

2. Er du sikker på det? JA, null tvil om det...

 

3. Det der er tullprat. Du får ikke ut 420 hk av en E46 eller 430 hk ut av en T34 på en slik motor som du beskriver. Ei heller 400 hk av en KRX 400.

Det jeg sier er at KRX 400 vil levere bedre varer enn de andre turboene på en slik motor.

 

Har jeg eller noen andre her sagt at de leverer nok til 400hk? NEI.

Er faktisk kun du som sier krx400 leverer nok til 400hk, og likevel skal levere ladetrykket raskere enn de det her blir sammenlignet med...

 

5. Har dere sett hva Tommy W har kjørt og sammenlignet? Med bedre luftfilter og uorigianlt eksosanlegg er det realistisk at dette vil kunne forbedres.

 

Tja, vi mangler jo fortsatt papirer på kurvene du skryter så av... vi kan jo ikke alle reise til han for å oppleve bilen, så da burde jo i det minste ett papir dukke opp...

 

Rart du ikke i samme stund drar fram effektiviteten ved en kompressor med det samme også da, for en riktig bygd motor der ville garantert laget mange sure ansikt ved en test på bane f.eks... Var inne på tanken jeg, men når prisen er skyhøy, og fortsatt ikke har allverden til effekt på topp av register, er det uintresant å gjøre da jeg også liker toppfart, ikke bare aks...

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Må bare gi litt støtte til Pelle her siden det er så få andre som gjør det.

Når jeg spør han om turbo spørsmål på pm angående garrett turboer, så gir han gode og konstruktive svar og har ikke på langt nær

den holdning at det kun er krx400 som gjelder.

Har fått mange gode råd fra han.

Helt klart en person med masse kunnskaper.

Ford Escort 1.8 si

Ford Escort 2.0i 4x4 "Cosworth"

Link to comment
Share on other sites

2. JA, null tvil om det...

 

3. Har jeg eller noen andre her sagt at de leverer nok til 400hk? NEI.

Er faktisk kun du som sier krx400 leverer nok til 400hk, og likevel skal levere ladetrykket raskere enn de det her blir sammenlignet med...

 

5. Tja, vi mangler jo fortsatt papirer på kurvene du skryter så av... vi kan jo ikke alle reise til han for å oppleve bilen, så da burde jo i det minste ett papir dukke opp...

 

Rart du ikke i samme stund drar fram effektiviteten ved en kompressor med det samme også da, for en riktig bygd motor der ville garantert laget mange sure ansikt ved en test på bane f.eks... Var inne på tanken jeg, men når prisen er skyhøy, og fortsatt ikke har allverden til effekt på topp av register, er det uintresant å gjøre da jeg også liker toppfart, ikke bare aks...

 

2. Kjekt at du er sikker.

 

3. Ja. Wingdude har sagt flere ganger at selgeren av E46 turboer sier at den leverer til 420 hk og har lagt ut bremsepapirer på 438 hk. Det samme gjelder 430 hk T34.

Motoren som han og Trigger bygget hadde portet topp mm og klarte 380,2 hk ved ca. 1,7 BAR ladetrykk. Resultatet på en standard motor med høyere komp og uportet topp er nok endel lavere. Hva hadde E46 klart da tror du? 350 med elendig spool up?

Ja, jeg sier at ladetrykket kommer tidligst med KRX400 av disse 400 hk turboene. Ingen av dem vil klare 400 hk på din motor uten mye tilpassing.

 

5. Var det ikke du som nettopp sa at det viktigst hvordan bilen funker praksis og ikke på papiret.

 

Jeg har nevnt effektiviteten på TURBOEN og med dette menes hvordan hele turboen fungerer, ikke bare kompressoren. Det er ikke på kompressorsiden hemmeligheten og den store forskjellen ligger, skjønner du.

 

Skyhøy pris? Hva skal man si med unntak av at kvalitet koster og at turboen er den mest avgjørene delen man velger for resultatet sin del. Det er helt klart IKKE plassen å spare penger hvis man har ønske om ett godt resultat.

Edited by Pelle Væck

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

3. Det der er tullprat. Du får ikke ut 420 hk av en E46 eller 430 hk ut av en T34 på en slik motor som du beskriver. Ei heller 400 hk av en KRX 400.

Det jeg sier er at KRX 400 vil levere bedre varer enn de andre turboene på en slik motor.

 

her tror jeg vi er 100prosent enige 400 hk er ikke oppnåelig det måtte i så fall bare være for å sprenge turbo og dertil fare for motorras

vet at for eks e46 har bremset mer men ingen vil vel gå god for at dette holder lenger enn ut døra .

må jo anta at vi snakker om ting som fungere lenge nok til å ta et oljeskift .

at krx 400 levere best til lik (orginal motor ) er vi ikke enige om

noe nts og bekreftet pr tlf

 

 

 

 

4. Det stemmer sikkert og det er akkurat dette som er riktig og viktig å fokusere på. Virkelig bra.

kan godt være tommy w sin bil går bedre :lol: men hvor er papir ??

 

5. Har dere sett hva Tommy W har kjørt og sammenlignet? Med bedre luftfilter og uorigianlt eksosanlegg er det realistisk at dette vil kunne forbedres.

 

vi har ikke sett bilen hans annet enn på film .syns ikke den så ut til å gå noe bedre enn bilen til mark1 for eksempel

at han kjøre med standar luftfilter er en ting men standar eksos og opp i 2 bar lade trykk blir bare dumt :wacko:

 

 

 

Du vet, vi har alle våre favoritter, hvorfor skulle vi ellers bruke tid på dette Ford forumet. Det samme gjelder turboer. Noen liker Turbonetics, andre Garrett GT serien og jeg NTS turboer og det av flere grunner. Flowprep er én av dem, og det leverer ingen andre .

 

 

hadde du vært motorbygger og sett kr og øre fly kan det være du hadde tenkt litt mer på alternativer

 

 

 

Jeg får faktisk endel hyggelig Pm med spørsmål om div turboer. Etter hvert som vi diskuterer så viser det seg, gang etter gang, at det ikke er så enkelt å finne gode alternativer til en overkommelig pris til Cosworth.

 

 

helt sant :closedeyes: men pose og sekk kommer i 2 sorter selv i 2007

 

 

 

At jeg overdriver skal jeg ikke bombastisk benekte, men jeg tillater meg å si at jeg betviler det.

 

jada tvile ikke:-)

 

 

Det er i orden. Hvis samme bil/motor som beskrevet blir testet på samme rulle/benk med flere forskjellige turboer og mappet og hvis ikke KRX400 får den dreiemomentkurven med mest areal, da skal jeg innrømmer at jeg har tatt feil, uten bortforklaringer, greit nok?

 

ja uten tvil det beste utsagnet i tråden:-)

Edited by to far gone

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

Pelle:

 

Fikk ikke mer enn 1,3 bar på rulla uansett hva jeg justerte på bleed-ventilen pga fjæra i (jeg kaller det wastegateklokka) var for liten.

Eksostrykket åpnet wastegateventilen ved 1,3bar.

 

Nå har jeg satt inn en med strammere fjær, stod 25psi på den, da kan jeg øke trykket.

Tenkte jeg skulle opp 0,1 bar til 1,7 bar, men vet ikke om jeg kommer til å øke noe mer enn det.

 

Morten

- 77 Ford Escort MK2 RS2000 Zakspeed

- 88 Ford Sierra RS Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Guest T-KING65

Tror egentlig ikke MR. Rallycross er særlig interessert i originale Cossier , men hvwem vet..

 

" de holdt det helt åpent at man kunne få bedre resultater med for eks t34 enn krx 400 hvis man hadde en std cosworth motor ,som skulle være org og ikke settes opp for krx400 .

Den trengte bla annet høyere komp ,andre kammer , genrør , for og nevne noe

ingen av disse tingene var nødvendig men for full utnyttelse måtte man bygge motor med bla nevte deler . "

 

Dette er jo reneste vaet .

De mener en må sette på alt dette for å ha en 400hk Cossi motor med KRX400 . :lol:

Helt Latterlig . HVEM gidder dette ?

 

Hva med å bare sette på en GT2860RS (koster jo MYE mindre enn en KRX400 og) .

Vi klarer jo lett 350-380hk med disse turboene , og de har meget rask spoolup .

Edited by T-KING65
Link to comment
Share on other sites

så 350hk med en gt28rs er greit, men under 400hk med krx400 så er den bare møk? :huh:

 

 

nei abselutt ikke , men dennë tråden går vel på og trimme en tilnærmet standar cosworth motor til intil 400 hk

vet jo at 400 hk er mulig på standar innmat .

så er jo det store tema hvor for du mest igjen for pengene konta hk ??

hvilken turbo har tidligst spol up og samtidig levere bra med moment/hk

vi sier ikke at krx 400 er møkk men tvile på den er best uten og ha sett noe som helst papir som underbygge det .

tolket t king sitt innlegg slik at det var prisen som gjorde han ville ha gt28rs turbo

blir jo for dyrt og bygge om hele motor slik som nevnt,og deretter sitte med 400hk

nts antydet jo selv 350 hk på 1.8 bar som jo fremdeles bare er en antydning ,men etter det pelle vekk har skrevet i utallige tråder vet de jo hva de snakke om :lol:

 

Tror egentlig ikke MR. Rallycross er særlig interessert i originale Cossier , men hvwem vet..

 

" de holdt det helt åpent at man kunne få bedre resultater med for eks t34 enn krx 400 hvis man hadde en std cosworth motor ,som skulle være org og ikke settes opp for krx400 .

Den trengte bla annet høyere komp ,andre kammer , genrør , for og nevne noe

ingen av disse tingene var nødvendig men for full utnyttelse måtte man bygge motor med bla nevte deler . "

 

Dette er jo reneste vaet .

De mener en må sette på alt dette for å ha en 400hk Cossi motor med KRX400 . :lol:

Helt Latterlig . HVEM gidder dette ?

 

Hva med å bare sette på en GT2860RS (koster jo MYE mindre enn en KRX400 og) .

Vi klarer jo lett 350-380hk med disse turboene , og de har meget rask spoolup .

 

har du en link til denne turboen ??

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

vi får no se hvordan denne turboen funker på en sliten motor i dag. Sist jeg kjørte bilen så gikk den virkelig dårlig iforhold til gamle motoren så ikke ha for store forventninger, men lades skal det.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

vi får no se hvordan denne turboen funker på en sliten motor i dag. Sist jeg kjørte bilen så gikk den virkelig dårlig iforhold til gamle motoren så ikke ha for store forventninger, men lades skal det.

 

bra det :) mange her som er spente på resultat selv om det ikke vil på noen måte være optimalt når motor er sliten ,

når det er sagt er vel mange cosworth motorer som er slitne inkludert min B) he he

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

bra det :) mange her som er spente på resultat selv om det ikke vil på noen måte være optimalt når motor er sliten ,

når det er sagt er vel mange cosworth motorer som er slitne inkludert min B) he he

 

skal nok sette klakke rekord der ihvertfall. hehe klakker som en gammel kjerring. hehe bilen er nå endelig klar og jeg er straks på vei. :D

Om resultatene ikke blir så voldsomme så spiller det lite rolle for meg da det bare er en midlertidig fase. :D

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...