Jump to content

KRX 400


RS 1000

Recommended Posts

IRX450 er mye mer krevende enn krx400 med tanke på motoroppsettet. KRX400 oppleves som en turbo som gjør bilen enda mer lett kjørt enn std T3. (Ikke at den får tidligere ladetrykk, men av den grunn at motoren fløder bedre pga større turbin og derfor blir mer effektiv når en kjører uten ladetrykk. Merket dette spesielt i en oppoverbakke som med std T3 gikk på 4 gir ble fartsøkning med krx400.) IRX450 blir så stor igjen at motoroppsettet må forandres.

 

Livemapping kommer forhåpentligvis i løpet av noen mnd. Og da blir det vel ett ferdig resultat som viser potensialet i en forholdsvis std cosworth motor med små forandringer.

 

 

Å hva mener du må til for å se potensialet i en IRX450 da... Lurer fordi jeg har bygger motor nå, og har en ny IRX liggende klar på hylla her...

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

sånn jeg ser det loffen;

irx450 vil nok gjøre at du havner på rundt 430hk (hvis du krysser fingra). over 400hk, altså over t34 .63 / e50, syns ikke jeg det er noe vits i å bygge såppas drøyt for den lille effekten. for at det skal bli bra må du uansett porte, bytte kammer, grenrør og innsug. da havner du nærmere 500 med en garret gt30xx turbo istedenfor å kaste bort penger på småtteri som irx.

Edited by armani

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

sånn jeg ser det loffen;

irx450 vil nok gjøre at du havner på rundt 430hk (hvis du krysser fingra). over 400hk, altså over t34 .63 / e50, syns ikke jeg det er noe vits i å bygge såppas drøyt for den lille effekten. for at det skal bli bra må du uansett porte, bytte kammer, grenrør og innsug. da havner du nærmere 500 med en garret gt30xx turbo istedenfor å kaste bort penger på småtteri som irx.

 

 

Hehe, er igrunn enig med deg der, men kjøpte denne pga jeg fikk den råbillig, og i ettertid har en kamerat kjøpt cosworth med samme turbo og grønndyseoppsett... Funker bra den...

 

Håper jeg skal klare å vippe over 400hk iallefall, med standard topp, men anna innsug og grenrør...

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

en bra bygget motor på ca 500hk er gromme greier. fredrik bredas vingebil bremser rundt 600, og den har samme drag i bunn som mitt t34-oppsett. forskjellen er på topp hvor det bare kommer mer og mer og mer :D

perfekt..

 

 

Breda sitt oppsett er "litt" dyrere enn hva lommeboka og 205 blokka mi kan tåle... hehe

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Breda sitt oppsett er "litt" dyrere enn hva lommeboka og 205 blokka mi kan tåle... hehe

 

 

når noen av de som digger nts turbo kan vise til et slikt bygg som bilen til breda kan de begynne å hevde at de har noe ekstra bra ,ikke før . 300 og 400 hk cosworther er dusinvare he he :rolleyes:

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

det var så vanskelig å få med deg en utskrift fra bremsingen? måtte den innom photoshop først?

 

det ble lagret på maskinen til polly slik som sist og vil bli publisert på nett. Derfor er det litt vanskelig å legge ut noe som er avhengig av andre som jeg heller ikke har tilgang til. :D

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

Å hva mener du må til for å se potensialet i en IRX450 da... Lurer fordi jeg har bygger motor nå, og har en ny IRX liggende klar på hylla her...

 

litt mer kubikk og litt mer komp gjør ingenting.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

|Eg har ein stor turbo alikavel so er den ikkje so galen i bunn 4000rpm 240hk 298lbft 4500rpm 358hk420lbft 5000rpm 591,4hk621,3 lbft......

 

men til gjengjeld har du en av tidenes dårligste momentkurver. Og det selv etter du har slept ned ladetrykket. Momentet faller vesentlig mer enn ladetrykket. Det er ikke noen sammenheng. Hvorfor?

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

litt mer kubikk og litt mer komp gjør ingenting.

 

 

Hehe, ja da er det jo mye vits igrunn... Kan ikke skjønne åssen dere kan skryte dette oppi skyene når man kan få bedre resultater med andre turboer og slippe å gjøre en svak blokk, enda svakere...

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Hehe, ja da er det jo mye vits igrunn... Kan ikke skjønne åssen dere kan skryte dette oppi skyene når man kan få bedre resultater med andre turboer og slippe å gjøre en svak blokk, enda svakere...

 

tenker han mener å endre slaglengde og derfor motorvolum, ikke borring.

dette mener jeg er håpløse kostnader for så lav effekt.

 

vi har ennå ikke sett et skikkelig papir av en nts-turbo på cosworthmotor, enda tråden ble startet i mars 2007.

Edited by armani

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

tenker han mener å endre slaglengde og derfor motorvolum, ikke borring.

dette mener jeg er håpløse kostnader for så lav effekt.

 

vi har ennå ikke sett et skikkelig papir av en nts-turbo på cosworthmotor, enda tråden ble startet i mars 2007.

 

Ok, regnet ikke det som ett alternativ av samme grunn som du nevner... latterlig høy kostnad for så lite effekt... Med høyere komp, og man fremdeles tenker lade 1.7- 1.8, ville ikke blokka mi holdt spess lenge trur jeg... Nei jeg får vel bare se åssen det går.. NTS trudde jeg burde klare rett over 400hk med standard motor og dette ladetrykket... Time will show...

 

hehe, nei det er rett og slett flaut, sett fra deres side... Får legge ut mitt når den tid kommer jeg da... Blir vel flaut det også... hehe

Edited by Loffen

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Ok, regnet ikke det som ett alternativ av samme grunn som du nevner... latterlig høy kostnad for så lite effekt... Med høyere komp, og man fremdeles tenker lade 1.7- 1.8, ville ikke blokka mi holdt spess lenge trur jeg... Nei jeg får vel bare se åssen det går.. NTS trudde jeg burde klare rett over 400hk med standard motor og dette ladetrykket... Time will show...

 

hehe, nei det er rett og slett flaut, sett fra deres side... Får legge ut mitt når den tid kommer jeg da... Blir vel flaut det også... hehe

 

du vil klare å få effekten, men kurven på momentet blir bare middelmådig slik som på andre turboer. Begynner litt seint for vestlandsveier.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

du vil klare å få effekten, men kurven på momentet blir bare middelmådig slik som på andre turboer. Begynner litt seint for vestlandsveier.

 

jeg tror ikke du veit hva du snakker om. har du noen gang kjørt en bil med t34???? funker knallbra.

Edited by armani

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

jeg tror ikke du veit hva du snakker om. har du noen gang kjørt en bil med t34????

 

ja.. faktisk.. funker bra de, men det store problemet er at hvis en velger .48hus så gir de seg mye på turtall og bruker en .63 hus så begynner de seint.

faktisk de med .55hus som er omtrent like tidlig som de med .48 og holder løpet omtrent som .63 disse er vanskelig å få fatt i og de funker som f.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

jeg syns ikke min .63 kommer seint, er akkuratt passe i mine øyne ved denne effekten.

 

på en vestlandsvei så kommer de altfor seint. vi er langt mer avhengig av å få litt drag uten å måtte hive inn første gir når vi kommer ut av svinger i 50kmt f.eks. da ser du vel selv at det blir feil med .63. ellers må en gire om kassen. :D

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

på en vestlandsvei så kommer de altfor seint. vi er langt mer avhengig av å få litt drag uten å måtte hive inn første gir når vi kommer ut av svinger i 50kmt f.eks. da ser du vel selv at det blir feil med .63. ellers må en gire om kassen. :D

 

 

Kjøre fortere da vettu :lol: Er jo bare gøy å kaste bilen rundt svingene på smale vestlandsveier... hehe

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

men til gjengjeld har du en av tidenes dårligste momentkurver. Og det selv etter du har slept ned ladetrykket. Momentet faller vesentlig mer enn ladetrykket. Det er ikke noen sammenheng. Hvorfor?

det er alikavel meir moment i motoren min på 7000rpm enn du noken gong kommer til og få :P grunnen til momentet faller er ladetrykkskurven kombisjon med 82 slag og kammer ...du har jo so lite moment i motoren din so da er bra du har flat moment kurve og ikkje fallende for da hadde du måtta ut og skubba i gang bilen din hehe......

Link to comment
Share on other sites

det er alikavel meir moment i motoren min på 7000rpm enn du noken gong kommer til og få :P grunnen til momentet faller er ladetrykkskurven kombisjon med 82 slag og kammer ...du har jo so lite moment i motoren din so da er bra du har flat moment kurve og ikkje fallende for da hadde du måtta ut og skubba i gang bilen din hehe......

 

vi får ta oss ett drag da.. så skal jeg vente på deg sånn som sist. :D problemet med ditt oppsett blir vel kjørbarhet tenker jeg.. å få fart på bilen uten å spinne. :D

 

Kjøre fortere da vettu :lol: Er jo bare gøy å kaste bilen rundt svingene på smale vestlandsveier... hehe

 

kommer litt ann på hvor smale. hehe mange av de veiene her omkring tillater kun lav fart og da er en avhengig av å ha litt krefter i bunn..

Edited by tommy w

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

vi får ta oss ett drag da.. så skal jeg vente på deg sånn som sist. :D problemet med ditt oppsett blir vel kjørbarhet tenker jeg.. å få fart på bilen uten å spinne. :D

 

 

 

kommer litt ann på hvor smale. hehe mange av de veiene her omkring tillater kun lav fart og da er en avhengig av å ha litt krefter i bunn..

ja det skal vi gjør 2wd mot 4wd :)sånn som sist haha når har du venta på meg ??

 

vi får ta oss ett drag da.. så skal jeg vente på deg sånn som sist. :D problemet med ditt oppsett blir vel kjørbarhet tenker jeg.. å få fart på bilen uten å spinne. :D

 

 

 

kommer litt ann på hvor smale. hehe mange av de veiene her omkring tillater kun lav fart og da er en avhengig av å ha litt krefter i bunn..

du får komme opp på valle på drag so ska eg reisa opp der e 402m der og trackbite eikås er jo vanlig drit asfalt so du spinner 201m me 300hk og 2wd men stiller eg......

 

vi får ta oss ett drag da.. så skal jeg vente på deg sånn som sist. :D problemet med ditt oppsett blir vel kjørbarhet tenker jeg.. å få fart på bilen uten å spinne. :D

 

 

 

kommer litt ann på hvor smale. hehe mange av de veiene her omkring tillater kun lav fart og da er en avhengig av å ha litt krefter i bunn..

trur faktisk eg ska stilla med bmwen mot deg hehe (diesel)

Link to comment
Share on other sites

ja det skal vi gjør 2wd mot 4wd :)sånn som sist haha når har du venta på meg ??

 

 

du får komme opp på valle på drag so ska eg reisa opp der e 402m der og trackbite eikås er jo vanlig drit asfalt so du spinner 201m me 300hk og 2wd men stiller eg......

 

 

trur faktisk eg ska stilla med bmwen mot deg hehe (diesel)

 

er mer redd for BMWen din enn cosworthen. hehe

 

hva er kjappeste tid du får kjøre på thundervalle uten bur?

 

Sliter selv med grepet i starten på Eikås. Derfor så dårlige 60ft tider. hehe

 

Måtte vente på deg på rudskogen bla. Ventet egentlig ikke, men clutchen hang seg opp pga dårlig opplegg fra ford så kom aldri lengre enn 1gir.. var jo faktisk nesten i mål før du kom. hehe hvordan er tidene din fra Eikås da? Tenker mest på de uten drivverksproblemer. Fikk det selv så sist jeg stilte var mindre vellykket siden utgående aksling røk. :S

 

det er alikavel meir moment i motoren min på 7000rpm enn du noken gong kommer til og få :P grunnen til momentet faller er ladetrykkskurven kombisjon med 82 slag og kammer ...du har jo so lite moment i motoren din so da er bra du har flat moment kurve og ikkje fallende for da hadde du måtta ut og skubba i gang bilen din hehe......

 

Hvor tidlig gir kammene dine seg egentlig?

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

er mer redd for BMWen din enn cosworthen. hehe

 

hva er kjappeste tid du får kjøre på thundervalle uten bur?

 

Sliter selv med grepet i starten på Eikås. Derfor så dårlige 60ft tider. hehe

 

Måtte vente på deg på rudskogen bla. Ventet egentlig ikke, men clutchen hang seg opp pga dårlig opplegg fra ford så kom aldri lengre enn 1gir.. var jo faktisk nesten i mål før du kom. hehe hvordan er tidene din fra Eikås da? Tenker mest på de uten drivverksproblemer. Fikk det selv så sist jeg stilte var mindre vellykket siden utgående aksling røk. :S

 

 

 

Hvor tidlig gir kammene dine seg egentlig?

kammene ruser lett 9000rpm men da med heilt anna kam just... men er ikkje uten grunn momentet detter eg stillte masse overlapp nettop pga so høgt moment men det er fortsatt for høgt hadde eg retarda innsugskammen so hadde eg fått ein mykje flatare kurve, men da kan du vel sjøl tenke deg ka som hadde sjedd 900nm på 7000rpm??. det er meiningen kurven skulle ned.. det har eg skreve fra post 1. Hadde til og med dalande trykk for og få ned momentet da det allerede er 50nm over det blokka liker....

Link to comment
Share on other sites

kammene ruser lett 9000rpm men da med heilt anna kam just... men er ikkje uten grunn momentet detter eg stillte masse overlapp nettop pga so høgt moment men det er fortsatt for høgt hadde eg retarda innsugskammen so hadde eg fått ein mykje flatare kurve, men da kan du vel sjøl tenke deg ka som hadde sjedd 900nm på 7000rpm??. det er meiningen kurven skulle ned.. det har eg skreve fra post 1. Hadde til og med dalande trykk for og få ned momentet da det allerede er 50nm over det blokka liker....

 

hva med å legge listen på 800nm og gjerne 800hk?

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...