Jump to content

KRX 400


RS 1000

Recommended Posts

Hadde ikke hørt om comp før faktisk. Ser ut som ombygde netics turboer? eller er det egne komponenter?

 

Er egne.. Ser helt identiske ut som GT turboene. Mange som ikke har hørt om Comp, men fler og fler som er begynt å bruke dem her i Norge nå.

 

http://www.compturbo.com/

 

http://www.compturbo.com/spotlight/Videos.php

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Kommer til å kjøpe meg ein T3 super trim 60 eg..

Håper den funker greit på grønt oppsett :)

 

Skal visst være veldig rask å det liker eg!

Trenger ikkje 400hk i ein "kosebil" ^_^

 

hvilke endringer er gjort på motoren din i forhold til orginal? kun bar map, cooler, eksos, chip og dyser? eller noe mer? åssen blir det med den turboen du tenker på i forhold til org 2wd turbo, og hvor mye tenker du å lade?

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

Er egne.. Ser helt identiske ut som GT turboene. Mange som ikke har hørt om Comp, men fler og fler som er begynt å bruke dem her i Norge nå.

 

http://www.compturbo.com/

 

http://www.compturbo.com/spotlight/Videos.php

 

Synes kompressorhuset på en del av de så ut som netics ser du.. Men blir spennende å se resultatet ditt da. Noe dyrere enn garrett ser det ut som.

Link to comment
Share on other sites

Skulle jeg prøvd noe annet enn Garrett, så frister Borg Warner og Precision sine turboer :)

 

Borg Warner har jeg og lyst å prøve, men Precision er vel bare garrett turboer med annet navn? Delene går om hverandre ihvertfall.

Link to comment
Share on other sites

Synes kompressorhuset på en del av de så ut som netics ser du.. Men blir spennende å se resultatet ditt da. Noe dyrere enn garrett ser det ut som.

 

Raimond sa at utvendig så du ikke forskjell på GT serien og Comp turboene.Vet egentlig hvordan resultatet blir ;) Men er LITT dyrere enn GT turboen, men bedre ;)

 

Skulle jeg prøvd noe annet enn Garrett, så frister Borg Warner og Precision sine turboer :)

 

Precision turboen er ganske mye billigere, og omtrent samme type turbo som Comp. Men Comp har mye feitere lyd.. hehe..

Edited by Cosworth Racing1

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Raimond sa at utvendig så du ikke forskjell på GT serien og Comp turboene.Vet egentlig hvordan resultatet blir ;) Men er LITT dyrere enn GT turboen, men bedre ;)

 

 

 

Precision turboen er ganske mye billigere, og omtrent samme type turbo som Comp. Men Comp har mye feitere lyd.. hehe..

 

Ja prisen på Precision er bra den. Gleder meg til å høre hvordan det går. Mulig jeg slenger gt turboen hvis det går bra :lol:

Link to comment
Share on other sites

Kommer til å kjøpe meg ein T3 super trim 60 eg..

Håper den funker greit på grønt oppsett :)

 

Skal visst være veldig rask å det liker eg!

Trenger ikkje 400hk i ein "kosebil" ^_^

For underholdningen sin del, kan ikke du referere salgsargumentene du ble servert??? :lol:

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår ikke hva diskusjonen er lenger.. krx400 turboen krever modifisering for å passe cosworth og den gir ikke 400hk på en cosworth-motor. T34 er et bedre alternativ, enten med 48 eller 63 hus.. Over T34 er neste steg GT3071r eller GT3076r med tilhørende komponenter som har vist seg å fungere godt. hvorfor kaste bort masse penger på noe som aldri har gitt tall, istedenfor å bruke det på ting man vet fungerer? alle jeg har sett med denne krx400 turboen ligger på rundt 320hk + at den ser helt åndssvak ut i mottorrommet (vridd mot høyre og skaper merkelig knekk på downpipe). isåfall har jeg bedre tro på irx450, men igjen, jeg ville valgt gt3071r.

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår ikke hva diskusjonen er lenger.. krx400 turboen krever modifisering for å passe cosworth og den gir ikke 400hk på en cosworth-motor. T34 er et bedre alternativ, enten med 48 eller 63 hus.. Over T34 er neste steg GT3071r eller GT3076r med tilhørende komponenter som har vist seg å fungere godt. hvorfor kaste bort masse penger på noe som aldri har gitt tall, istedenfor å bruke det på ting man vet fungerer? alle jeg har sett med denne krx400 turboen ligger på rundt 320hk + at den ser helt åndssvak ut i mottorrommet (vridd mot høyre og skaper merkelig knekk på downpipe). isåfall har jeg bedre tro på irx450, men igjen, jeg ville valgt gt3071r.

 

For oss som ikke lever i en verden der peak tall betyr alt, så kan det jo være greit å se på alternativer. Tall er heller ikke alt, og altfor mange henger seg opp i at de skal ha "400hk" på papiret, uavhengig av hvordan bilen faktisk presterer, istedenfor omvendt! Respons, spoolup etc teller mye mer for "følelsen" av en kjapp bil, enn det peak effekt gjør.

 

Etter å ha hatt en 525i turbo, med 333hk/516nm vs en "krx400" cosworth, med 340hk/440nm, så føles(og er) cosworth`en betraktelig kjappere, enn det bmw`en gjør, til tross for mer nm, og omtrent samme hk. Forskjellen ligger jo i respons, spoolup og dreiemomentskurve.

 

340hk på "krx400" ble jo gitt på usle 1.4bar, så med en del mer ladetrykk så er det jo ikke usannsynlig at det kunne blitt fine tall og en brukbar dreiemomentskurve.

 

Enig i at den har altfor "dårlige" resultater, men det er jo vanskelig å "overleve" når man har flere medlemmer her som overhaler og selger "gamle" turboer, til halve prisen av en annen. De har jo egeninteresse av å "skryte" sine turboer opp i skyene, men det selges ikke NTS turboer av medlemmer her inne, noe som fjerner egeninteressen :)

Link to comment
Share on other sites

Det å sammenligne biltyper blir som å sammenligne epler og pærer. BMWen veier jo et halvt tonn mer...

 

Et halvt tonn? Med full bil da eller? Cosworth veier vel rundt 1400kg, og bmw`en 1550-1600. Det er ikke et halvt tonn. I tillegg er det 4x4 vs 2wd da...

 

Men beklager at jeg tråkket deg på tærne :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Tror det faktisk kan være svært sunt for "cossy" folket å gå vekk fra de gamle Garrett serien og heller satse på noe annen.

Greit dem produserer gode tall, men andre turboer har vist seg å ha mye bredere arbeidsområde.

Begynner å bli noen år siden 1985-86 nå :lol:

 

1. Hmm, inntrykket er heller at folket velget turbo på grunnlag av antagelser, rykter og "det andre folk" bruker.

Det har skjedd mye på turbofronten de siste årene, men mange velger likevel turboer med gammelt opphav.

 

2. Hvis det hadde vært mulig å byttelåne turbo og ECU på disse to bilene så hadde nok resultatet blitt det samme. Alle GT28 har ett veldig lite turbinhjul og de har derfor eksoskapasitet deretter.

 

1. Eg må faktisk innrømme å gå den veien ja, eg følgte flokken og valgte meg en GT2860RS.

Noe som eg faktisk anger på, vurderer sterkt å bytte til topp montert grenrør og KRX400 turbo, fordi ingen som eg veit om har prøvd det på SR20DET før.

 

2. Det har du vell så og si helt rett i, motorene er ikke så veldig forskjellige heller.

86 3dr IS

Link to comment
Share on other sites

min sedan veier 1200kg.. Tråkka meg på tærne? Det er et diskusjonsforum og vi har forskjellige meninger, er ikke så fælt det vel?

 

Med fører? Nå er også 4x4`en 100kg tyngre enn 2wd da. Og den aktuelle bilen ble målt til 1450 uten fører, mens min bmw ble målt til 1700, med meg, madammen, 4 "reservedekk" og litt annet småknask i bilen. Nei, for all del :)

 

Enig med gravstein. Er jo en grunn til at det produseres billet kompressorhjul for harde livet, og at BW har kommet med "extended tip" på sine kompressorhjul, og nye fancy turbinhjul. Mest av alt fordi ting kan faktisk forbedres.

 

Men cossy-gjengen stoppet jo tidsregningen på 80-tallet ^_^

Link to comment
Share on other sites

Garrett GT serien kan vel ikke akkurat kalles fra 80 tallet, og er brukt på alt fra japse til scooter og div fordi det fungerer såpass bra. Klart det finnes bedre, men til den prisen og at man vet det fungerer da blir det som regel det.. Hadde jeg hatt 25000 til overs skulle jeg prøvd noe mer gromt.

Link to comment
Share on other sites

næh..

Hehehe, tenkte meg det, og det er i grunnen svar nok i seg selv. :)

Hvis man skal spec. sin egen turbo og man har bestemt seg for å velge Super 60 kompressoren, så KAN man få ett bra resultat på Cosworth. Hver eneste én av alle de andre delene som må velges før man står med en komplett turbo må velges med omhu og behandles / masseres med samme innstilling - før så det hele avsluttes med en avballansering. Hvis turboen i praksis er betydelig mer effektiv enn den turboen som chippet er utviklet for. da MÅ det livemappes for å finne turboens potensiale og det er dette som gjør at KRX400 ikke har fått vist sitt potensiale på Cosworth.

 

Hvis man så bygger en T3 med KUN NYE deler så få man en T3 Super 60 spesial turbo som bare henger ett stykke etter KRX400, men da har Super 60 også kostet veldig mye mer enn KRX400.

 

Hvis man ikke følger denne oppskriften, men i stede velger en uballansert høvlebenk-klødd kinakongeturbo da blir resultatet ett helt annet - både i pris, holdbarhet og funksjon.

 

Grunnen til at det er valgt ett turbinhus med vinklet utgang på KRX400 turboen er at dette fløder bedre enn det turbinhuset som ikke har vinklet utgang. KRX400 er en turbo i EXTREME serien og deler som har denne type beskrvelse stiller vanligvis høyere krav til eierens / kundens kompetanse, forståelse, oversikt og kreativitet enn det man finner i LEGO / plug-and-play klassen.

 

Forøvrig er det enkelt å montere KRX400 på 2wd eksosmanifolden. :)

Det er først og fremst på 4x4 manifolden at det er noe mer utfordrende, men også det er fullt gjennomførbart.

 

1. Eg må faktisk innrømme å gå den veien ja, eg følgte flokken og valgte meg en GT2860RS.

Noe som eg faktisk anger på, vurderer sterkt å bytte til topp montert grenrør og KRX400 turbo, fordi ingen som eg veit om har prøvd det på SR20DET før.

1. Jeg ser det slik at når man har skrelt bort alle lagene med skryt og kommet inn til essensen så er ikke en GT28RS når særlig mer enn en Cosworth 4x4 turbo med mindre turbinhjul og større turbinhus + kulelager. :(

"Oppgraderingen" er derfor "moderat" i beste tilfelle.

 

Det VESENTLIG laver baktrykket motoren vil få med KRX400 og ett korrekt grenrør vil tilfør mye. Når baktrykket blir lavere kan man øke ladetrykket = :D B)

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Garrett GT serien kan vel ikke akkurat kalles fra 80 tallet, og er brukt på alt fra japse til scooter og div fordi det fungerer såpass bra. Klart det finnes bedre, men til den prisen og at man vet det fungerer da blir det som regel det.. Hadde jeg hatt 25000 til overs skulle jeg prøvd noe mer gromt.

 

Derfor kan du bruke Comp turbo ;) Omtrent samme pris som GT-serien til Garrett, kanskje litt dyrere. Men funker bedre!

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Bare eg får slurra så gjer eg f! neira :P

 

Må bare skyte inn at eg kappkjørte med ein kamerat i fjor..

Han kjørte 2wd sedan med orginal motor L6 med grønndyse chip, irx450 1,5 bar 500cooler, mongoose, grønndyser.

 

Eg kjørte vingebilen med orginal 205 motor L1 med grønndyse chip "T34" t04b ar48 eksos T-king "klødd" turbo 1,2bar 500cooler, mongoose, grønndyser

 

Vi kjørte side om side opp en laang bratt bakke i ca70kmt å trøkte gassen i bånn, å bilene gikk helt likt!

er ikkje det litt rart da? Team NTS :closedeyes:

 

slo ifra meg trim60.. Blir enda ein hybrid turbo fra t-king for meg hvertfall..

"T34" t04b ar55 eksos med 3" utblås og vband, 3102, msd 380chip.

vi får se hvor lenge det holder :whistling:

Edited by Tommen

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Jeg bremsa 398hk i motor med irx450, porta topp, omslipte kammer, 2wd manifold osv osv. På ca 4900rpm ville ikke turboen mer, den peaka 1,4bar på 4800rpm etter det datt ladetrykket nedover, lada 0,9 på 7000rpm. Kjører med elektronisk ladetrykk stryring men vi prøvde å kjøre med vanlig kran, skrudde actuator staget i bånn, nappa av slangen osv men ville ikke mer uansett, bruker Garrett -34 actuator. Så min erfaring er at den turboen ikke klarer mer enn ca 400hk så jeg vurderer sterkt en Garrett GT turbo.

 

Lasse.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...