Jump to content

KRX 400


RS 1000

Recommended Posts

er mer redd for BMWen din enn cosworthen. hehe

 

hva er kjappeste tid du får kjøre på thundervalle uten bur?

 

Sliter selv med grepet i starten på Eikås. Derfor så dårlige 60ft tider. hehe

 

Måtte vente på deg på rudskogen bla. Ventet egentlig ikke, men clutchen hang seg opp pga dårlig opplegg fra ford så kom aldri lengre enn 1gir.. var jo faktisk nesten i mål før du kom. hehe hvordan er tidene din fra Eikås da? Tenker mest på de uten drivverksproblemer. Fikk det selv så sist jeg stilte var mindre vellykket siden utgående aksling røk. :S

 

 

 

Hvor tidlig gir kammene dine seg egentlig?

drag tidene har eg ikkje peiling på da eg kansje har kjørt drag 6ganger i heile mitt liv, er ikkje drag typen.... Er heller typen som liker og ligge med hjulspin sidelengs i 130+km.. Flying start i 100kmt i timen er mykje kjekkere, da feste ikkje er eit so stort problem lenger. Da får du sjå ka bil som virkeli går best. Er vel sjelden du kappkjører fra 0 til 80....... kappkjører du med ein so ligger du som regel 80kmt+ på bane self:)

 

hva med å legge listen på 800nm og gjerne 800hk?

var det eg prøvde og få til målet var 800hk og 850nm....fekk 909nm 0g 770hk............ Vil gjerne høyre din oppskrift på 800hk og 800nm høyres so lett ut og få til.... forslag til hvordan du ville bygd motoren med eit bra register og den effekten???

Link to comment
Share on other sites

var det eg prøvde og få til målet var 800hk og 850nm....fekk 909nm 0g 770hk............ Vil gjerne høyre din oppskrift på 800hk og 800nm høyres so lett ut og få til.... forslag til hvordan du ville bygd motoren med eit bra register og den effekten???

 

med en mirakelturbo fra nts selvfølgelig :)

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

er berre og trykke på print det for kvar bil,men det kommer vel tid har vi nok av :)

 

kunne vore kjekt og sitt ka ein orginal turbo hadde klart hos pollyen

 

Du må nesten spørre polly hvorfor han ikke skriver ut, men det kommer hvertfall på nettsiden hans om kort tid. Såvidt jeg skjønner så har det vært vanlig for ham å legge det på nett ved store bremsetreff pga tiden :)

Link to comment
Share on other sites

Jocke Quarnstrøm sin var jo ett Råskinn! :rolleyes:

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

Ingen som har fått med seg at Quarnis sin Sierra Cosworth hadde 4x4??

 

 

Hehe, viktig poeng ja... Kan umulig klare det med hjulspinn hele veien, sier seg jo sjøl...

 

Men slicks og trackbite på 402 meter, det hadde vært gøy, eller hva Raymond? hehe

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

tar du tiden og sluttfarten till cossyen til qarnis husnes ?????

som sagt før bilen min er ikkje ein DRAGBIL driter faktisk i om den går 18sec el 10sec hadde eg bygd bilen for drag so hadde det vore 4wd med heilt andre dempere osv..min bil får ikkje feste til og kjøre gode tider........da må hjulhusa bak gjøres mye om på...

 

Hehe, viktig poeng ja... Kan umulig klare det med hjulspinn hele veien, sier seg jo sjøl...

 

Men slicks og trackbite på 402 meter, det hadde vært gøy, eller hva Raymond? hehe

ja kjekt og sitt om det kunne blitt noken tider

Link to comment
Share on other sites

tror det er mange som venter spent ja. Du får ta en telefon til polly eller besøke hans hjemme side www.pollymotorsport.no

det er der de nok blir publisert når de engang kommer.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

Guest -Maverick-

Synd det skal ta så lang tid å få ut noen papirer som burde vært printa på stedet.Pollyen er vel ikke noe bedre enn de andre som driver med bil tenker eg.

LES: TING TAR UNØDVENDIG LANG TID!!!

 

Dere har jo tross alt betalt for disse papirene,og sååå travelt har han det neppe på denne årstiden at han ikke har tid til å levere det han skal innenfor normale tidsrammer.

Link to comment
Share on other sites

Syns det var fine grafer jeg..

Føles sikkert utrolig sterk den motoren, med 400 nm fra ca 3300 rpm og oppover.. Hville mye heller hatt en motor med sånn momentkurve, enn en "herrejøsses" motor som eksploderer i effekt og moment på 7000 rpm.... Min mening!!!

----------------------------------------------------------------------

1969 Ford Escort Gt - snart godkjent med Duratec motor

----------------------------------------------------------------------

Link to comment
Share on other sites

Den går bra godt. 1.6bar imellom 3300-3400 på rullen er ikke dårlig. Vil jo lade litt tidligere på veien.

 

Kan jo bare sammenligne med de cosworthene som ligger her, så ser man jo at alle tar svalestup oppe i registeret, til tross for både mer og mindre ladetrykk en Tommy W :)

 

Edit: Så akkurat noe litt morsomt. Momentkurven holder seg så godt på toppen, at polly måtte sette logoen sin i andre hjørnet, enn det han gjorde på de fleste andre biler som ble bremset den dagen :lol:

Edited by TurboTommy
Link to comment
Share on other sites

var bra kurver dette tommy.

 

få mappa skuta ordentlig til neste gang så blir det vel bedre resultater og :D

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...