Jump to content

NY BREMSING GJORT I DAG FREDAG 4 JANUAR :D


CalnoR

Recommended Posts

  • Replies 97
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

-Er drivverkstap med i beregningene her, slik at dette er antatt motoreffekt? Eller er det målt hjuleffekt? ;-)

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

-Er drivverkstap med i beregningene her, slik at dette er antatt motoreffekt? Eller er det målt hjuleffekt? ;-)

 

dette er på motor.. får håpe det blir bedre med mere bensin og ladetrykk :D

Link to comment
Share on other sites

Grattis med flotte tall !

Hvordan funger bilen på veien?

Går ut i fra du skal bremse bilen på ny når du har fått ny bensin pumpe? Noen mål da? Lade 1.8 (A) ?

Var det mye arbeid å mappe datasprutet?

 

 

Sierra 2.9 :

Morty dro av en sladd og mistet lappen, og så ble han kasta vekk fra forumet.

Link to comment
Share on other sites

Grattis med flotte tall !

Hvordan funger bilen på veien?

Går ut i fra du skal bremse bilen på ny når du har fått ny bensin pumpe? Noen mål da? Lade 1.8 (A) ?

Var det mye arbeid å mappe datasprutet?

Sierra 2.9 :

Morty dro av en sladd og mistet lappen, og så ble han kasta vekk fra forumet.

 

var ute å prøvde litt i går og synes alt funker veldig bra.. kjørte rolig forbi en famile på sykkeltur(tenkte det var best å ta det rolig da) men han faren der ville vist ha blårøyk så det fikk han gitt :D hehe...

 

blir bremsing på nytt når pumpe og innsug er på... vet ikke ladetrykk som blir kjørt på da, men opptil 1,8 er en mulighet ja :D

 

Fredrik hos TEF var fornøyd med sprutet og innstillinger på det så det gikk greit det :D

 

liten snutt fra kjøringa i går..

 

http://s11.photobucket.com/albums/a173/Cal...urrent=Ist1.flv

Edited by CalnoR
Link to comment
Share on other sites

var ute å prøvde litt i går og synes alt funker veldig bra.. kjørte rolig forbi en famile på sykkeltur(tenkte det var best å ta det rolig da) men han faren der ville vist ha blårøyk så det fikk han gitt :D hehe...

 

Hehe.. :lol: Tåft..

Livet er farlig.. Man kan dø..!

Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..!

Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link

Ford Sierra IS bruksbil- Link

Link to comment
Share on other sites

var ute å prøvde litt i går og synes alt funker veldig bra.. kjørte rolig forbi en famile på sykkeltur(tenkte det var best å ta det rolig da) men han faren der ville vist ha blårøyk så det fikk han gitt :D hehe...

 

hahah, likte den der gitt :lol:

 

så ut som den kjerra di gikk litt godt da :blush:

Link to comment
Share on other sites

Ett tips: Har du målt spenninga bak på pumpa di?? Jeg mangla vel 1,5-2 volt dær bak, selv med det orginale cossie-ledningsnettet! Det blir jo endel bensin det!.. ;-)

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

Fun fun ! :lol: åssen dump bruker du?

 

bruker en RFL replica..

 

Ett tips: Har du målt spenninga bak på pumpa di?? Jeg mangla vel 1,5-2 volt dær bak, selv med det orginale cossie-ledningsnettet! Det blir jo endel bensin det!.. ;-)

 

har ikke målt der enda.. skal sjekke det ut i morgen jeg for å være sikker.. :D kommet noe lenger med bytte topp prosjektet ditt eller?

Link to comment
Share on other sites

Guest rsdan
bruker en RFL replica..

har ikke målt der enda.. skal sjekke det ut i morgen jeg for å være sikker.. :D kommet noe lenger med bytte topp prosjektet ditt eller?

2 horna eller singel.... min henger seg bare opp.. skikkelig dritt dump.. 2 horna.

Link to comment
Share on other sites

2 horna eller singel.... min henger seg bare opp.. skikkelig dritt dump.. 2 horna.

 

1 horn har jeg.. min hadde også hengt seg, men med litt kentkams smørefett så blei den god som ny :D hehe

Link to comment
Share on other sites

bruker en RFL replica..

har ikke målt der enda.. skal sjekke det ut i morgen jeg for å være sikker.. :D kommet noe lenger med bytte topp prosjektet ditt eller?

-Nop'e! Her er det ikke noe videre utvikling nei! Er EU-godkjenningstid vettu! Er vel smart å ta det i den rekkefølgen! MEN det kommer en dag... hhehe ;-)

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

Så ganske heftig ut med rødglødende grenrør og turbo!! Grattis med flotte tall:)

<!--fonto:Comic Sans Ms--><span style="font-family:Comic Sans Ms"><!--/fonto--><!--sizeo:1--><span style="font-size:8pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#3333ff--><span style="color:#3333ff"><!--/coloro-->-86 Sierra xr4x4 2.8i - Momo Tuner Ratt - Gule Koni - Sparco tårnstag - Custom Green - Shortshift - Recaro. SOLGT<!--colorc--></span><!--/colorc-->



Jobbet på Ford, med Ford:)<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--fontc--></span><!--/fontc-->

Link to comment
Share on other sites

-Nop'e! Her er det ikke noe videre utvikling nei! Er EU-godkjenningstid vettu! Er vel smart å ta det i den rekkefølgen! MEN det kommer en dag... hhehe ;-)

 

 

hehe.. alt til sin tid er det ikke det man sier :lol: ja eu godkjenning ja.. skal vise min nå i løpet av juni, så blir spennende det.. ikke dumt å bli ferdig med sånt først..

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

tenkte jeg skulle vekke denne tråden igjen med at ny bremsing skjer torsdag 3 januar, hvor turbo og grenrør er byttet ut.. har ikke fått laget ferdig innsuget enda, eller porta toppen pga altfor mange baller i lufta.. men har byttet ut bensinpumpa med en aeromotive A1000 pumpe som skal holde..

 

har sveiset nytt grenrør selv her nå og kjøpt meg en garret turbo fra statene. vil ha en penere kurve enn sist med mere moment og noe mer hk enn sist..

 

eksoshus er A/R 0.48

lufthus er A/R 0.70

 

har bare fått prøvd litt nå et par dager og må si den turboen er villig tidlig i forhold til den andre diesel turboen..

 

turboen skal være god for 400hk, bremset 350hk på hjula med denne turboen på en 2 liter så den skulle holde til mitt bruk..

 

skal få lagt inn bilde av grenrøret og det :D

Link to comment
Share on other sites

Det som vises på det siste bildet var ikke bra. Nå kjenner ikke jeg til akkurat denne pumpen, men de fleste slike pumper bør (les skal) ligge under det laveste nivået i bensintanken, eller evt. catch tank. En slik pumpe kan levere store mengder, men er avhenig av å ha tilgang til "ubegrenset" mengde inn. Dersom det streiker i tilførselen blir alt bare tull.

 

Greit grenrør du har så lykke til. Det blir spennende dette. :)

 

Gidder du å gjenta hele oppsettet? Dyser og dysetider f.eks. ^_^

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Det som vises på det siste bildet var ikke bra. Nå kjenner ikke jeg til akkurat denne pumpen, men de fleste slike pumper bør (les skal) ligge under det laveste nivået i bensintanken, eller evt. catch tank. En slik pumpe kan levere store mengder, men er avhenig av å ha tilgang til "ubegrenset" mengde inn. Dersom det streiker i tilførselen blir alt bare tull.

 

Greit grenrør du har så lykke til. Det blir spennende dette. :)

 

Gidder du å gjenta hele oppsettet? Dyser og dysetider f.eks. ^_^

 

pumpe skal flyttes så fort fuelcell blir montert.. er klar over det problemet der men funket fint hittil...

 

når det gjelder oppsett på motor og det så er det:

 

205 blokk

4x4 stempler og råder

is veiv

arp bolter til toppen, veiva og svinghjul

underspyling

org topp

kentkams FR32 kamsett

lettet svinghjul

justerbart kamdrev

centerforce steg 3 trykkplate med 4 pucka sinterlamell

hjemmelaget grenrør

garret t3/t4 a/r 0.48 og 0.70

link G3 datasprut

siemens 3102 580 dyser

5 bars map

blåpakning

Edited by CalnoR
Link to comment
Share on other sites

pumpe skal flyttes så fort fuelcell blir montert.. er klar over det problemet der men funket fint hittil...

 

når det gjelder oppsett på motor og det så er det:

 

205 blokk

4x4 stempler og råder

is veiv

arp bolter til toppen, veiva og svinghjul

underspyling

org topp

kentkams FR32 kamsett

lettet svinghjul

justerbart kamdrev

centerforce steg 3 trykkplate med 4 pucka sinterlamell

hjemmelaget grenrør

garret t3/t4 a/r 0.48 og 0.70

link G3 datasprut

siemens 3102 580 dyser

5 bars map

blåpakning

 

Ser flott ut, men du har kanskje litt "mye" kam i forhold til komp. og A/R 0.48 turbinhuset. Vi får se hvordan det går. :)

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...