Jump to content

NY BREMSING GJORT I DAG FREDAG 4 JANUAR :D


CalnoR

Recommended Posts

sto opp tidlig i dag og dro til TEF racing i svarstad.. begynte kl 09 og prøvde litt på jeg hadde stilt inn på... men etter et par drag gikk 2 plugger åt føyken :S fikk tak i nye på Hvittingfoss og prøvde igjen.. noe stemte ikke helt her, for den begynte å kutte.. vi tok sylinder test og diverse, alt så bra ut der :D så tok jeg i pluggledningene hvor jeg fikk støt som pokker hehe.. fant ut at det var overslag i en pluggledning, så vi lagde 4 nye MSD 8,5mm silicone ledninger.. da var det på tide å begynne endelig!

 

på 0,65bar blei det 171,5hk/5312Rpm og 242,3nm/4008 (dette er uten noen justering på tenning)

 

på 1,5bar blei det 281,2hk/5497Rpm og 369,9nm/4307Rpm (dette er uten noen justering på tenning)

 

jeg var fornøyd jeg, men Fredrik sa at nå skulle vi begynne på tenninga...

 

etter ferdig tenningsjustering så blei det til at bensinpumpa leana ut desverre :S

 

så endelig talla for i dag blei på 1,35bar, 294.0hk/5697Rpm og 386,7nm/4307Rpm

 

 

her er film! http://s11.photobucket.com/albums/a173/Cal...nt=MVI_1933.flv

 

http://s11.photobucket.com/albums/a173/Cal...nt=MVI_1932.flv

 

er fornøyd hittil :D synes kurva blei grei også..

Edited by CalnoR
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 97
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Grabba da :) mange timer er dere holdt på ?

 

veit ikke om jeg vil si det engang :lol: blei 10,5 timer der i dag... hehe

 

gratulerer så mye med bra tall... morro å kjøre hjem etterpå???

 

 

takker! kjørte bilen på henger hjem igjen også.. men har da fått testa litt her hjemme og jeg må si det funker :D hehe

 

glemte å legge til at sluttresultatet blei tatt på 1,35bar ladetrykk :D

Link to comment
Share on other sites

Grattis da... Fikk sms av Leif rett rundt kl 21, hvor han fortalte at nabo`n hans hadde bremset 294hk i en ist... så da gjettet jeg at det var deg... Må nesten ta meg en tur ut en dag jeg nå, og kikke litt... ;)

 

stemmer det! er meg det vettu.. sa han noe om politiet a? de likte vist ikke testkjøringa her .. hehe ja du får ta en tur å se.. holder du til hen?

Link to comment
Share on other sites

stemmer det! er meg det vettu.. sa han noe om politiet a? de likte vist ikke testkjøringa her .. hehe ja du får ta en tur å se.. holder du til hen?

 

Bor i Åsgårdstrand jeg... Er svoger av Leiv... eller xsvoger blir det vel nå, hehe

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med kjempebra tall :)

 

takker! skal prøve å få ordnet meg ny bensinpumpe, innsug og fuelrail innen lørdag... så jeg kommer over det magiske 300 tallet :D har en del trykk å gå på enda.. kan lade trykt opp til 1,8 bar så vi får se :lol:

Link to comment
Share on other sites

Ikke portet? Tror det er mye å hente der.

Ser ut som toppen slutter å " pumpe " ved ca 5500 omdr. på de fleste Is-turbo.

Hvis en bruker Cosworthstempler kan en vel egentlig høvle av toppen en mm også , for å komme opp i cosworth kompresjon?

 

Vakkert utført arbeide.

Kan du kopiere mapingen så andre ev.får en fin oppstart map?........

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

Ikke portet? Tror det er mye å hente der.

Ser ut som toppen slutter å " pumpe " ved ca 5500 omdr. på de fleste Is-turbo.

Hvis en bruker Cosworthstempler kan en vel egentlig høvle av toppen en mm også , for å komme opp i cosworth kompresjon?

 

Vakkert utført arbeide.

Kan du kopiere mapingen så andre ev.får en fin oppstart map?........

 

 

er nok en del og hente der ja.. men hadde sperra på 6000omdr... kan høvles litt ja.. men er ikke nødvendig.. bedre å porte da tror jeg.. skal ha på porta topp og det til høsten.. men foreløpig så funker dette meget bra..

Link to comment
Share on other sites

Meget bra tall ja , med tanke på at det ikke er benyttet noe spesialturbo osv.

 

Håper noen har råd til skikkelig porting , tilpasset turbo osv , og sett resultatet da.

 

her er det benyttet en surburban 6,5 tdi turbo.. med 360 kulelager.. hvis alt holder over sommeren nå så blir det skikkelig porting og litt mer snaks... time vil show :lol:

Link to comment
Share on other sites

GRATTIS! ;)

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...