Jump to content

NY BREMSING GJORT I DAG FREDAG 4 JANUAR :D


CalnoR

Recommended Posts

  • Replies 97
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

dagens resultat ende med en fin toppakning :D hehe.. men er veldig fornøyd med oppsettet til nå..

 

http://i11.photobucket.com/albums/a173/CalnoR/IMG_2251.jpg

 

fikk ikke dratt noen skikkelig drag grunnet clutch slapp...

 

men fikk til et halvveis og det viste ca. 180hk og 350nm på 3500omdr! noe jeg er veldig fornøyd med!

dette med 1,4 i ladetrykk! som jeg har allerede på 3000omdr...

 

fått tak i gr.a pakning nå og satt på toppen igjen...

 

http://i11.photobucket.com/albums/a173/CalnoR/IMG_2252.jpg

 

blei rødt og fint under justering :P

 

http://i11.photobucket.com/albums/a173/CalnoR/IMG_2235.jpg

 

hehe...

 

svinghjul og trykkplate er tatt ut og klargjort for dreiing... så skal nok få det opp og gå :D

Edited by CalnoR
Link to comment
Share on other sites

Å jøss å dette lyste opp da! Hvordan blir det må max turtall og effekt etter fullt drag en stund da a? For dette var vel ikke på max effekt hvis clutchen ga seg? Hva for slags innsug skal du ha på?

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Guest Dre Racing@

du kan vel umuli ha justert tenninga riktig eller?

synes den turbon så skummelt rød ut!!

IKKE normalt værtfall..

hadde lyset vært slokt der inne så, men det er jo jaggu i dagslys også

Link to comment
Share on other sites

Å jøss å dette lyste opp da! Hvordan blir det må max turtall og effekt etter fullt drag en stund da a? For dette var vel ikke på max effekt hvis clutchen ga seg? Hva for slags innsug skal du ha på?

 

den bilde blei tatt under justering.. så det er ikke så ille som det ser ut... var bare jeg som synes at det var tøft å ta bilde av den rødglødene turbon og grenrøret.. hehe..

 

blir org innsug frem til det nye blir ferdig... hakke stressa så mye med det enda.. har vært mer morro å kjøre :D hehe

Link to comment
Share on other sites

1. Jeg er veldig fornøyd med oppsettet til nå..

 

2. men fikk til et halvveis og det viste ca. 180hk og 350nm på 3500omdr! noe jeg er veldig fornøyd med!

dette med 1,4 i ladetrykk! som jeg har allerede på 3000omdr...

 

1. Det er de eneste som betyr noe. Grattis.

 

2. Det var dette jeg var litt bekymret for. 350 Nm ved 3500 o/min er 170 hk. Du har altså 95 % av maks effekt allerede da, noe som ikke samsvarer med kammen som har oppgitt turtallsområde 2000 - 7000.

 

Hva klarte du av effekt på 6000 o/min og hva har du mappet av tenning og duty cycle ved 3500 o/min og ved 6000 o/min?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

1. Det er de eneste som betyr noe. Grattis.

 

2. Det var dette jeg var litt bekymret for. 350 Nm ved 3500 o/min er 170 hk. Du har altså 95 % av maks effekt allerede da, noe som ikke samsvarer med kammen som har oppgitt turtallsområde 2000 - 7000.

 

Hva klarte du av effekt på 6000 o/min og hva har du mappet av tenning og duty cycle ved 3500 o/min og ved 6000 o/min?

 

 

1. takker :D

 

2. kammen er oppgitt fra 1000-6000. 350nm må da være bra på 3500 omdr..

 

fikk aldri målt opp til 6000omdr da clutchen begynte å slure..

 

men var å bremset bilen i dag også, å da blei det litt andre boller!!!

 

 

clutchen ga seg på ca.4200omdr

 

men haddet på 4025omdr 498,5nm!

og på 4143omdr hadde jeg 290hk!

 

synes det var bra jeg da :D

Edited by CalnoR
Link to comment
Share on other sites

1. takker :D

 

2. kammen er oppgitt fra 1000-6000. 350nm må da være bra på 3500 omdr..

 

fikk aldri målt opp til 6000omdr da clutchen begynte å slure..

 

men var å bremset bilen i dag også, å da blei det litt andre boller!!!

clutchen ga seg på ca.4200omdr

 

men haddet på 4025omdr 498,5nm!

og på 4143omdr hadde jeg 290hk!

 

synes det var bra jeg da :D

 

Det ville jeg også vært meeget fornøyd med, er et veldig bra resultat på en is-t syns nå jeg iallefall! :)

Hvor mye kjørte du med i trykk da? Skal det til innkjøp av bedre clutch nå eller?

 

Gratulerer så mye! ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja det må jeg si. Må vere en av de litt råere IS-T'ene som går her i landet dette vel. Hvor mye effekt forventer du når alt er på stell da?

Hvor mye kan turboen klare på DENNE motoren/oppsettet?

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Som sagt så mange ganger før: Det går bra med himlaga au!

Og dette med original topp , meget bra!

 

Du må vel ha flerplateklutsh skal den klare dette dreiemomentet på vanlig ohc svinghjul?

Edited by Slåstad RS

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

Bra tall dette her asså! MÅ si jeg er imponert! Men med et slikt moment så begynner vel visse komponenter å vise sine grenser for hva som tåles og vel..? Hva med girkasse med ditto diff? Og selve motoren. Hva kan den tåle egentlig?

Mener Burton har 240mm svinghjul (cossi spec) som passer IS veiv. Med et slikt svinghjul så åpner det seg en del muligheter når det gjelder sterkere clutch.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Bra tall dette her asså! MÅ si jeg er imponert! Men med et slikt moment så begynner vel visse komponenter å vise sine grenser for hva som tåles og vel..? Hva med girkasse med ditto diff? Og selve motoren. Hva kan den tåle egentlig?

Mener Burton har 240mm svinghjul (cossi spec) som passer IS veiv. Med et slikt svinghjul så åpner det seg en del muligheter når det gjelder sterkere clutch.

 

 

skulle jo fått opp gått over 300hk også da men :S sånn er det når ting gir etter.. hehe.. kjører med std type 9 5 trinns sierra kasse og den har holdt fint hittil.. har cossie 2wd diff og understell...

med selve motoren er jeg ikke sikker på egentlig.. men skal vel ikke tåle noe særlig over 400 ville jeg tro..

har sett at burton har et sånt svinghjul.. men da må jeg vel bytte kasse også ville jeg tro?

skal få til en clutch som holder, handler bare om å forske litt :D hehe...

Link to comment
Share on other sites

Dette er sykt ja! Er fremdeles beregnet motoreffekt dette? FRYKTELI like tall vi to har ja! Forskjellen er vel at du har grenrør og en hvassere kam, og mindre eksoshus enn meg! Så nå får vi sjekke litt angående en clutch som holder, og modde litt videre så vi får løftet kurvene litt høyere! :rolleyes:

 

-Knuste forresten en T9 kasse for 2 uker siden når jeg skulle dra på "litt" i 3. gir... BÆNG - klonk klonk klonk klonk klonk klonk, -sa det. Så satt jeg igjen med KUN 4. gir! Men det banka og dunka så fælt i kassa at det gikk til nød å neppe å slepe den i gangfart!.. 1. 2. 3. og Reversen forsvant.

 

Men venter litt med kasse bytte, i tillfellet at det skulle dukke opp en saftig clutch, eller noe. :lol:

Edited by Ronny

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

Prøv å få tak i en T5 kasse da vel. Stort svinghjul er det på dohc da? Den fåes jo med 4x4 og den har vel samme kassa som cosw 4x4.. Med andre ord så kler en MT75 et 240mm svinghjul.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

1. takker :D

 

2. kammen er oppgitt fra 1000-6000. 350nm må da være bra på 3500 omdr..

 

fikk aldri målt opp til 6000omdr da clutchen begynte å slure..

 

men var å bremset bilen i dag også, å da blei det litt andre boller!!!

clutchen ga seg på ca.4200omdr

 

men haddet på 4025omdr 498,5nm!

og på 4143omdr hadde jeg 290hk!

 

synes det var bra jeg da :D

 

1. Bare hyggelig.

2. Jeg søkte på FR32 på kentcams.com sine sider og fikk opp 2500-7000 o/min.

Hehe, det var imponerende sprekt synes jeg og resultatet står i stil. Det er lenge blitt påpekt hvor viktig det er med høy effekt på 4000 o/min, og ett godt utganspunkt som veldig få har klart å oppnå med de trimmete Cosworthmotorene sine er 300 hk.

 

Her slår du til og viser vei med hele 290 hk ved 4100 o/min på en IST og banker hele gjengen. Gratulerer myye for dette var skikkelig sterkt.

 

Venter spent på hvordan den komplette dreiemomentkurven blir, men det er bra ut.

 

 

 

 

 

Bra tall dette her asså! MÅ si jeg er imponert! Men med et slikt moment så begynner vel visse komponenter å vise sine grenser for hva som tåles og vel..? Hva med girkasse med ditto diff? Og selve motoren. Hva kan den tåle egentlig?

Mener Burton har 240mm svinghjul (cossi spec) som passer IS veiv. Med et slikt svinghjul så åpner det seg en del muligheter når det gjelder sterkere clutch.

 

Ja det er det. Tenk på hva som hadde skjedd dersom man hadde puttet på 50% fler sylindre og ladet 1,8 BAR slik som du planlegger. Potensialet er iallefall godt over 800 Nm.

 

Enig med du der. Her trengs det nok både Cosworth clutch og kasse.

 

skulle jo fått opp gått over 300hk også da men :S sånn er det når ting gir etter.. hehe.. kjører med std type 9 5 trinns sierra kasse og den har holdt fint hittil.. har cossie 2wd diff og understell...

med selve motoren er jeg ikke sikker på egentlig.. men skal vel ikke tåle noe særlig over 400 ville jeg tro..

har sett at burton har et sånt svinghjul.. men da må jeg vel bytte kasse også ville jeg tro?

skal få til en clutch som holder, handler bare om å forske litt :D hehe...

 

Det er her en skikkelig boost controller er mer enn gull verd. Du kunne da skrudd ned ladetrykket,til f.eks 1,2 BAR fra f.eks 3900 - 4500 o/min og unngått sluring (eller å knuse drivverk) for så å lade for fullt fra f.eks 5200 o/min og ut.

 

Du må nok sette på en MT75 kasse for å få litt holdbarhet.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Guest ProBoTecH

Gratulere med flotte tall !! :D

Håper dere (CalnoR&Ronny) holder oss oppdatert på eventuelle Clutch løsninger og girkasse muligheter :)

Så får vi om jeg og får samme talla :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...