Jump to content

T35 Stage 3 A.R 0.63 ytelse.


Escort RST WRC

Recommended Posts

tar bare en slange fra aquator og inn i turbinhuset, på denne slangen setter du bleedventilen, så enkelt er det, anal ventilen lar du stå og samle støv, det beste jeg vil anbefalle deg er en elektronisk boostkontroller, steike så fett det er med dem, jeg har nå en hks som jeg er kjempe fornøyd med, jeg fikk faktisk 500 omdrininger tidliger spolup, hadde fullt trykk på 4700 med bleedventil og et sinnsykt ustabilt trykk, nå har jeg fullt trykk på 4100 og lader stabilt hele veien, er natt og dag skal eg si deg, aquatoren stiller du slik at hullet treffer på enden av kula, slik som pelle sier, dette har nå alltid vert god knall så skal vel være det på din og vel? kan jo selvsagt være din aquator er boss, for som sagt en -34 skal være meget hard og dra ut

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 126
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Var jo koblet opp slik du sier med den gamle bleedventilen.

Men den er jo dritdårlig..

Hadde håpt jeg kunne klare meg uten elektronisk boostkontroller, er litt mye utlegg for tiden.

Når jeg hadde av slangen ladet den jo 1.9 BAR, og det var fullt trykk på 4100omdr ca.

Trykket er ikke ustabilt slik det er nå, er faktisk veldig stabilt.

 

Mulig jeg er veldig tykk i hodet, men skjønner ikke helt hva dere mener med hullet og kula når dere snakker om stramming av staget..

Hvordan kan jeg sjekke om acturator er boss da?

Husnes trodde ikke at det var den som gjorde det, at det heller var baklokket som er noe galt med..

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Mulig jeg er veldig tykk i hodet, men skjønner ikke helt hva dere mener med hullet og kula når dere snakker om stramming av staget..

 

ved selve wastegaten, hengslinga på turbon om du vil, om du drar ut splinten (noe du må gjøre for å få justert staget) så om du titter inni hullet på staget så justerer du så akuratt tappen forsvinner, så du må dra staget bakover for å få huka den på.

 

ja om du henger en fjør på staget og fram mot actuatorn en plass for å jukse den til litt strammere.

Tidligere "joppa"

-77 Taunus 2.0

Link to comment
Share on other sites

Okay, skjønner.

Når jeg har vært hos Husnes, har han bare justert den ved å bruke tang rundt staget på den delen som går inn i acturator. Så jeg har også gjort dette. Kan dette ha vært skadelig for acturator?`

 

Okay, skjønte det med fjæra nå :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Når jeg har vært hos Husnes, har han bare justert den ved å bruke tang rundt staget på den delen som går inn i acturator. Så jeg har også gjort dette. Kan dette ha vært skadelig for acturator?`

 

Håper at det er en spøk.

Ja, det kan være skadelig for gummibelgen så det frarådes. I tillegg har man verken oversikt eller kontroll forspennet (med mindre actuatorstaget er merket med lakk.)

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Nei, er nok ikke det dessverre..

 

På RST'en min justerte jeg forspennet når jeg monterte ny acturator, og brukte bleed etterpå..

Visste ikke at man måtte av med staget. Gjorde bare slik Husnes gjorde når han justerte..

 

Kan dette være grunnen til at jeg ikke får mer enn 1 BAR nå da?

At acturator er ødelagt pga. dette?

For trykket er jo helt fint og stabilt, lader bare ikke det den skal.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Har du prøvd å kjøre med amal ventil, og med riktig forspenn på actuator? Evt. just. til mer forspenn.

Åssen brakett har du til actuator? Sikker på at denne ikke gir seg når du får trykk.

Har du sjekka lokket i eksoshuset?

Prøv med fjær på actuatorstaget for å utelukket at actuator er for slapp.

Prøv med slange fra komp.hus til actuator, og juster actuatorstag til ønsket trykk oppnås.Skal ikke være verre enn det.

 

Sist,men ikke minst, sikker på at systemet faktisk er tett?

Link to comment
Share on other sites

er det et problem og kjøpe en ny -34 aquator til 1000kr som er NY og da vet du at den er i BRA stand? er jo viktige deler dette :S

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Har ikke analventil som jeg kan prøve med.

Skal prøve å justere inn riktig forspenn. Nå står den strammet nesten max.

Har ikke sjekka baklokket nei.

Får se om jeg finner en passende fjær jeg kan bruke..

 

Har prøvd å kjøre med slangen fra komp.hus til acturator av. Da ladet den jo 1.9 BAR.

Nå kjører jeg med slange fra komp.hus til acturator, og staget strammet nesten max. Nå lader den 1 BAR.

Den burde jo ladet myyye mer enn 1 BAR slik det er stillt nå.. Og trykket er jo helt stabilt og fint nå.

Det var det med slangen av også.

 

Har ikke fått sjekket om systemet er tett nei. Men skulle jeg klart å oppnå høyt trykk med slangen av viss det var tett?

Og burde det ikke være litt andre symptomer enn dette viss det var lekkasje da?

 

vinge87: Nei, er ikke problem nei. Men har ikke så mye penger til overs, så kunne tenkt meg å VISST at jeg måtte ha ny,

istede for å kjøpe nye deler som kan være helt OK. Viss det er noe annet enn acturator som er ødelagt liksom.

 

Derfor jeg spør om noen har vært borti et lignende problem, som kanskje vet hva som var galt da.

Edited by Escort RST WRC

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Hvis du greier 1,9 uten slange på actuator, skal det jo bare være å sette på en bleed på slangen.

Ville ha kosta på meg en ny -34 actuator og skikkelig bleed var jeg deg.

 

Greit det koster penger,men du har jo brukt votter og vinter på å finne ut av problemene nå.

 

En annen ting; Den turbon din burde vel greie godt over 2bar eller? For meg høres det ut som om du har en liten lekasje en plass.

Link to comment
Share on other sites

Ja, skal jo kjøpe meg en skikkelig bleed..

Men syns det er litt rart at jeg må ha bleed for å oppnå mer enn 1 BAR.

Greit nok at den gamle bleed'en var helt ****, men den ladet jo mye seinere med den bleed'en.

Vet ikke om det har noe å si at den var dårlig?

 

Må nok bli ny -34 acturator og en skikkelig bleed. Blir nok en sånn blåventil fra Turbo XS.

 

Ja, har tatt lang tid, men jeg har ikke fått satt meg skikkelig inn i dette med ladetrykkstyringa enda.

Derfor må jeg forhøre meg litt her, før jeg gjør ting som kan være feil ;)

Og da går ofte tida.. Gidder ikke å ringe til Husnes hele tiden heller, selv om jeg får svar med en gang da..

Han har myye å ta seg til for tiden så...

Bedre at det tar litt tid, og blir gjort skikkelig :)

Bilen er jo fullt brukbar på 1,0 BAR også, lader jo helt fint og stabilt..

 

Ja, den turboen skal klare 2,2-2,3 BAR sa Husnes.. Er det jeg har hørt fra flere andre også..

Kan godt være det er en liten lekkasje på systemet, men har ikke fått trykktestet det enda.

Går sykemeldt pga. magen, så er ikke akkurat opprativ til å skru så ofte ;)

 

Men viss det er lekkasje, burde den ikke gått rart da. Hakket og sånn?

Og at trykket skulle vært ganske ustabilt?

For den går jo helt fint nå..

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

som jeg sa til deg, en ny -34 er hard og dra ut, meget hard faktiskt, din var slapp sa du, da er det jo bare og kjøpe en ny en, har du cosworth, ja da må du ha penger i bakhånd, alltid noe hehe

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

hehe var jo ikke negativt ment pus :P men du sa tidligere at du kunne dra den ut for hånd, da er den slapp, ellers er du ****** sterk i nevene

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

olek: Har jo enda ikke hatt staget av jeg... Men kan gjøre det nå etterpå.

Er det bare å ta av staget å prøve å dra i det? Går det å vri staget nok oppover til at jeg får det av wastegate-armen?

 

vinge87: Hehe, jeg forstod jo det :D

Tror ikke jeg har sagt det nei... For jeg har enda ikke hatt staget av ;)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Holder med Ruudsengen her ang wastegate-lokket inne i eksoshuset! Mulig det er blitt skeivt slik at det ikke tetter skikkelig. -Har sett at det har hendt før, og da hjelper det LITE at staget er stramt! :unsure:

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

Har tatt av acturatorstaget av wg-armen nå. Acturatorstaget er så og si umulig å få dratt ut av acturator.

Wg-armen går egentlig ikke så lett som jeg trodde. Virker som den kan hekte seg fast litt.

Men viss jeg begever den forsiktig går den fint opp og igjen.

Skal ta downpipen av baklokket nå og se etter om jeg kan se noe galt.

Skal få tatt noen bilder også..

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Hadde av downpipen nå isted og så.

Selve tallerkenen er jo bevegelig fra den akselen den står på, men er ingen skader på den.

Har helt jevne og fine kanter. Kjente heller ingen skader på anleggsflata på baklokket heller, der tallerkenen skal ligge inntil.

Justerte acturatorstaget slik at jeg akkurat ikke så wg-armen i hullet på acturatorstaget.

Var et helv**** å få dratt staget langt nok ut til at jeg fikk det på wg-armen, så acturatoren virket vanvittig tight og fin.

Edited by Escort RST WRC

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...