Jump to content

Beste Bruktbilkjøpet?


Guest mazdafun

Recommended Posts

Guest mazdafun

Ja, hva synes dere?

 

Kriterier:

 

- Stasjonsvogn

- Diesel

- 2000 modell->

- Max 120-140000km

- Godt med utstyr

- IKKE FRANSK!

- IKKE PASSAT!

- Max ca 170 000kr

 

Skoda Octavia var en heit kandidat med 4x4, men dårlig sittestilling og total mangel på en enkel ting som koppholdere er for dårlig i en bil til nesten 200k...

 

Mondeo har en lei tendens til å dukke opp i søka.. hehe.. Hvordan er rustgaranti på de? Samme som Focus? Hvor mange år\km gjelder den?

Link to comment
Share on other sites

audi a4:)

 

understyrt dritbil.

 

Opel Omega, knall bil. :)

Har selv en 2001 mod vare, bensin da, så skulle jeg kjøpt bil nå hadde jeg nok valgt dieselen

men de er pene og greie.

 

ruster etterhvert innvendig ut. styr unna sir bare jeg.

Link to comment
Share on other sites

Guest mazdafun

like mange meninger som medlemmer skjønner jeg? :rolleyes:

 

A4 er absolutt aktuelt, spesielt med Quattro. Men har jobbet med bilrek. i mange år, og minnes øvre nedre bakre fremre bærearmer som ble solgt som melk og brød..

 

Stor fordel er jo galvanisering og høy andrehåndsverdi. Og et interiør som holder seg godt.

 

Opel? Neppe.. Ikke pen og dårlige dieselmotorer, pluss en høy pris

 

BMW er pen, men dieselvariantene er litt for dyre. Og innen de nærmer seg det jeg gidder å legge i en bruksbil, så har de passert 200.000km etter de er triksa med.. Og treflis hører hjemme på fjorden, ikke i bilen..

 

Vet Mondeo sliter med annenhåndsverdi, men når de er nede i rundt 100 allerede for 01-02 modeller, regner jeg med det største verditapet allerede er gjort unna..

 

Synd halve Norge kjører Passat allerede, for det er faktisk en knall bil.. kanskje en grunn til at alle kjører det...? :blush:

Link to comment
Share on other sites

A4 er absolutt aktuelt, spesielt med Quattro. Men har jobbet med bilrek. i mange år, og minnes øvre nedre bakre fremre bærearmer som ble solgt som melk og brød..

 

Synd halve Norge kjører Passat allerede, for det er faktisk en knall bil.. kanskje en grunn til at alle kjører det...? :blush:

 

Jeg hadde en 99 passat 1.9Tdi syncro stv for noen år siden. Super bil å kjøre, spesielt på glatta. Kjørt endel på vinterføre med tilhenger og det var helt suverent!!

Men jeg solgte den når jeg hadde byttet nesten alle stagene i forstillinga.. ble drittlei av dunking/knirking i forstillinga..

Link to comment
Share on other sites

like mange meninger som medlemmer skjønner jeg? :rolleyes:

 

A4 er absolutt aktuelt, spesielt med Quattro. Men har jobbet med bilrek. i mange år, og minnes øvre nedre bakre fremre bærearmer som ble solgt som melk og brød..

 

Stor fordel er jo galvanisering og høy andrehåndsverdi. Og et interiør som holder seg godt.

 

Synd halve Norge kjører Passat allerede, for det er faktisk en knall bil.. kanskje en grunn til at alle kjører det...? :blush:

 

jobber med VAG til daglig, og den dagen galvaniseringa på disse bilene er en fordel, ja da har ikke vi bil oppretterne på vag my og ta tak i gitt...

makan til møkka rustbehandling, nedre del av døre (alle), bakluke, under tak list/tak vange...

 

audi er faktisk værre en VW, a6 er et stort hat objekt når det kommer til rust..

 

hadde det ikke vært for 12 års rust garanti, hadde mye av 2000 + modellene allerede stått på hugger`n... det finnes ikke ord for hvor ille disse er..

 

i følge sjæfen på jobb kjører 3 av 4 stk et vag produkt pr dags statestikk, om han mener kun i tr,heim eller i hele lande er jeg usikker på... VW er værtfall norges mest solge i år..

 

Skulle jeg kjøpt meg et VAG produkt hadde det blit en passat, de ser ut til og holde seg best på rusta, finnes mange motor alternativer, 4 motion,helskinn,underholdnings sentral, navigasjon... de kan full pakkes med unødvendig stæsj som folk liker..

og ikke minst, en passat STV kan bli ganske så guuuuud å se til, selv om jeg ikker er noe VAG etusiast, så liker jeg de litt eldre passatene, 2002-2004 eller noe i den duren..

Link to comment
Share on other sites

Jeg jobber også hos vag. Mye problemer med zink slipp og rust ja, men har ikke inntrykk av at det er så ille som hår ball sier.

Når det gjelder bærearmer/forstillingsdeler, er ikke det noe problem lenger.

Er ingen vag entusiast, men ville nok godt for en Passat tdi 01-04. framfor alt det som er nevnt over. Foruten a4 kanskje,men der er plassen mye mindre enn i passaten.

Link to comment
Share on other sites

ja, hva med en japsebil som går og går? Mazda6 for eksempel? har ikke sjekka noen priser eller no jeg men..eller toyota avensis?

 

ellers har faren min hatt to Mondeoer på rad nå, av den nest nyeste typen, så og si uten problemer. veit ikke åssen modell slåstad rs snakker om, men rust er det vel ikke særlig av på den vi har hatt og den vi har..

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

like mange meninger som medlemmer skjønner jeg? :rolleyes:

 

A4 er absolutt aktuelt, spesielt med Quattro. Men har jobbet med bilrek. i mange år, og minnes øvre nedre bakre fremre bærearmer som ble solgt som melk og brød..

 

Stor fordel er jo galvanisering og høy andrehåndsverdi. Og et interiør som holder seg godt.

 

Opel? Neppe.. Ikke pen og dårlige dieselmotorer, pluss en høy pris

 

BMW er pen, men dieselvariantene er litt for dyre. Og innen de nærmer seg det jeg gidder å legge i en bruksbil, så har de passert 200.000km etter de er triksa med.. Og treflis hører hjemme på fjorden, ikke i bilen..

 

Vet Mondeo sliter med annenhåndsverdi, men når de er nede i rundt 100 allerede for 01-02 modeller, regner jeg med det største verditapet allerede er gjort unna..

 

Synd halve Norge kjører Passat allerede, for det er faktisk en knall bil.. kanskje en grunn til at alle kjører det...? :blush:

opel omega har vel strengt tatt bmw motor..............................................

Ford sierra cosworth 91:)

Ford sierra 4x4 2,0 91:(

Ford Taunus 2,0 79:)

Opel Omega 2,6i 91:)

Link to comment
Share on other sites

opel omega har vel strengt tatt bmw motor..............................................

Er ikke det bare 2,5 liter`n?

89-Ford sierra Doch - Solgt. 90-Sierra cosworth 4x4 - Solgt

97-Bmw 325 tds touring - Solgt. 07-Jeep Commander

88- Sierra sedan IST 272 Hk - vraka

75- Escort Mk2 1600 x-flow

Link to comment
Share on other sites

Guest mazdafun

Mazda 6 og Avensis har vi vært innom jeg og fruen.. Avensis står høyt på ønskelista, men i første omgang blir den litt dyr, med rett farge og utstyr samt kjørelengde ligger de rundt 230.000 og oppover. Mazda er jeg (som nicket tilsier) blodfan av , men når 02 modeller ruster i hjulbuene, ja da forsvant det "må ha" begjæret.. Felles med mange japser er at de ikke har satset på diesel før de seneste årene, og flere er kjøpt fra bl.a Peugeot. Galanten er steintøff, men igjen, bensin.. og den drikker over literen på mila med autolat, bror hadde en sånn med 2,0 bensin og autolat. Han har forøvrig kjørt 02 A4 130hk TDi de siste par åra og gikk over til 04 Passat med samme motor nå.. A4en er helt klart penest av de to, men Passelaten er jo gedigen i forhold..

 

Skal jaggu ikke være lett.. Kanskje Escorten skal få gå ett par år til, til nytt hus er i havn?

Link to comment
Share on other sites

kjøp bil fra nord norge, mindre salt på veiene.

 

hvar gang jeg er i oslo blir jeg overasket hvor mye en bil kan ruste, 2000mod med masse rust?? :o

 

skoda med 4x4 tror jeg er en bra bil.

08 mondeo titanium X

91 sierra 2,5 turbodiesel prosjekt --> http://www.fordclubn...8-td-til-25-td/

76 volvo 242 turbo prosjekt

94 pajero GLS 33" dekk <---selges

Link to comment
Share on other sites

Guest mazdafun

Takker for mange (og gode) innspill her, føler jeg har kommet til en slags "10 på topp" liste her nå..

max pris blir ca 150-180' kr, med max km-stand på ca 150.000

 

- 01-03 Audi A6 Tdi

Hvordan er garanti-ordninger på eventuell rust som en nevnte her?

 

- 01-02 Audi A4 Tdi

Samme spørsmål som på A6...

 

- 99-01 MB E-klasse 220 CDi

Noen som har hørt om noe tull med dem? Vet om rustprogrammet, men det er jo dekket,

så ser ikke på det som en direkte fare eller stor utgift..

 

- 02-04 Peugeot 406 2,0 HDi

Disse har hatt ett forferdelig verditap, så de er jo billige.. Mye tull med dem??

 

- 02-03 VW Passat 1,9 TDi Highline 130hk

Erfaringer??

 

- 98-02 Volvo V70 2,5 TDi

Liker personlig den som gikk ut i 2000. Erfaringer?

 

 

Linker til feks brukt-tester osv er genialt :) har trålet alt på dinside.no , men vanskelig å konkludere noe...

Link to comment
Share on other sites

Takker for mange (og gode) innspill her, føler jeg har kommet til en slags "10 på topp" liste her nå..

max pris blir ca 150-180' kr, med max km-stand på ca 150.000

 

- 01-03 Audi A6 Tdi

Hvordan er garanti-ordninger på eventuell rust som en nevnte her?

 

- 01-02 Audi A4 Tdi

Samme spørsmål som på A6...

 

- 99-01 MB E-klasse 220 CDi

Noen som har hørt om noe tull med dem? Vet om rustprogrammet, men det er jo dekket,

så ser ikke på det som en direkte fare eller stor utgift..

 

- 02-04 Peugeot 406 2,0 HDi

Disse har hatt ett forferdelig verditap, så de er jo billige.. Mye tull med dem??

 

- 02-03 VW Passat 1,9 TDi Highline 130hk

Erfaringer??

 

- 98-02 Volvo V70 2,5 TDi

Liker personlig den som gikk ut i 2000. Erfaringer?

Linker til feks brukt-tester osv er genialt :) har trålet alt på dinside.no , men vanskelig å konkludere noe...

 

ville enten gått for volvo, peugeut eller mb. har selv dårlig erfaring med VAG. vil anbefale 406 god og kjøre. null tull på den vi har.

Link to comment
Share on other sites

Ville ikke gått for 406, disse er det tydeligvis veldig mye tull med, tanke på drivstoff, bilen fjusker, nesten umulig å finne ut hva det er galt med dem..

Passat sliter vel fortsatt med en del feil som med forrige modellen, understell, låser, el vinduer osv...

Vil anbefale V70, er en utrolig god bil å kjøre, er virkelig en bil man ikke blir sliten av å kjøre.. Verdens beste seter heter det vel.. + at de er driftsikkre, billige i drift...

Link to comment
Share on other sites

Ville ikke gått for 406, disse er det tydeligvis veldig mye tull med, tanke på drivstoff, bilen fjusker, nesten umulig å finne ut hva det er galt med dem..

Passat sliter vel fortsatt med en del feil som med forrige modellen, understell, låser, el vinduer osv...

Vil anbefale V70, er en utrolig god bil å kjøre, er virkelig en bil man ikke blir sliten av å kjøre.. Verdens beste seter heter det vel.. + at de er driftsikkre, billige i drift...

 

de før 2000 har det hvert noe tull med. men etter 2000 er det noe annet.

Edited by Ford-rs
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...