Jump to content

Ny Focus Rs


rene`racing

Recommended Posts

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

bildene er gammle men ford driver og tester bilen nå...

 

 

Ser ut for meg som om dem drev å testet den for snart et år siden men! :rolleyes:

Mvh

 

Espen

 

 

- Ford Focus Titanium 2.0 TDCi 163hk stv. 2012 -

 

- Ford Focus Titanium Sport 2010 - SOLGT FEBRUAR 2012 -

Link to comment
Share on other sites

Guest celzeron

Den kommer med 4X4. Den vil bli bygget på motor og drivverk fra Volvo

 

Powering the Focus RS is a Volvo-sourced 3.0L inline six that is reportedly putting out 300 horsepower.

 

The RS model is can be identified by its larger front air intakes, larger wheels and rear wing. The RS is also expected to use a Volvo-derived all-wheel drive system to put its power to the pavement.

 

The European Ford Focus RS is expected to make its debut at the 2008 Geneva Motor Show with sales following shortly after. Look for the Focus RS to go head-to-head with the Mitsubishi Evolution X and Subaru Impreza STI.

 

Ellers slik den fremstår foreløpig så ser det jo bare ut som en standard focus med samme styling som jeg har på min :) bortsett fra at denne har litt futt vil jeg tro hehe.

 

Forresten litt artig og lese innlegg fra irriterte amerikanere som fortsatt bare har MK1 tilgjengelig for salg i US :)

Edited by celzeron
Link to comment
Share on other sites

Guest celzeron

Er kanskje bare meg, men har tittet litt på bilder av MK2 1/2 (facelift modellen) og klarer ikke å blie helt fortrolig med den nye fronten på den, syntes ikke det og dra lyktene lenger bak slike de har gjort gjør seg da det fjerner litt av det "sinte" utseende den nå har.

Link to comment
Share on other sites

Den kommer med 4X4. Den vil bli bygget på motor og drivverk fra Volvo

 

The RS is also expected to use a Volvo-derived all-wheel drive system to put its power to the pavement.

:wacko: :wacko: :wacko:

 

Nå får dem skjerpe seg nedi der og komme med no skikkelig, permanent 4x4 som man kan leke på asfalt med! Ikke noe som slenger med bakhjula etter 2-3 runder med hjulspinn foran!

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
:wacko: :wacko: :wacko:

 

Nå får dem skjerpe seg nedi der og komme med no skikkelig, permanent 4x4 som man kan leke på asfalt med! Ikke noe som slenger med bakhjula etter 2-3 runder med hjulspinn foran!

 

Kunne ikke vært mer enig!

 

Selv om nyeste generasjon Haldex (Haldex V) er rimelig fancy.

 

 

Også volvo motor a gitt, greit nok i sti,

men en RS skal helst ha samme motorkonstruksjon som WRC bilen spør du meg.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Ingen ting er bekreftet innad i Ford enda

 

 

Mente jeg leste nå nylig at den kommer med 280hk og er framhjuls drift.. latterlig spør du meg til å være en "RS" and all.. koster det så mye for ford å ha 4x4 på bila sine..? Ford forsvarer dette med at 4x4 blir for dyrt og at de vil holde prisen på den så lav som mulig.. jaja.. i norge er den dyr uansett om det er 4x4 eller ikke.

 

Men siden sist RS ikke leverte så utrolig mye bra så vil ikke forventningene være så utrolig høye når dem sparer på det meste, cosworth arbeider ikke lengere med Ford eller? Hørte noe rykter om at de drev med prosjekter for Audi!?

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

05´ Ford Focus 2.0 sport 16v 150hk

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Link to comment
Share on other sites

forrige rs'en hadde ikke mer enn 215 hester da, 280 blir jo endel mer power.

 

det er denne vi snakker om?

ford-focus-rs_2.jpg

trodde den kun kom med 170hk..

 

men hva er egentlig forskjellen (i det store og små) med ST og RS? siden RS skal nå lages i samme utseende med litt mer pynt slik ST ser ut pr dags dato..

.. annent ting. blir jo ikke så mye gøy med fremhjulsdrift og nesten 300hk.. pynter jo mer gummi på asvalten ved start-> fullgass enn 4x4 ville gjort, skulle jeg tro markedsføringa var slik at ok Audi bygger fet S3 nå, så skal liksom RS stille opp mot den osv, men den vil jo ikke ha nubsjangs med fremdriften,

 

Han i england trimmet jo "silten wolf" ST`n til 290 så hvor mye bedre den ruller en RS blir jo litt gøy å se..

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

05´ Ford Focus 2.0 sport 16v 150hk

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Link to comment
Share on other sites

Focus rs: 214.9 PS (212.0 bhp) (158.1 kW) @ 5500 rpm

310.0 Nm (229 ft·lb) (31.6 kgm) @ 3500 rpm

 

Focus st170: 170 bhp at 7000 rpm / 230 Nm (170 lb ft)

 

 

er nok focus st170 du tenker på.. :)

 

Men RS'en er bra til å få kreftene ned i bakken, den har den knallbra quaife atb diffen :)

Edited by janbanan
jokeft8.jpg
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...