Jump to content

Turbo På Rst


alex h

Recommended Posts

  • Replies 93
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

står på siden til olsen tuning at han har spesialisert seg på vw og audi og de har ikke t3 flens....vil slipe og bygge om eksos så visst eg skal kjøpe noe turbo vil eg hels ha en bolt on.

 

Sorry men ikke så ofte innom her.

 

Men selv om han har spesialisert seg på VAG, kan han vel klare å selge en t3 turbo som passer en t3 flens?

 

Jeg leita ny turbo for en stund siden og fant ut at dette var det beste alternative om en ikke skal over 250 hk.

 

Jeg har også sendt mail til olsen og spurt han denne var bolt on rst, noe han bekrefta. denne er fembolt, bare å sette over 90graders 5-bolts bøyen du har.

86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition.

Link to comment
Share on other sites

ok. han skulle ha 5500kr for en t3 turbo. men tror det var uten wastegate. så kommer vel på 6000-7000kr med wastegate.

 

Kult, det er 500 kr mindre enn når jeg prata med han, da har han korigert for fallende dollar.

 

Om det er samme turbo vi prater om da. Når jeg sendte mail til han linka jeg til overnevnte turbo ifra atp. Og spurte om den hadde wategatehull slik at jeg kunne sette på spjelet ifra orginalturboen. (spjelet står på 90 graders bøyen) Noe han bekrefta.

86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition.

Link to comment
Share on other sites

ska lure på om denne truboen kunne ha funket på en 1,6 rst?

 

 

 

Dual Ball Bearing GT28RS turbo assembly with T25 style turbine inlet. Comes with internal wastegate pre-assembled. This turbo is great for small displacement engines up to 2.2L and has the ultimate spool up time compared to other units. This turbo has a flow capacity of about 350HP. This turbo would be comparable to the HKS GT2530.

 

Turbine

-Wheel: 53.85mm w/ 76 trim

-Housing: .63 or .86 ar

-Maps

 

Compressor

-Wheel: 60mm w/ 62 trim

-Housing: .60 ar

-Maps

-86 escort rs turbo
-89 sierra cosworth
-96 mondeo 4x4
-10 fiesta 1.4tdci
 

Link to comment
Share on other sites

Compressor

-Wheel: 60mm w/ 62 trim

-Housing: .60 ar

 

Cosworth 4x4 turboen har også: Wheel 60 mm w/62 trim. ;) , men .42 ar

 

Jeg vet at flere i England foretrekker GT28R fremfor RS pga at RS har større turbinhjul og mer lag enn R.

 

GT28R har: Wheel 60mm w/ 60 trim, det samme som Cosworth 2wd turboen.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

ska lure på om den turboen blir å funke bra til mitt oppsett, ska ha denne toppen på : CNC HEAD ASSEMBLY CVH ESCORT RS TURBO

Other Info: MFi. BUILT WITH 43mm INLET VALVES AND 37.85mm EXHAUST VALVES. UNLEADED VALVE SEATS ALSO FITTED. PRICED ON AN EXCHANGE BASIS.

 

så blir d disse stemplene:ACCRALITE FORGED PISTON RS TURBO +1mm

Other Info: CVH. 38mm COMP HEIGHT WITH VALVE CUT-OUTS, GIVING APPROX 8.0:1 CR ON UNSKIMMED ENGINE. 3.5-4 THOU CLEARANCE

 

å disse rådene:EN24V STEEL H SECTION CON ROD, 5.2" CENTRES, 1.6 CVH INCLUDING RS TURBO

Other Info: TYPICAL WEIGHT 568g. TORQUE BOLTS TO 45 FT LBS

 

å denne intercoolern: PACE FRONT MOUNTED INTERCOOLER KIT: ESCORT RS TURBO S2

Other Info: SUPPLIED WITH TWIN FANS AND SPECIAL TURBO CHARGE PIPE

 

å dette exsos anlegget: MONGOOSE STAINLESS STEEL SYSTEM: ESCORT RS TURBO S1/2 3" BORE '85-91

Other Info: FULL SYSTEM. 4" SILENCED 'RI' TAIL PIPE. PIPE BORE 76mm

 

åsså en kam som tilsvarer piper sin t 285 t2 sin kam med forsterkede hyd løftere, denne kammen ska gi runt 36hk.

 

og felpro toppakning me arp bolter.

 

til og bynne med så blir d bare en chippet ecu.

 

etterhvert har jeg tenkt å bygge om til data sprut :D

 

håper på å nå nermere 300hk med rette turboen og datasprut på en 1,6blokk :D

-86 escort rs turbo
-89 sierra cosworth
-96 mondeo 4x4
-10 fiesta 1.4tdci
 

Link to comment
Share on other sites

ja akkurat. har jo en annen rst motor jeg ska bygge på, sån at når dn er ferdig byggd så setter jeg dn inn:D

 

så da kan man ta litt å litt av gangen når man har råd til d uten å bli fri for bil:D

Edited by escort rs turbo

-86 escort rs turbo
-89 sierra cosworth
-96 mondeo 4x4
-10 fiesta 1.4tdci
 

Link to comment
Share on other sites

ska lure på om den turboen blir å funke bra til mitt oppsett, ska ha denne toppen på : CNC HEAD ASSEMBLY CVH ESCORT RS TURBO

Other Info: MFi. BUILT WITH 43mm INLET VALVES AND 37.85mm EXHAUST VALVES. UNLEADED VALVE SEATS ALSO FITTED. PRICED ON AN EXCHANGE BASIS.

 

så blir d disse stemplene:ACCRALITE FORGED PISTON RS TURBO +1mm

Other Info: CVH. 38mm COMP HEIGHT WITH VALVE CUT-OUTS, GIVING APPROX 8.0:1 CR ON UNSKIMMED ENGINE. 3.5-4 THOU CLEARANCE

 

å disse rådene:EN24V STEEL H SECTION CON ROD, 5.2" CENTRES, 1.6 CVH INCLUDING RS TURBO

Other Info: TYPICAL WEIGHT 568g. TORQUE BOLTS TO 45 FT LBS

 

å denne intercoolern: PACE FRONT MOUNTED INTERCOOLER KIT: ESCORT RS TURBO S2

Other Info: SUPPLIED WITH TWIN FANS AND SPECIAL TURBO CHARGE PIPE

 

å dette exsos anlegget: MONGOOSE STAINLESS STEEL SYSTEM: ESCORT RS TURBO S1/2 3" BORE '85-91

Other Info: FULL SYSTEM. 4" SILENCED 'RI' TAIL PIPE. PIPE BORE 76mm

 

åsså en kam som tilsvarer piper sin t 285 t2 sin kam med forsterkede hyd løftere, denne kammen ska gi runt 36hk.

 

og felpro toppakning me arp bolter.

 

til og bynne med så blir d bare en chippet ecu.

 

etterhvert har jeg tenkt å bygge om til data sprut :D

 

håper på å nå nermere 300hk med rette turboen og datasprut på en 1,6blokk :D

 

Hva er grunnen til at du velger å gjøre det på denne måten?

 

Har du vurdert ZVH eller Zetec motor?

 

 

Noen som vet hvilket turtal eg vil få fullt ladetrykk på med en T3 med A/R 0.48 turbinhus? Skal kjøre på 0,8bar og har K&N filter og 2,5" eksos hele veien.

 

Hvis selve motoren er urørt og du allerede nå har bestemt at du ikke skal kjøre over 0,8 BAR ladetrykk, da kan du likegodt beholde det originale A/R 0.36 turbinhuset. Hele vitsen med større turbinhus er at man kan øke ladetrykket, montere trimkam og få godt resultat, endre til mer agressiv mapping osv. Hvis man ikke skal gjøre noe av det kan man ende opp med å miste endel bunndrag og respons uten å få så høy effektøkning på topp som man burde.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Hva er grunnen til at du velger å gjøre det på denne måten?

 

Har du vurdert ZVH eller Zetec motor?

 

 

er vel av dn enkle grunn at jeg har lyst at d ska se orginalt ut, pluss at jeg har ikke lyst å bruke så mye tid og penger på ombygging av motorfester o,l

 

enn annen ting er jo at vis man blir stoppet i teknisk kontroll og de ser at d sitter en 2,0 16v turbo dær, uten at d er godkjent, d er vel ikke bare bare å få noe sånt godkjent hær til lands.

 

så jeg tror jeg holder meg til cvh motorn.

-86 escort rs turbo
-89 sierra cosworth
-96 mondeo 4x4
-10 fiesta 1.4tdci
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...