Jump to content

Turbo På Rst


alex h

Recommended Posts

  • Replies 93
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

har en rst som det nå står t3t4 turbo på, og den er alt for stor.....hvilke turbo passer best for rst? vil ha ladetrykk på rundt 2000-3000rpm istedenfor 4000-5000rpm som eg har no:s

 

Ja det er den.

 

En bra oppgradering i forhold til den originale T3 A/R 0.36 turboen er en T3 turbo fra Sierra Cosworth. Du må lage ny down pipe eller bruke A/R 0.48 turbinhuset fra f.eks en Volvo 240 eller 740. Dette har vært gjort med sukesess før.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Saab 900 opp til 1993 har T3. Fra 1994 har den T25.

----------------------------------------------------------------------

1969 Ford Escort Gt - snart godkjent med Duratec motor

----------------------------------------------------------------------

Link to comment
Share on other sites

Mener å huske att på den 87 modellen 900 T jeg hadde, så var det AR .48.. uten å være skråsikker på det, da det er en del år siden.. hehe

----------------------------------------------------------------------

1969 Ford Escort Gt - snart godkjent med Duratec motor

----------------------------------------------------------------------

Link to comment
Share on other sites

Det vil da si orginal turbo ;)

 

 

eh, nei.. orginalt har rs turbo en t3 turbo med ar36eksos hus, og 42 kompressor..

 

skall du ha en helt bolt on, oppgradert turbo, så er en saab 900 turbo et godt valg..

samme med turbo fra eldre volvo 240/740 og helt sikkert flere, atpå til har saab og volvo samme bolt sirkel på eksos huset, slik at 90 graderen fra rs turbo, passer rett på. så trengs ikke noe form for kapp og sveis..

 

Visst ikke så er orginale cosworth turboer et godt alternativ..

jeg hadde gått for en 4x4 turbo i såfall, har luft til en god del mer hester, enn vanlig 2wd/vingebil turbo.. men der trengs det modifisering av eksos/downpipe..

Link to comment
Share on other sites

eh, nei.. orginalt har rs turbo en t3 turbo med ar36eksos hus, og 42 kompressor..

 

skall du ha en helt bolt on, oppgradert turbo, så er en saab 900 turbo et godt valg..

samme med turbo fra eldre volvo 240/740 og helt sikkert flere, atpå til har saab og volvo samme bolt sirkel på eksos huset, slik at 90 graderen fra rs turbo, passer rett på. så trengs ikke noe form for kapp og sveis..

 

Visst ikke så er orginale cosworth turboer et godt alternativ..

jeg hadde gått for en 4x4 turbo i såfall, har luft til en god del mer hester, enn vanlig 2wd/vingebil turbo.. men der trengs det modifisering av eksos/downpipe..

 

 

takker for godt svar :D

 

noen som vet hvilet turtal eg må ha for og lade med en saab turbo eller cosworth 4x4 turbo? har ikke lyst at det skal ta år og dag før det skjer noe.

Fjernet grunnet størrelse

Link to comment
Share on other sites

t3 2wd cosworth turbo skal vel kunne klare oppmot 380hk..?

jeg har iallefall en sånn en, og det funker som fanken.

jess :) har 2 vanlig rst turboer jeg da men. hadde tak i en med baklokket til en cossie en gang men solgte den. janbanan du har jo også en inkompetent bror da :P

Link to comment
Share on other sites

jeg var meget fornøyd med 2wd cosworth-t3 på min gamle rst, greit register og sterk på toppen. den orginale rst-t3'n mister fort piffen på litt turtall.

 

prøvde også t34 på min, med .63 eksoshus. totalt ukjørbar bil. måtte ned 2 gir ved forbikjøringer.

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

jeg var meget fornøyd med 2wd cosworth-t3 på min gamle rst, greit register og sterk på toppen. den orginale rst-t3'n mister fort piffen på litt turtall.

 

prøvde også t34 på min, med .63 eksoshus. totalt ukjørbar bil. måtte ned 2 gir ved forbikjøringer.

hehe. er det eg må nå....begynner og lade på 4000rpm :s

 

Lurer på hvor mye eg får med kn-filter, "3 effektanlegg, stor cooler og cosworth eller saab turbo? noen som har noe mening om hvor my hk med dette oppsettet?

Fjernet grunnet størrelse

Link to comment
Share on other sites

me den orginale innsprøytninga så stopper effekten, allerede ved 160 hk..

vi lever i 2007 snart 2008, se til og få bygd om til data sprut, du har 50+hk liggende i riktig motorstyring..

 

den mekaniske spruten er ikke holdbart i heletatt... bortkasta tid og penger..

 

 

janbanan: 2wd cossie turboen, holder nokk ikke til 380hk nei, trekk i fra 100 hk så er du ikke så langt unna sannheten..

det sise at en 4x4 cossie turbo"værstingen, 60 trim compressor " skall klare litt over 300 hk på en cosworth, hadde en orginal turbo holdt til 400 HK, hadde nokk de aller fleste her til lands kjørt med orginal turbo gitt, oppgraderte garrett,turbonetics,kkk,ihi,holset ol turboer hadde nokk bare vært som et dollar glis da gitt, kun for og vise fram at vi har råa vi...

Men slik er det ikke.. en 2wd, tømmer seg nokk på rundt 250, 4x4 turboen på rundt 300..

 

lade trykke vill du ha omtrent like tidlig om turboen stammer fra en ford,opel,volvo eller saab, så lenge eksos huse har samme størrelese (ar48)...

Link to comment
Share on other sites

me den orginale innsprøytninga så stopper effekten, allerede ved 160 hk..

vi lever i 2007 snart 2008, se til og få bygd om til data sprut, du har 50+hk liggende i riktig motorstyring..

 

den mekaniske spruten er ikke holdbart i heletatt... bortkasta tid og penger..

janbanan: 2wd cossie turboen, holder nokk ikke til 380hk nei, trekk i fra 100 hk så er du ikke så langt unna sannheten..

det sise at en 4x4 cossie turbo"værstingen, 60 trim compressor " skall klare litt over 300 hk på en cosworth, hadde en orginal turbo holdt til 400 HK, hadde nokk de aller fleste her til lands kjørt med orginal turbo gitt, oppgraderte garrett,turbonetics,kkk,ihi,holset ol turboer hadde nokk bare vært som et dollar glis da gitt, kun for og vise fram at vi har råa vi...

Men slik er det ikke.. en 2wd, tømmer seg nokk på rundt 250, 4x4 turboen på rundt 300..

 

lade trykke vill du ha omtrent like tidlig om turboen stammer fra en ford,opel,volvo eller saab, så lenge eksos huse har samme størrelese (ar48)...

 

ja....men noen som vet hvor mye turtal som må til for og lade med en t3 turbo med ar48 eksoshus med det oppsettet eg har?

Fjernet grunnet størrelse

Link to comment
Share on other sites

DU kan jo ta en titt på Mitsubishi TD04 turboer også.. sitter i allefall på saab 9-5 aero modeller og Volvo S60R.. De lader tidlig og leverer mye luft.. får de billig i sverige..

----------------------------------------------------------------------

1969 Ford Escort Gt - snart godkjent med Duratec motor

----------------------------------------------------------------------

Link to comment
Share on other sites

me den orginale innsprøytninga så stopper effekten, allerede ved 160 hk..

vi lever i 2007 snart 2008, se til og få bygd om til data sprut, du har 50+hk liggende i riktig motorstyring..

 

den mekaniske spruten er ikke holdbart i heletatt... bortkasta tid og penger..

janbanan: 2wd cossie turboen, holder nokk ikke til 380hk nei, trekk i fra 100 hk så er du ikke så langt unna sannheten..

det sise at en 4x4 cossie turbo"værstingen, 60 trim compressor " skall klare litt over 300 hk på en cosworth, hadde en orginal turbo holdt til 400 HK, hadde nokk de aller fleste her til lands kjørt med orginal turbo gitt, oppgraderte garrett,turbonetics,kkk,ihi,holset ol turboer hadde nokk bare vært som et dollar glis da gitt, kun for og vise fram at vi har råa vi...

Men slik er det ikke.. en 2wd, tømmer seg nokk på rundt 250, 4x4 turboen på rundt 300..

 

lade trykke vill du ha omtrent like tidlig om turboen stammer fra en ford,opel,volvo eller saab, så lenge eksos huse har samme størrelese (ar48)...

 

 

jau.. jeg skal bygge om snarest;) men må kjøpe ferdig kit da.. finnes sikker på ebay;)

Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.

I got Adhd whats your excuse ?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...