Jump to content

Motorommet


SierraCos2wd

Recommended Posts

er jo mye bra i det motorrommet.men enig i det meste som jhs sier.

en anna ting er og gjerne tenke litt systematisk når man legger opp ledninger..legge det man kan i like bøyer...og ikke strekke ledninger og slanger rett over fra en plass til en anna..men gjerne legge det litt systematisk.samme me farger og sånn på alle tinga..gjerne holde seg til en farge..

men alt dette er jo smak og behag.eg e iafall sykelig opptatt av å legge alt i rette vinkler..ha veldig system på ting.glede meg til å sette min motor sammen å få ting på G:)

lykke til videre.stå på:)

Link to comment
Share on other sites

Ligger å slenger på feil plass.Mapsensor skal i følge Jens sitte høyere enn innsuget for å hindre kondens i å komme inn.Har sjøl ødelagt 2 stk 3 bar mapsensorer før jeg ble gjort oppmerksom på dette.

 

Riktig det 540 skriver.

Map må stå med røret ned , og alltid høyere en innsug.

 

Da vil kondens og ev.bensindamprester renne ut av map og ned i innsuget.

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

Riktig det 540 skriver.

Map må stå med røret ned , og alltid høyere en innsug.

 

Da vil kondens og ev.bensindamprester renne ut av map og ned i innsuget.

 

 

Jaja. Min har stått med røret opp og lavere enn innsuget i mange herrens år uten problemer.. Så den "må" ikke stå slik du sier.

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Guest Hovden Racing

Forstår hva du mener Cosworth Racing1, men i neste øyeblikk er det venstre hjullager bak som er tema. Så prøv iallfall heller å kom med kritikk/ros om motoren hans her da. Han vil jo bare ha tilbakemelding på hva vi andre synes. Map topic kan vi jo heller lage å linke til? Det har vi jo diskutert 1000 ganger før også.. Da sparer vi gutten for masse "søppel" for hans del i tråden vertfall :)

Link to comment
Share on other sites

Forstår hva du mener Cosworth Racing1, men i neste øyeblikk er det venstre hjullager bak som er tema. Så prøv iallfall heller å kom med kritikk/ros om motoren hans her da. Han vil jo bare ha tilbakemelding på hva vi andre synes. Map topic kan vi jo heller lage å linke til? Det har vi jo diskutert 1000 ganger før også.. Da sparer vi gutten for masse "søppel" for hans del i tråden vertfall :)

 

Har tidligere i tråden kommet med positve kommentarer jeg til hva han har gjort :)

Men iogmed at map-sensoren ligger å "slenger" oppi der som noen sier, så ble dette et tema med plassering av den. Tror ikke denne tråden kommer til å spore av til hjullager.. hehe..

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Jaja. Min har stått med røret opp og lavere enn innsuget i mange herrens år uten problemer.. Så den "må" ikke stå slik du sier.

 

 

Beklager jeg brukte feil ord. Bør er vel rett.

 

Har faktisk sett og hørt at flere har hatt problemer med map pga.org plasseringen , men her vil jo bruken av bilen spille en stor rolle.

 

Dette problemet vil vel komme på biler som blir brukt til småkjøring og som står stille over lengre perioder.

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

angående map....den står under innsug nivå orginalt..det vet jo omtrent alle her inne..

når det er sagt..eg har kjørt cosworth i nja..7 ..8 år nå..har aldri hatt problem med map sensor.og den har allti stått der den står orginalt.men men.sikkert fler løsninger på det.

:)

Link to comment
Share on other sites

Er nok Jens Hannestad som ikke har peiling på hva han snakker om da!!!

 

Jens har sikkert peiling på det meste han,men når han begyner å snakke om sånt kondens tull så blir jeg skeptisk! den mapsensoren får jo ladetrykk den,å da kommer den berømmelige kondensen dit uansett hvor høyt den står!! 2kg ladetrykk hadde pressa kondensen dit uansett om sensoren hadde stått på månen <_<

Link to comment
Share on other sites

Jens har sikkert peiling på det meste han,men når han begyner å snakke om sånt kondens tull så blir jeg skeptisk! den mapsensoren får jo ladetrykk den,å da kommer den berømmelige kondensen dit uansett hvor høyt den står!! 2kg ladetrykk hadde pressa kondensen dit uansett om sensoren hadde stått på månen <_<

 

tja får trykket pressa kondensen mot mapsensoren da? det er jo ikke akkurat sånn at det er rare luftgjennomstrømningen, slangen blir jo bare trykksatt... i tillegg så er jo denne luften varm som vil fjerne kondensen ganske fort.

 

og det er vel ikke direkte kondensen som er problemet, det er når kondensen får samlet seg så det blir vanndråper at det blir ett problem... så derfor bør mapsensoren henge høyere enn innsuget pga disse vanndråpene da hellelr renner ned mot innsuget.

tror poenget her er at det er flere som har opplevd at mappen har røket pga dette og det skal så veldig lite til å plassere den høyere, for å unngå ett potensielt problem.

WWW.NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1/Mk2 register

Link to comment
Share on other sites

tja får trykket pressa kondensen mot mapsensoren da? det er jo ikke akkurat sånn at det er rare luftgjennomstrømningen, slangen blir jo bare trykksatt... i tillegg så er jo denne luften varm som vil fjerne kondensen ganske fort.

 

og det er vel ikke direkte kondensen som er problemet, det er når kondensen får samlet seg så det blir vanndråper at det blir ett problem... så derfor bør mapsensoren henge høyere enn innsuget pga disse vanndråpene da hellelr renner ned mot innsuget.

tror poenget her er at det er flere som har opplevd at mappen har røket pga dette og det skal så veldig lite til å plassere den høyere, for å unngå ett potensielt problem.

 

skal ikke krangle jeg,men nå finnes det vel cossier som har map på orginal plass å som har gått i 20år. :rolleyes:

Edited by cossie power
Link to comment
Share on other sites

skal ikke krangle jeg,men nå finnes det vel cossier som har map på orginal plass å som har gått i 20år. :rolleyes:

tror jeg sier meg enig med deg der. :rolleyes: de mapene som vil ryke de ryker.de som holder de holder :rolleyes:

VSD RACING

http://www.hordaland-cosworth-club.com

sierra cosworth 4x4 sedan 91mod

sierra cosworth stv 92mod

Toyota Supra twin turbo 94 mod

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...