Jump to content

Cosworth T25Dyser


RS 1000

Recommended Posts

Link to comment
Share on other sites

Har 4 slike :D Er spent på hvordan disse passer på ett IST prosjekt ;)

 

Good. De passer nok helt glimmers og selvsagt mye bedre enn Audi S2 dyser.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Guest fordpower877

hvorfor ikke prøve audi dyser og 3"lmm? det har jeg planer om å prøve en gang i fremtiden...

 

3"lmm finnes i BMW 535i

 

mange som gjør dette på 325 turbo osv.. setter i dyser ifra 3,5 bmw motor og bygger om til 3"lmm

 

og btw.. RS 1000 hvorfor er disse "selvsagt" mye bedre enn s2 dyser?

Link to comment
Share on other sites

hvorfor ikke prøve audi dyser og 3"lmm? det har jeg planer om å prøve en gang i fremtiden...

 

3"lmm finnes i BMW 535i

 

mange som gjør dette på 325 turbo osv.. setter i dyser ifra 3,5 bmw motor og bygger om til 3"lmm

 

og btw.. RS 1000 hvorfor er disse "selvsagt" mye bedre enn s2 dyser?

 

IS dysene er oppgitt til 167 ccm. (ca. 33,4 hk pr. stk.)

S2 dysene er oppgitt til 346 ccm, (ca. 69,2 hk pr. stk.) altså over dobbelt så store og derfor alt for store for det originale motorstyresystemet.

T25 dysene har mer passelig størrelse i forhold til realistisk effekt for en IST.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Guest fordpower877
IS dysene er oppgitt til 167 ccm. (ca. 33,4 hk pr. stk.)

S2 dysene er oppgitt til 346 ccm, (ca. 69,2 hk pr. stk.) altså over dobbelt så store og derfor alt for store for det originale motorstyresystemet.

T25 dysene har mer passelig størrelse i forhold til realistisk effekt for en IST.

 

ja.. så hvist man setter i dobbelt så store dyser og monterer en dobbelt så stor luft mengdemåler så trur jeg det skal gå opp i opp jeg.. ;) og ja det skal prøves

Link to comment
Share on other sites

Kan jo tenkes... Men store dyser virker vel ødeleggende på en strøken tomgang og er mere uøkonomisk ved lav belastning. Self tenkt med 3" LMM. Ikke at S2'ens er stor nok til å ødelegge en tomgang kansje.. Men at dette funker kan jo tenkes.. Hvordan er mulighetene til pukkelrygg her på forumet for å manipulere en slik boks som står i IS'en? Med eller uten 3"LMM fra BMW.

Edited by Per Olav

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Is sprutet takler ikke så veldig store dyser, som Rs1000 sier blir åpningstida alt for stor. satt i dyser fra en standard 2.0 16v 150hk (nevner ikke fabrikat av hensyn til blodtrykket til enkelte) og da var det så vidt den gikk på tomgang, ikke gikk den no fint ellers heller. så det eneste vi fikk til å fungere var ekstra dyser, men det ble en helt annen verden med et enkelt megasquirt ;)

 

så noe større lmm bare hjelper nok dårlig du ;)

Tidligere "joppa"

-77 Taunus 2.0

Link to comment
Share on other sites

Sikkert et dumt spm, men hvor får man kjøpt disse dysene?

 

Vet ikke hva du mener med "disse" dysene, men følgende er ett bra tips:

 

http://www.turbofun.no/product/8819/9131/4...b_hr_Bosch.html

 

De "beste" dysene til en Ford V6 motor med 2V topper er nok derimot dysene med delenr. B 280 431 128 eller muligens 129.

 

http://www.bosch-motorsport.de/pdf/compone...valves/EV_6.pdf

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke hva du mener med "disse" dysene, men følgende er ett bra tips:

 

http://www.turbofun.no/product/8819/9131/4...b_hr_Bosch.html

 

De "beste" dysene til en Ford V6 motor med 2V topper er nok derimot dysene med delenr. B 280 431 128 eller muligens 129.

 

http://www.bosch-motorsport.de/pdf/compone...valves/EV_6.pdf

 

Disse vil egne seg bra til et en IS-t motor? Er vanskelig for deg å svare på det når du ikke vet motorspec, men de fungerer vel bedre enn orginaldysene eller S4-dyser?

x:88 Ford Sierra IS-Turbo
x:86 Ford Sierra 2.0L
98 VW Passat Sedan
87 Volvo 240 Turbo

Link to comment
Share on other sites

Dette med E85 må være noe du kan forske på , til glede og nytte for oss på forumet som ikke er SÅ glad i å lese teori.

 

Som jeg skrev tidligere, så tror jeg faktisk det kan gå så langt at dette blir redningen for oss som har eldre hobbybiler.

Bare miljøhysteriet får herjet et par år til , så blir det sikkert forbudt eller svinedyrt ( 4 dobbel årsavg.feks.) å kjøre biler uten katalysator.

 

Greit nok å være i forkant av politikerne på dette omerådet , og jeg kommer til å snakke med LMK ang.denne saken etter hvert også.

 

Kjetil.

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

Dette med E85 må være noe du kan forske på , til glede og nytte for oss på forumet som ikke er SÅ glad i å lese teori.

 

Som jeg skrev tidligere, så tror jeg faktisk det kan gå så langt at dette blir redningen for oss som har eldre hobbybiler.

Bare miljøhysteriet får herjet et par år til , så blir det sikkert forbudt eller svinedyrt ( 4 dobbel årsavg.feks.) å kjøre biler uten katalysator.

 

Greit nok å være i forkant av politikerne på dette omerådet , og jeg kommer til å snakke med LMK ang.denne saken etter hvert også.

 

Kjetil.

Holder for tiden på med å teste dette hver dag faktisk.

E85 gir egentlig ingen mijøgevinst, men det er en ren GAVE til oss alle fra The GOD of speed. :D

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Nei , det er jo først da 2.generasjon bioetanol kommer det blir en miljøgevinst.

( Kjemisk fremstilt av skog og jordbruksavfall )

 

MEN , det gir jo en meget bra effektgevinst hvis en får satt opp motoren riktig.

På blandet kjøring med turbomotor så er vist ikke økningen i forbruk så ille som noen spådde heller.

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

Er det andre genrasjon som heter E95?

Hvordan blir det å konvertere til dette fra E85 når oppsettet er tilpasset og mappet til E85?

Jeg tror jeg har bestemt meg.. men det blir ingen sammenlikning. Det blir enten det ene eller det andre.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Er det andre genrasjon som heter E95?

Hvordan blir det å konvertere til dette fra E85 når oppsettet er tilpasset og mappet til E85?

Jeg tror jeg har bestemt meg.. men det blir ingen sammenlikning. Det blir enten det ene eller det andre.

 

Bokstaven E står for etanol og tallet for innholdet i %. Det selges E10, E20, E30, E85 og E100 rett fra pumpene. I tillegg kan man blande selv. Jeg begynte med E26 og er nå kommet til E49,2, men nå går de veldig magert i "open loop".

 

Nedmagringen i AFR fra E85 til E95 er liten og otantallet øker så dette er ikke noe du skal bekymre deg så mye for enda.

 

Jeg også. (pga høy komp. 2v motor og mulighet for justering av bensinmengde. Tviler på at det er allverden å hente på en grønndysecosworth)

Edited by Combatkit

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Sprutbilde på dyser som er ideelle for 2v motorer, men som også brukes på 4V motorer, desverre:

 

Og her eksempel på riktig sprutbilde for 4 V motorer: http://www.youtube.com/watch?v=lWsK4cbNkZs&NR=1

 

Og her vinklet oppover:

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...