Jump to content

Hva er en vingebil verdt?


pez

Recommended Posts

Seer det ligger vingebiler på autodb rett som det er til priser fra 130" til 200" og oppover. Men hva får de for bilene sine? Tenker da på feks en original vingebil i god stand med "vanlig " trim som steg 3, RS500, oppgradert eksos-turbo osv osv....

Link to comment
Share on other sites

Mulig noen er uening, men sånn jeg ser markedet i dag, får du mindre for en "trimma" bil en en pen urørt.

Jeg solgte en pen urørt for 165 000,- for to år siden. gått 120 000 km.

 

Pen grei "lett" trimma bil 140-150 000 kanskje??? Kjøper som bestemmer dette, finnes ikke noe fasit.

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

Dette er ikke tull, trimmede biler er ikke så attraktive, spes. når vi selv vet hvor mange garasje trimmere det finnes i cosworth miljøet.

En urørt er mer verdt en en trimma sånn er det, (lett trimming) Men igjen så er det markedet som bestemmer , økonomi på enskleste plan, stor etterspørsel, liten tilgang=høy pris, vis a versa.

Disse bilene bgynner å næreme seg veteran, og da har de mest verdi urørt(om de ikke er ekstreme)

Dette tilsier alle andre veteran biler også som escort mk1&2, orginal urørt=gull pris.

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

Vi får se Åshøgda, driver og vurderer det men..... kommer vel til og angre som ei bikkje tenker jeg... Mulig jeg legger den ut for salg så får jeg se hva jeg får, er prisen rett kan jeg selge men får jeg ikke no bra bud står den godt der den gjør ;)

Link to comment
Share on other sites

mer tull og fjas fra Bige.. Vingebilene har jo vist seg å være attraktive med oppgraderinger også, hadde nettop en intressent på min bil selv om den ikkje en gang er ferdigstilt, prisen som ble luftet var 220k.

 

Mange som kommer og ser - men de fleste har ikke penger /må selge egen bil først - ønsker en prøve tur :rolleyes:

Kommer tilbake seinere ..........mange ræv slikkere

Ville aldri kjøpt en trimmet vinge - da de FLESTE ikke gjør det ordentelig .

Og se i UK rs500 som står til salgs i ett år . mens andre går på dagen ...........

Link to comment
Share on other sites

rart om han ønsket en prøvetur i en bil som står på bukker?

Eg snakker heller ikkje om hjemmemekkede jallabiler biler, de er NULL verdt i mine øyne. Med modifisert mener eg: Proffbygd motor, deler fra øverste hylle og satt sammen av kyndige, med kvittering.

 

Eg er sikkerpå at bilen min ferdigstilt uten større problemer kan omsettes for ca 250k, som i alle fall ikkje er mindre enn om den var dønn orginal.

Link to comment
Share on other sites

Slenger meg på Sapphy her. Ser fort om det er grom deler eller jalla mek på bilen. Er det brukt riktige deler går prisen opp. Ern jo ikke få mye av disse delene lenger heller. Bare div replica dilldall. Ser fort hvilken type bilen er.. Men det er klart at orginale strøkne biler bestandig vil ligg høyt da kjøper fort ser at den aldri er blitt brukt hardt.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dette er ikke tull, trimmede biler er ikke så attraktive, spes. når vi selv vet hvor mange garasje trimmere det finnes i cosworth miljøet.

En urørt er mer verdt en en trimma sånn er det, (lett trimming) Men igjen så er det markedet som bestemmer , økonomi på enskleste plan, stor etterspørsel, liten tilgang=høy pris, vis a versa.

Disse bilene bgynner å næreme seg veteran, og da har de mest verdi urørt(om de ikke er ekstreme)

Dette tilsier alle andre veteran biler også som escort mk1&2, orginal urørt=gull pris.

 

får ikke mye for en orginal 1300 escort,men ombygget/rigga osv går for svimmlende summer!

TURBO POWER!!"!

 

GeirRuneGarnes

Link to comment
Share on other sites

det var virkelig godt at crossbox fikk oss på rett spor her nå, med sine velvalgte ord.

Eg er elektriker, men han som skrur på bilen gjør dette i arbeidstiden med timebetaling og kvittering. proff er om arbeidet er utført av et firma, ikkje hvorvidt crossbox måtte synes denne personen er flink eller ei.

Edited by Sapphy
Link to comment
Share on other sites

det var virkelig godt at crossbox fikk oss på rett spor her nå, med sine velvalgte ord.

Eg er elektriker, men han som skrur på bilen gjør dette i arbeidstiden med timebetaling og kvittering. proff er om arbeidet er utført av et firma, ikkje hvorvidt crossbox måtte synes denne personen er flink eller ei.

missforstå meg rett her, det jeg mente med det jeg skrev er:

du skal selge bil, jeg er kjøper, jeg kommer til deg og ser på bil, og da vil jeg da se i dine øyne den beste bilen i verden, MEN jeg hadde kansje forestilt meg noe annet, men ja synts jo bilen er bra, også sier jeg at jeg er intr bla bla bla, også reiser jeg til en annen bil og ser på den, og her er det en kar so ikke er mekaniker heller ikke hatt folk til og hjelpe seg, men har bygga en bra motor etc og alt ser gjennomført ut, men ja mye og gå på, Da er det jeg som avgjør hva jeg vill ha, noen vill ha da din bil pga spece på den mens noen andre kjøper den andre pga åssen den er, for det er alltid kjøper som avgjør hva det blir til

aktiv dyslektiker

 

 

for oss som liker escort før 1980

Link to comment
Share on other sites

Får ikke mye for en 2 liter L sierrra heller.

Får en full rigga gr.4 escort mk2 for 120 000,-, samme pluss må du gi for en fin orginal RS 2000.

 

Nok om det, som sagt er det kjøper som bestemmer, jeg var kjøper i dag og kjøpte en vingebil til en god slump penger... he he... gjett hvem...

Gleder meg som en unge til å få den i stand og kjøre litt.... ;)

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

Får ikke mye for en 2 liter L sierrra heller.

Får en full rigga gr.4 escort mk2 for 120 000,-, samme pluss må du gi for en fin orginal RS 2000.

 

Nok om det, som sagt er det kjøper som bestemmer, jeg var kjøper i dag og kjøpte en vingebil til en god slump penger... he he... gjett hvem...

Gleder meg som en unge til å få den i stand og kjøre litt.... ;)

Jeg tipper den er svart... :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Stemmer...;)

 

Skal "rufse" den opp litt før bruk, trenger litt lett opppussing...

glede seg... Dette er drømmebilen min..

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

takk, takk, tenker å lage en tråd på denne... må bare få lært meg og poste bilder...

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

Nok om det, som sagt er det kjøper som bestemmer, jeg var kjøper i dag og kjøpte en vingebil til en god slump penger... he he... gjett hvem...

Gleder meg som en unge til å få den i stand og kjøre litt.... ;)

 

 

Og da er vel den hvite vingebilen til salgs IGJEN ? :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...